Gå til innhold

Brød. Fra butikk eller bakeri?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor og hva slags brød kjøper dere helst? Noen baker sikkert også, men det synes jeg ikke alltid smaker like godt. Jeg kjøper stort sett i et bakeri, men det blir jo dyrt når man trenger to brød hver dag. Vet de har billige kneip på Rema 1000 da, men syns det er lite mettende.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer litt an på. Kjøper aldri brød fra bakeri, for da må jeg til byen kun for et brød, og det gidder ejg ikke.

 

Hender jeg kjøper fra butikkbakeri (Meny og Ica Maxi) men har fått sansen for et butikkjøpt brød som heter Julius (mulig det kun er her på sørlandet), så kjøper det, og det får man overalt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler stort sett Bondebrød fra butikkbakeriene til Meny og IcaMaxi. Det er 3/4 grovt på den sirkelen og smaker veldig godt synes jeg. Minner meg dessuten litt om det brødet mamma bakte da jeg var liten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper "Bestemors grovbrød" pakke fra rema 1000 (ca 13kr, og du får 2brød) og tilsetter 6dl vann og 50g gjær, og knar, lar d heve, steiker og nyter med syltetøy og brunost :) Kjempe godt, enkelt og billig! Er 3/4 grovt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ica har et sånt Inger-brød som er godt. Fyller alle fire delene av brødskalaen, så det er et bra hverdagsvalg synes jeg, og det er godt og holder seg lenge.

 

Ellers bruker vi også å kjøpe grove Inger-brød el.l. på bakeriet. I helgene blir det som regel noe litt mer usunt og lekkert, ala stenovnsbakt brød fra åpent Bakeri eller United Bakeries. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjøper litt forskjellig jeg da.. jenta mi elsker juliusbrødet (som er nevnt over her) men prøver å unngå det for er nesten ikke noe grovt i det hele tatt. vi spiser som sagt fra forskjellige plasser,men passer på å få en del grovt i det.

baker litt selv også,men blir aldri fornøyd, får bare øve videre på det tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bare i spleisebrød fra vanlig butikk, syns det smaker super godt og metter bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi baker alt brød selv, men hvis vi en sjelden gang kjøper et "nødbrød" så kjøper vi helst Havrebrød på Kiwi eller en av Norgesgruppens butikker. Mulig Rimi også har dette. Det fyller alle 4 rutene på grovhetsskalaen, men inneholder ingen hele korn for dem som ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpebrød fra butikkbakeriet på Meny. Helt nydelig, selv om det er i overkant dyrt å betale kr 32 pr brød. Men nå spiser vi generelt veldig lite brød da - vi er glade i knekkebrød, og mann + sønn spiser havregryn til frokost hver morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baker alltid selv!!! Det finnes jo ingenting annet enn nystekt hjemmebakt brød! Kan ikke forstå at du ikke syns det er godt! :) Kanskje du kan prøve ei ny oppskrift? I tillegg er det jo mye, mye billigere å bake selv, særlig når det går så mye som 2 brød om dagen...:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spleisebrød. dessuten varer det noen dager uten å tørke ut,om det ikke skulle bli slukt iløpet av en dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

spleisebrød. dessuten varer det noen dager uten å tørke ut,om det ikke skulle bli slukt iløpet av en dag

 

spleisebrød. dessuten varer det noen dager uten å tørke ut,om det ikke skulle bli slukt iløpet av en dag

Hva er dette for et brød? Aldri hørt det navnet på et brød før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spleisebrød er et brød vi har i Bergen, hvor kjøp av et brød gir en krone til vedlikehold av statsraad lehmkul, en stor seilbåt...så da spleiser vi på den liksom....knallgodt, og holder seg ferskt lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spleisebrød er et brød vi har i Bergen, hvor kjøp av et brød gir en krone til vedlikehold av statsraad lehmkul, en stor seilbåt...så da spleiser vi på den liksom....knallgodt, og holder seg ferskt lenge!

 

Åja, da er det kanskje ikke så rart at jeg ikke har hørt om det, for jeg bor på østlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...