Gå til innhold

Til alle monstersvigerdøtre...:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eh... ja jeg vet det.. Himmel og hav, er du litt treig eller?

 

Hvis du leser innlegget OG svaret så kan kanskje endel svigerdøtre og døtre få seg en oppvekker! Sett pris på engasjerte besteforeldre og la de få passe barna uten å bli overvåket og instruert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosj, håper (og tror) at jeg ikke er sånn.

Skjønner jo at foreldre vil at barnet skal være trygg på den som passer det, men det får være grenser...

 

Håper at akkurat denne kvinnen får snakket med sin datter, de har jo tydeligvis et ok forhold, selv om datteren er en smule overbeskyttende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... ja jeg vet det.. Himmel og hav, er du litt treig eller?

 

Hvis du leser innlegget OG svaret så kan kanskje endel svigerdøtre og døtre få seg en oppvekker! Sett pris på engasjerte besteforeldre og la de få passe barna uten å bli overvåket og instruert!

 

Så hvorfor retter du overskriften kun til svigerdøtre?

 

Mistenker at du kun leste litt og ikke alt før du i all din iver over slemme svigerdøtre postet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet vi ikke hva denne mormoren mener med normal omgang. Kanskje det er å røyke inne, la ungene hoppe ned fra trappa, gå ut uten klær osv. Vi hører kun hennes historie og en såret person kan fint legge litt på samt unngå å fortelle fra den andre siden.

 

å mene noe om dette er vanskelig når vi ikke vet hvordan foreldrene opplever dette og hva som er den faktiske sannheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh... ja jeg vet det.. Himmel og hav, er du litt treig eller?

 

Hvis du leser innlegget OG svaret så kan kanskje endel svigerdøtre og døtre få seg en oppvekker! Sett pris på engasjerte besteforeldre og la de få passe barna uten å bli overvåket og instruert!

 

Så hvorfor retter du overskriften kun til svigerdøtre?

 

Mistenker at du kun leste litt og ikke alt før du i all din iver over slemme svigerdøtre postet dette.

 

Da mistenker du feil.. Skal innrømme at jeg ikke overveide veeeldig lenge hva jeg skrev i overskriften, men all klagingen på svigermødre her inne var det første som slo meg. Men det gjelder jo både svigerdøtre/døtre og svigersønner/sønner.

 

Men siden du driver å mistenker, så vil jeg også mistenke litt... og da mistenker jeg at du følte deg truffet!! MOAHAHAHA!!!! Busted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... ja jeg vet det.. Himmel og hav, er du litt treig eller?

 

Hvis du leser innlegget OG svaret så kan kanskje endel svigerdøtre og døtre få seg en oppvekker! Sett pris på engasjerte besteforeldre og la de få passe barna uten å bli overvåket og instruert!

 

Så hvorfor retter du overskriften kun til svigerdøtre?

 

Mistenker at du kun leste litt og ikke alt før du i all din iver over slemme svigerdøtre postet dette.

 

Da mistenker du feil.. Skal innrømme at jeg ikke overveide veeeldig lenge hva jeg skrev i overskriften, men all klagingen på svigermødre her inne var det første som slo meg. Men det gjelder jo både svigerdøtre/døtre og svigersønner/sønner.

 

Men siden du driver å mistenker, så vil jeg også mistenke litt... og da mistenker jeg at du følte deg truffet!! MOAHAHAHA!!!! Busted!

 

Nei, jeg er ingen svigerdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet vi ikke hva denne mormoren mener med normal omgang. Kanskje det er å røyke inne, la ungene hoppe ned fra trappa, gå ut uten klær osv. Vi hører kun hennes historie og en såret person kan fint legge litt på samt unngå å fortelle fra den andre siden.

 

å mene noe om dette er vanskelig når vi ikke vet hvordan foreldrene opplever dette og hva som er den faktiske sannheten

 

Helt klart, men jeg velger å tro at en 57 år gammel utdannet anestestisykepleier er normalt oppegående!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet vi ikke hva denne mormoren mener med normal omgang. Kanskje det er å røyke inne, la ungene hoppe ned fra trappa, gå ut uten klær osv. Vi hører kun hennes historie og en såret person kan fint legge litt på samt unngå å fortelle fra den andre siden.

 

å mene noe om dette er vanskelig når vi ikke vet hvordan foreldrene opplever dette og hva som er den faktiske sannheten

 

Helt klart, men jeg velger å tro at en 57 år gammel utdannet anestestisykepleier er normalt oppegående!

