Gå til innhold

Hvor skal dere reise på ferie i sommer?


Lisse_01

Anbefalte innlegg

Er såå usikker. Vurderer en uke på Gran Canaria eller en storbyer til Roma. Men i Roma kan det fort bli 40 grader, og ikke like lett å hoppe i havet. Er 28 uker på vei når vi skal reise.

Noen som har erfaring fra tidligere graviditet hvordan det er å være såpaSs gravid i varmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på cruise i Karibien da jeg var i uke 29 sist.. Superdeilig, men gikk opp 9 kilo på en uke, siden jeg ble full av vann:-) Plaget meg ikke da, jeg synes bare det var deilig med sol og varme....

 

På sommeren ville jeg kanskje valgt Spania eller Franske riviera....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir to ukers ferie i Hellas :-) Legger ferien til juni, da er det ikke hetebølgevarme i Middelhavet, billigere priser og jeg er fremdeles i andre trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som er alenemamma skal ta med meg datteren min (5) på kjøretur til Danmark og tyskland :)

Tenkte vi skulle gå innom legoland, løveparken og noen akvarier, så skal vi bo på et danland feriesenter med stort badeland og bare kose oss sammen før prinsesse nr 2 ankommer :)

 

Jeg syns det er viktig å få litt kvalitetstid sammen med henne nå før den travle hverdagen setter inn for fullt med 2 barn alene.. :)

 

Så får vi heller ta en orntelig sydentur neste år! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser til Tyrkia i slutten av juli.. Var ikke gravid når vi kjøpte turen. :P Får finne meg en kald kulp å ligge der i 2 uker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestilt reise til Umbria (Trevi/omegn) i slutten av juli. Vi flyr til Roma, og tar tog videre.

 

Vi lurer også på å hoppe på en restplass i slutten av juni, skal se an formen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så slik jeg forstår det er ikke folk så redde for bestille tur til varme strøk selv om man er 25-28 uker på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slik jeg forstår det er ikke folk så redde for bestille tur til varme strøk selv om man er 25-28 uker på vei?

Visse hensyn og forhåndsregler må tas. Regner med å bruke støttestrømper på flyreisene og være litt ekstra varsom på hva jeg spiser. Toxoplasmose er mer utbredt i Syd-Europa, men følger norske helsemyndigheters råd for gravide som jeg også gjør i Norge. Kommer til å være mer skeptisk til salat på restauranter og heller lage det selv i leiligheten med pasterurisert fetaost. Nok av annen deilig mat som er trygg å spise. I tillegg kommer jeg nok til å legge meg mer i skyggen og ikke steke meg selv og magen slik jeg ville ha gjort hvis jeg ikke er gravid. Dropper nok også basseng og boblebad og satser på å bade i sjøen i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på familieferie til Tyrkia. Vi skal dra sammen med bortimot hele familien til mannen. Turen ble bestilt før vi visst vi var gravide, og kjenner jeg er litt skeptisk.. Kommer til å være 33 uker da..

Er mest redd for flyturen (en smule flyskrekk i utgangspunktet), at fødselen skal starte i løpet av uken, eller at noe skal skje som krever at jeg har sykehuset i nærheten. Har vært litt plaget med blødninger tidlig i svangerskapet, og plages med bekken nå (er 20 uker nå)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slik jeg forstår det er ikke folk så redde for bestille tur til varme strøk selv om man er 25-28 uker på vei?

 

Jeg er i uke 24 da. Vi er litt spente på varmen, men bor i et murhus med basseng. Tror det skal gå fint. Ellers får vi tilpasse aktivitetene så jeg ikke blir for varm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt å unngå de varmeste landene i Europa siden vi har ferie i juli. Vi drar heller til Storbritannia og leier bil for å kjøre langs sør-kysten. Blir koselig å stoppe i små Postman Pat-byer, sove på B&B, gå turer langs strendene og bare nyte livet :) Har hatt hetetokter i et par uker nå, så orker ikke tanken på 35 grader (selv om jeg vanligvis ELSKER varmen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal en tur til dyreparken i juni, og i hovedferien i juli/august skal vi kose oss hjemme og på hytta.

