Gå til innhold

Jeg vil flytte nærmere familien min..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten min har bodd sammen først i nordland i 1 år, så skulle familien hans flytte til østlandet, så flyttet typen min med dem, og jeg fulgte etter.

 

jeg kjenner absolutt INGEN i denne byen, og famililen hans fikk jeg først møte for bare 3 mnd siden, så det vil si at jeg kjenner dem ikke så godt. og jeg tror ikke jeg kommer til å bli godt kjent med dem heller, fordi dem snakker ett annet språk sammen. Dem kan snakke norsk, men dem foretrekker å snakke sitt eget språk.

 

nå fikk vi en sønn for noen uker siden. Og jeg har utrolig lyst til å flytte nærmere familien min som bor i nordland. men kjæresten min til ikke flytte til nordland. han er fast bestemt på at han skal bo her på østlandet nær sin egen familie.

 

men hva med meg? jeg kjenner absolutt ingen mennesker her. det er utrolig ensomt for meg.

 

Jeg vurderer å bare ta ungen med meg å flytte til nordland, men det har jeg jo ikke lov til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor flyttet du etter han?

 

uansett. Klart du har lov til å flytte. Så lenge det er innenfor Norges grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man lov å ta med seg barna og flytte til en helt annen kant av landet enn der barnefaren bor? Trodde faktisk det fantes regler for det jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har man lov å ta med seg barna og flytte til en helt annen kant av landet enn der barnefaren bor? Trodde faktisk det fantes regler for det jeg..

Nei, det er ikke lov! Det er jo derfor jeg spør dere om hjelp?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor flyttet du etter han?

 

uansett. Klart du har lov til å flytte. Så lenge det er innenfor Norges grenser.

 

Fordi jeg elsket han så mye, at jeg klarte ikke å være så langt unna han! Defor flyttet jeg sammen med ham! Hvis du noen gang har elsket noen, så gjør du alt for å være sammen med den personen.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man lov å ta med seg barna og flytte til en helt annen kant av landet enn der barnefaren bor? Trodde faktisk det fantes regler for det jeg..

Nei, det er ikke lov! Det er jo derfor jeg spør dere om hjelp?

 

HI

Når kom den loven?

Det må være nylig for det har jeg ikke hørt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor flyttet du etter han?

 

uansett. Klart du har lov til å flytte. Så lenge det er innenfor Norges grenser.

 

Fordi jeg elsket han så mye, at jeg klarte ikke å være så langt unna han! Defor flyttet jeg sammen med ham! Hvis du noen gang har elsket noen, så gjør du alt for å være sammen med den personen.

 

HI

 

Ja det har jeg også gjort, men jeg er veldig tilpasningsdyktig og trenger ikke ha foreldrene mine i nærheten.

Jeg er da voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis faren virkelig bryr seg om deg og babyen deres, så burde han bli med at dere alle flytter sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvis faren virkelig bryr seg om deg og babyen deres, så burde han bli med at dere alle flytter sammen.

Akkurat den er jo bare tull.

Skal han da si at elsker hun han må hun bli?

 

Hvorfor flyttet du etter han av kjærlighet, men vil nå flytte fra han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Alle kan flytte hvor de vil. Selvsagt er det lov. Men hvis hun har omsorgen for ungen, må hun legge til rette for at barnet får samvær med far. Det kan bli dyrt hvis det dreier seg om flybilletter... men uansett bør du, HI, heller først prøve å trives i Mjøndalen, hvis du egnetlig er glad i mannen din og vil ha ham som din nærmeste. Prøv å sosialisere og bli kjent med noen mennesker. Skaff deg aktiviteter. Be kjæresten din om å hjelpe deg å kommunisere bedre med familien hans. Du må sikker gjøre deg litt kjent med det andre språket også, hvis nå barnet ditt vokser opp som tospråklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan flytte hvor de vil. Selvsagt er det lov. Men hvis hun har omsorgen for ungen, må hun legge til rette for at barnet får samvær med far. Det kan bli dyrt hvis det dreier seg om flybilletter... men uansett bør du, HI, heller først prøve å trives i Mjøndalen, hvis du egnetlig er glad i mannen din og vil ha ham som din nærmeste. Prøv å sosialisere og bli kjent med noen mennesker. Skaff deg aktiviteter. Be kjæresten din om å hjelpe deg å kommunisere bedre med familien hans. Du må sikker gjøre deg litt kjent med det andre språket også, hvis nå barnet ditt vokser opp som tospråklig.

 

Det er jo akkurat det som er problemet! Typen min lar meg ikke bli kjent med hvem som helst. han mener alle andre damer er horer, han lar meg ikke engang snakke med mine gamle venner over facebook

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører du ikke selv at det er noe galt med denne mannen? Kjente du ham ikke før du ble gravid? Skjønner bare ikke at noen vil ha barn med en som nekter dem å treffe andre mennesker, gå utenfor døra med baby, osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lyser alle varsellamper hos meg. Jeg regner med det er du som ikke fikk lov til å gå trilleturer med babyen heller? Og han lar deg ikke snakke med gamle venner og syns at alle andre damer er horer, så du får ikke lov til å få nye venner heller? Når noen begrenser livet ditt i så stor grad, er det faktisk ikke verdt å satse på. Det høres ut som om han har veldig merkelige holdninger til verden og til andre mennesker, og slik du beskriver det høres det ut som om han mener at han eier deg og kan kontrollere deg.

 

Jeg forstår at du har følelser for ham, og da er det aldri lett å være objektiv og se disse tingene. Men les det du skriver, og tenk hva du ville anbefalt ei venninne som fortalte det samme: Hun fikk ikke lov til å gå ut, hun fikk ikke ta med barnet sitt ut, hun fikk ikke holde kontakten med gamle venner, hun fikk ikke prøve å finne nye venner...

 

Hva ville du anbefalt denne venninnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...