 

Man kan selvsagt velge å tro, men det at en er 57 år eller sykepleier gjør ikke at en automatisk blir oppegående eller kan mye om dagens barneoppdragelse.

 

Jeg sier ikke at mormor tar feil, men at man bør være litt edruelig med å ta parti når man ikke har hørt historien fra den andre siden for det kan være at mormor lurer litt fordi hun er såret eller sint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... ja jeg vet det.. Himmel og hav, er du litt treig eller?

 

Hvis du leser innlegget OG svaret så kan kanskje endel svigerdøtre og døtre få seg en oppvekker! Sett pris på engasjerte besteforeldre og la de få passe barna uten å bli overvåket og instruert!

 

Så hvorfor retter du overskriften kun til svigerdøtre?

 

Mistenker at du kun leste litt og ikke alt før du i all din iver over slemme svigerdøtre postet dette.

 

Da mistenker du feil.. Skal innrømme at jeg ikke overveide veeeldig lenge hva jeg skrev i overskriften, men all klagingen på svigermødre her inne var det første som slo meg. Men det gjelder jo både svigerdøtre/døtre og svigersønner/sønner.

 

Men siden du driver å mistenker, så vil jeg også mistenke litt... og da mistenker jeg at du følte deg truffet!! MOAHAHAHA!!!! Busted!

 

Nei, jeg er ingen svigerdatter

 

Sææææærlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan selvsagt velge å tro, men det at en er 57 år eller sykepleier gjør ikke at en automatisk blir oppegående eller kan mye om dagens barneoppdragelse.

 

Jeg sier ikke at mormor tar feil, men at man bør være litt edruelig med å ta parti når man ikke har hørt historien fra den andre siden for det kan være at mormor lurer litt fordi hun er såret eller sint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan selvsagt velge å tro, men det at en er 57 år eller sykepleier gjør ikke at en automatisk blir oppegående eller kan mye om dagens barneoppdragelse.

 

Jeg sier ikke at mormor tar feil, men at man bør være litt edruelig med å ta parti når man ikke har hørt historien fra den andre siden for det kan være at mormor lurer litt fordi hun er såret eller sint.

 

Hva mener du med "dagens barneoppdragelse"?

 

Det er vel nettopp det som er essensen i hele innlegget.. Mormor er såret fordi de unge foreldrene med akademisk utdannelse har lest seg opp på alt som har med barn å gjøre, og dermed ikke stoler på henne som barnepasser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan selvsagt velge å tro, men det at en er 57 år eller sykepleier gjør ikke at en automatisk blir oppegående eller kan mye om dagens barneoppdragelse.

 

Jeg sier ikke at mormor tar feil, men at man bør være litt edruelig med å ta parti når man ikke har hørt historien fra den andre siden for det kan være at mormor lurer litt fordi hun er såret eller sint.

 

Hva mener du med "dagens barneoppdragelse"?

 

Det er vel nettopp det som er essensen i hele innlegget.. Mormor er såret fordi de unge foreldrene med akademisk utdannelse har lest seg opp på alt som har med barn å gjøre, og dermed ikke stoler på henne som barnepasser..

 

Det jeg mener er at også barneoppdragelse har fornyet seg, slik den også hadde gjort da vi vokste opp, og vi gjør ting annerledes enn våre møre slik de gjorde det annerledes enn våre bestemødre.

I dag er vi opplyst på krybbedød, viktigheten av sikring i bil, kunstig søtningsstoffer osv. Og det å være opplyst, å være akademiker eller å ha lest bøker gjør en ikke automatisk til en dårlig person eller en vanskelig person. Kanskje disse foreldrene er det? Det vet jeg ikke. Jeg vet like lite om det som jeg vet at mormor er oppegående eller gal.

 

Om jeg skal tippe så vil jeg tippe at mormor er såret fordi datteren ikke ønsker å oppdra barnet slik mormor oppdro sine barn. Mormor vil kanskje ikke innse at også barneoppdragelse og kunnskap om barn har endret seg siden hun hadde barn. Bare det at hun velger, i negative ordelag, å sette fokus på at datteren er ung og har en god utdannelse (noe som jeg anser som positivt) sier litt om mormor og hennes syn på datteren og hennes mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes HI bommet litt på overskriften i forhold til innlegget her.....

 

Trodde innlegget skulle handle om monstersvigerdatter, men det handlet jo om datteren til fornærmede mormor:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes HI bommet litt på overskriften i forhold til innlegget her.....

 

Trodde innlegget skulle handle om monstersvigerdatter, men det handlet jo om datteren til fornærmede mormor:-P

 

.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...