Gå til innhold

Jeg trenger deres hjelp!!! (må gjennomføre en undersøkelse)


MariaD

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!! Jeg traff masse negativ tilbakemelding på andre forumer=( så håper at det blir bedre situasjon her!!

Først og fremst vil fortelle litt om meg selv. Jeg her ei datter på 1 år. Hun er snill og søt=)) Men nå må jeg studere på Universitetet som er ikke lett pga at jeg må passe dattera. Jeg slutter i dette semesteret og må skrive en bacheloroppgave. Da vi ventet på jenta vår måtte vi kjøpe masse ting og blant annet bestilte vi sengen fra utlandet. Og nå når jeg skriver hovedoppgave bestemte jeg å skrive en forretningsplan til nettbutikk av babyutstyr . Kanskje, skal åpne den en dag;))))

Som sagt, i hovedoppgaven må jeg gjennomføre en undersøkelse og jeg håper at dere kan finne lite tid og svare på noen få enkle spørsmål.

 

 

1) Er du fornøyd med sortimentet i norske butikker som selger baby- og barneutstyr?

2) Er du interessert i å få informasjon om andre typer sprinkelseng som ikke selges i Norge?

3) Hva tror du er en fornuftig pris på en multifunksjonell sprinkelseng (såkalt transformer) som kan brukes for barn 0-12 år?

4) Hva er blant følgende kan være interessant for deg:

1.
Stellekommode med forskjellige bredde (ned til 0,4 m) som har avtakbar lokk og som kan omgjøres til en vanlig kommode

2.
Badesling for nyfødte (knyttes fast til kanter på en badebalje)

3.
Antibakteriell sengetøy

4.
Sengesett: sengetøy, sengekantbeskyttelse og himmel

5.
Ortopedisk sko for barn som forebygger såkalte flate føtter

6.
Ortopediske matraser med kokosfiber

7.
Ortopedisk sko for gravide kvinner

 

 

I siste spørsmål dere kan velge mer enn et svar (dere kan sette tall)

 

Håper at dere kan hjelpe meg!!!! På forhånd takk!!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Selvsagt vil jeg hjelpe deg med dette:)

 

1) Er du fornøyd med sortimentet i norske butikker som selger baby- og barneutstyr?

Nei, synes ofte det er begrenset utvalg særlig på farge

 

2) Er du interessert i å få informasjon om andre typer sprinkelseng som ikke selges i Norge?

tja, det kommer an på, jeg mener pris er en avgjørende faktor for mitt valg av utstyr, og importerte varer er som regel veldig dyre.

 

3) Hva tror du er en fornuftig pris på en multifunksjonell sprinkelseng (såkalt transformer) som kan brukes for barn 0-12 år?

ca 2000 kr synes jeg er en fornuftig pris. Synes mye av det som tilbys i dag (stokke, kirill) er det designet man betaler for, ikke funksjonaliteten

 

4) Hva er blant følgende kan være interessant for deg:

Vet du, synes mye av det utstyret på lista virker overflødig. Vil ikke være med på kjøpehysteriet som vordrende foreldre i stor grad blir sugd inn i, så her er mitt svar ingen av de presenterte. Dersom du må ha et svar på dette blir det nok stellekomoden som kan gjøres om til vanlig kommode etterpå, men ville egentlig brukt kun stellematte på gulvet, jeg:)

 

Lykke til med oppgaven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å la folk rangere sin fornøydhet, 1-7 eller 1-10, og samtidig gi dem mulighet til å kommentere. Samme med interessen i spm 2 (altså rangere). Da er det mye enklere å måle fornøydheten, og folk må tenke seg mere om og presisere bedre, enn bare fornøyd, passe fornøyd og misfornøyd.

 

I spm 3 kan du kanskje sette opp noen priser (eks 1000-1500kr, 1500-2000 kr osv) og i tillegg la dem kunne kommentere.

 

La dem kommentere på som 4 også. Kanksje mange nevner noe du ikke har tenkt på som et svaralternativ.

 

Til slutt kan du ha et åpent spm om de har noe å føye til, som de hadde syntes var viktig ved en slik butikk du skriver oppgave om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

1) Er du fornøyd med sortimentet i norske butikker som selger baby- og barneutstyr?

 

Svar: Utvalget er helt OK. Prisene derimot er en turn-off. Vi kjøpte veldig mye brukt osv... Vet at det ikke er lett for kjedene heller, mange babyutstyrsbutikker har gått konkurs i vårt fylke i hvert fall. 

2) Er du interessert i å få informasjon om andre typer sprinkelseng som ikke selges i Norge?

 

Svar: Å ha noe ingen andre har er alltids OK. Her er jo alle sprinkelsenger like.. men hva mener med andre typer? Bare er nytt utseende eller et helt nytt konsept?

3) Hva tror du er en fornuftig pris på en multifunksjonell sprinkelseng (såkalt transformer) som kan brukes for barn 0-12 år?

 

Svar: Noe sikt ville jeg ikke vært interessert i. Syntes ikke de 3-i-1 osv sengene som finnes i dag er spesielt fine. Dessuten kan barnet selv ha ønsker når det blir litt større.

4) Hva er blant følgende kan være interessant for deg:

35]1. Stellekommode med forskjellige bredde (ned til 0,4 m) som har avtakbar lokk og som kan omgjøres til en vanlig kommode

 

Svar: Høres smart ut, men ikke noe jeg ville kjøpt dersom det ellers så ut som et ikea-møbel. 

35]2. Badesling for nyfødte (knyttes fast til kanter på en badebalje)

 

Svar: Syntes det er veldig koselig å holde barnet under vask når de er nyfødte. Tror ikke jeg ville kjøpt dette. Tankene mine hadde gått litt i de baner om hva jeg skulle brukt det til etter at barnet var tre mnd. 

 

35]3. Antibakteriell sengetøy

 

Svar: Super ide! Spørs naturligvis hva produsenten mener gjør sengetøyet antibakeritelt

 

35]4. Sengesett: sengetøy, sengekantbeskyttelse og himmel

 

Svar: Dette syntes jeg det er lite utvalg av så jatakk!

 

35]5. Ortopedisk sko for barn som forebygger såkalte flate føtter

 

Svar: God ide. Trenger selvsagt myyye markedsføring. Og ikke minst beviser. 

 

35]6. Ortopediske matraser med kokosfiber

 

Svar: Tror igrunn ikke at dette er spesielt interessant for noen. 

 

35]7. Ortopedisk sko for gravide kvinner

 

Svar: Dette finnes alt i stor grad. Med mindre du kan tilby en bedre sko til en bedre penge tror jeg ikke dette er noe satsingsområde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...