 

Tar ikke sjansen på noen utlandstur for mitt vedkommende. Har ikke lyst å føde før uke 36.

 

Tur til varmere strøk tar vi igjen når til neste år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på cruise fra Oslo første uken i juni! Stopper innom St. Petersburg, Tallin og Kjøbenhavn :) Uken etter blir det Sverige- tur for å kjøpe baby- utstyr! Blir en herlig sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal på familieferie til Tyrkia. Vi skal dra sammen med bortimot hele familien til mannen. Turen ble bestilt før vi visst vi var gravide, og kjenner jeg er litt skeptisk.. Kommer til å være 33 uker da..

Er mest redd for flyturen (en smule flyskrekk i utgangspunktet), at fødselen skal starte i løpet av uken, eller at noe skal skje som krever at jeg har sykehuset i nærheten. Har vært litt plaget med blødninger tidlig i svangerskapet, og plages med bekken nå (er 20 uker nå)..

.

 

Har dere snakket med reisebyräet dere reiser med om at du som da er i uke 33 for lov til ä være med om bord på flyet ?? Da jeg var gravid med sønnen min dro vi til Hellas rett før jeg var 7 måneder og jeg måtte da ha med meg papirer fra legen om at det ikke hadde vært noe problemer i svangerskapet og da vi skulle dra hjem fikk jeg nesten ikke lov til å komme ombord på flyet fordi jeg da var over 7 måneder... Ble masse styr!! Da dem ikke ønsker gravide etter 7 måneder om bord i flyet pga at det er for nærme fødsel og den kan dermed starte om bord i flyet. Vi tar turen til Kypros i sommer når jeg er 6,5 måneder på vei. Vil ikke bli igjen til etter fødsel... Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shanti ♥

Her blir det sannsynligvis hjemmeferie, Storbritannia eller Nord-Tyskland.. blir mye fortere sliten nå med babyonboard, og orker ikke tanken på langtur eller tropevarme... er av den litt stressa typen, så ville ikke klart å slappe av i "toxoland" uansett. God tur til alle som skal!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det Hellas om en mnd, da er jeg 25 uker på vei og vi gleder oss stort! i fellsesferien skal jeg bare være hjemme og ruge og slappe av:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det norgesferie:) En uke til svigers, kanskje en langhelg i Oslo og Tromsø :) Er gravid med tvillinger, så noe annet er for meg uaktuelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på familieferie til Tyrkia. Vi skal dra sammen med bortimot hele familien til mannen. Turen ble bestilt før vi visst vi var gravide, og kjenner jeg er litt skeptisk.. Kommer til å være 33 uker da..

Er mest redd for flyturen (en smule flyskrekk i utgangspunktet), at fødselen skal starte i løpet av uken, eller at noe skal skje som krever at jeg har sykehuset i nærheten. Har vært litt plaget med blødninger tidlig i svangerskapet, og plages med bekken nå (er 20 uker nå)..

 

Eg har akkurat samme bekymring som deg!:)

Har også hatt blødninger heile 1 tri og litt i begynnelsen av 2, og ser for meg skrekk scenarier ved utendlandsopphold...

Me har ikkje bestemmt oss for noko tur endå.

Da går sikkert fint på ferien din!:)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 33 når ferien starter, så her blir det "bare" ferie på hytta denne sommeren. Har vært høygravid to sommere tidligere, men det har ikke vært spesielt ubehagelig med tanke på varme. Vil bare være i nærheten av hjemmet den siste tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være 21 uker når ferien starter og vi har leid feriehus med 2 andre vennepar med barn:) der er svømmebasseng og Strand så håper på godvær:) så blir det Kristiansand og dyreparken på oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...