Gå til innhold

Kjønnsnøytralt ekteskap


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal holde et foredrag om den kjønnsnøytrale ekteskapslovgivningen og om den er med på å true bestandens overlevelse. Jeg skal drøfte for og imot, grave frem alle viktige fakta fra alle mulige sider - og til slutt selvfølgelig finne min egen konklusjon. Jo mer jeg har lest på forskjellige forum og nettsider, både fakta og folks meninger, så blir jeg bare overveldet! Og nå er jeg helt på villspor, og ANER IKKE hva jeg bør legge vekt på.

 

Er det noen her som har tips til hva som er viktig å legge vekt på i et slikt foredrag? Jeg føler selv at det blir feil uansett, for det jeg mener er viktig synes kanskje de som skal høre på at er helt irrelevant eller uinteressant... For eksempel: som forelder synes jeg det er viktig å tenke på barn, og muligheten til å reprodusere sin slekt noe veldig relevant. Og det sier jo seg selv at dette er en viktig faktor, i og med at jeg skal finne ut av om homofile ekteskap kan "ødelegge" for at menneskeheten overlever - men allikevel. Jeg er helt på vidda nå jeg, og sitter bom fast..

 

Denne problemstillingen var hakket vanskeligere enn jeg hadde forestilt meg, hehe :) Hjelp/tips mottas med STOR takknemlighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med at de faktisk fortsatt kan adoptere eller bruke en mor som bærer barnet, men det blir deres? husker ikke hva det heter..

De kan jo f.eks. hjelpe mange barn i verden.

Og uansett, vi er allerede for mange på denne jorden som det er, så egentlig er det bare bra det finnes noen homofile som kan hjelpe til å stanse utviklingen litt av produksjonen av barn. Tror ikke det er noe å tenke på med det første akkurat, så lenge det finnes noen heterofile par igjen der ute til å ta bestanden videre så burde det ikke hindre noe?

Eller at de evnt kan finne på etterhvert at OM man er homofil må man hjelpe til med å få bestanden til å leve videre.. Ikke nødvendigvis ha sex med en av det annet kjønn, men donere egg eller sædceller til de som kan hjelpe bestanden videre..

hjalp det?

ble litt rotete..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekteskap er ingen forutsettning for å få barn. Hvem er det som tror det? Jeg kjenner flere hetrofile par som ikke har valgt å få barn, spessielt tyske par. På den andre siden kjenner jeg også to homofile par som har fått barn. Det har ikke vært så vansklig å ordne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen sak er jo også at jorden er så overbefolket at det å redusere antal par som får barn må sees på som positivt, ikke negativt. Om folketallet sank ned til ca 1% av i dag kunne vi heller begynne å se på tiltak som fikk opp fødselsratene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hun over skriver, så er jo ikke ekteskap en forutsetning for å få barn. Skal du dra inn barn, må det vel heller gå på hvordan det evt er å vokse opp med to mammaer eller to pappaer. Om det er stigmatiserende eller et uttrykk for mangfold (forskjellige bakgrunner osv).

 

Ble nysgjerrig nå da. I hvilken sammenheng skal du holde foredrag om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...