Gå til innhold

Best lønn som barnehageassistent eller på sykehjem? Noen som vil hjelpe meg litt med valg av praksis?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ut i praksis via NAV for å få arbeidserfaring og prøver å tenke litt taktisk...Jeg vil innenfor helse og tenker evt barnehage eller sykehjem...Evt psykiatrien.

Jeg har ingen erfaring og ingen utdannelse...

På sikt...hvor vil jeg tjene best som assistent? i en barnehage eller på sykehjem? psykiatri?

Tenker at det er lettere å evt få en jobb etter endt arbeidsplass i barnehage/sykehjem...

Er så usikker på hva jeg skal velge...

Noen som har noen kloke innspill? Noe annet enn barnehage sykehjem jeg kan tenke på som alternativer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du burde velge noe som er turnusarbeid,da tjener du mye mere enn i barnehage. Feks sykehjem,bolig for funksjonshemmede osv.Der får du kveldstillegg,helge og helligdagstillegg..

Mannen min jobber 100% i bhg,jeg jobber 70 i bolig og vi har samme lønn utbetalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilu87

Hvis det ikke spiller noen rolle hvilken sektor du skal inn i, og du "bare" er på jakt etter en jobb det ikke kreves utdannelse til, så anbefaler jeg butikk. Det betaler bedre enn assistent i bhg og sykehjem, og du kan ta fagbrev etter noen år og få en lønn du kan leve av. I dag er faglærtlønn 173 kr/t. Begynnerlønn litt over 130.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde sommerjobb på en sykehjem i sommer, så hadde jeg assistentlønn. Assistentlønnen var på 135 kr, så hadde jeg kveldstilegg på 45 kr og helgetilegg på 35 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde sommerjobb på en sykehjem i sommer, så hadde jeg assistentlønn. Assistentlønnen var på 135 kr, så hadde jeg kveldstilegg på 45 kr og helgetilegg på 35 kr.

kveldstillegg og helgetillegg...vil det si 45 kr ekstra i timen eller for hele kvelden? *flau*

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du er over 25 år er lønnen i butikk 135 kr timen, tillegget pr time på kveld er 42 kr frem til kl 21 og 42 kr fra 21 og utover. På lørdag er tillegget pr time 42 kr frem til kl 16 og 84 kr pr time fra 16 og utover.

 

Så en jobb i kassa på matbutikken, hvor du kan jobbe to kvelder i uken til 22 eller 23, og annenhver eller tredjehver lørdag er bedre betalt enn både barnehage og sykehjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 25 ..og har gått første år på hjelpepleier men ikke fullført... så fem år i relatert yrke gir meg fagbrev...hmmm....itillegg er jeg aleneforsørger, men har kjæreste og mulig samboer iløpet av sommeren så kveldsjobb skal jo la seg gjøre..

Akkurat som jeg ikke vil innse dette med at butikkjobb er bedre betalt... ønsker å jobbe med mennesker, men er jo avhengig av at hjulene går rundt også... ønsker å vite at jeg kan stå på egne ben uten en samboer også...ikke lett...

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at i helsevesenet er det NULL sjanse for å få vikariat/fast stilling som assistent, du KAN være heldig å få et vikariat på en helgestilling (15%) men ellers må du basere deg på å være ekstravakt.. Det er slitsomt om du er avhengig av inntekta for det er da umulig å planlegge hverdagen, du må stille på vakt på kort varsel og jobbe mye ubekvemt (kveld, evt natt og helg).. IDu kan heller ikke takke nei til vakter for mange ganger ellers risikerer du å ikke bli oppringt igjen....

 

Jeg ville ikke satset på det hverken som alenemor eller noe annet, da ville jeg heller prøvd å jobbe i ukene i butikk eller barnehage og satset på kontrakt etterhvert og så satset på ekstravakter i helsevesenet i helgene når du har barnepass... En kombinasjon altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...