Gå til innhold
Det blir noen minutter nedetid og ustabilitet i perioden 11:30-11:45

Unnskyld at jeg spør, men er det noen her som er imot muslimer?


Leahsorkarim

Anbefalte innlegg

Heier på deg og papp´n din jeg! (Ref " (...) som faren min alltid sier , du skal HøRE , OPPFATTE , TENKE , VURDERE OGSå SVARE.) Den skal jeg ta med meg selv!

 

Vi må huske at media (hvis vi med media mener de tabloide mediene) generaliserer og kommer med et svart-hvitt bilde av verden. Folk må erfare før man gjør seg opp meninger synes jeg. Men alle har vi fordommer... så lenge vi jobber med de og gjør oss opp nye erfaringer kan verden bli bedre. Som blivende foreldre til junibarn må vi være gode rollemodeller - vi kan da ikke legge ned skuta og si til barna våre at "toget har gått?".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heier på deg og papp´n din jeg! (Ref " (...) som faren min alltid sier , du skal HøRE , OPPFATTE , TENKE , VURDERE OGSå SVARE.) Den skal jeg ta med meg selv!

 

Vi må huske at media (hvis vi med media mener de tabloide mediene) generaliserer og kommer med et svart-hvitt bilde av verden. Folk må erfare før man gjør seg opp meninger synes jeg. Men alle har vi fordommer... så lenge vi jobber med de og gjør oss opp nye erfaringer kan verden bli bedre. Som blivende foreldre til junibarn må vi være gode rollemodeller - vi kan da ikke legge ned skuta og si til barna våre at "toget har gått?".

 

Ja Pappan min er en herlig mann !! og disse ordene er det beste jeg har tatt med meg fra han, for det hjelper over alt!!

 

Ja vi må jobbe hverdag, og som juni mammaer kan vi ikke si toget har gått!! det blir feil, med tanke å alt annet toget egentlig har gått for i dagens verden!

 

HI :) så mine kjøre med mødre som faren min alltid sier , du skal HøRE , OPPFATTE , TENKE , VURDERE OGSå SVARE.<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik så føler jeg at de som er redd for muslimer og islam ikke vet hva de snakker om og snakker av uvitenhet. Om man virkelig går inn å studerer de ulike religionene så er grunnverdiene i de aller fleste religionene like til en viss grad. Jeg er selv en ateist, men har giftet meg i kirken og vokst opp med flere muslimer på østlandet.

 

Nå bor jeg på Vestlandet og må si at jeg til tider blir skremt av folks holdninger til det fremmede som f.eks muslimer. Mange kjenner kun til det de hører gjennom media om gjenger av muslimer i Oslo som er voldelige og hellig krig osv. Men det er jo bare en bitte liten % og som tilfeldigvis er muslimer. Hadde vi hørt om alle de opprinnelig norske som hadde brukt vold i Oslo tror jeg vi kunne sittet en stund hver dag.

 

Og det betyr jo ikke at om en bergenser bruker vold så gjør alle bergensere det!! For er jo egentlig det man sier ved å tro på bare mediene..

 

Selv om jeg personlig ikke er enig i alt det en muslim står for er islam en flott religion og vi er nødt til å slutte å se stygt på andre religioner man selv ikke er del i. Sett deg heller inn i hva de ulike religionene står for, finn frem gamle bøker fra skolen. Muslimer er mennesker på lik linje som kristne eller buddhister eller ateister...

 

Skjerpings folk! Naboen din er ikke ond selv m han evt tror på julenissen og ikke du.. (litt banalt, men litt samme sak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg personlig liker ingen som velger å omskjære barna sine uten at det ligger medisinske grunner til det.

 

Har dessverre også hatt litt for mange negative erfaringer med muslimer til at jeg klarer å være helt upartisk også, dessverre. Ikke noe jeg er stolt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessangt at alle som innrømmer at de ikke liker muslimer/ er i mot islam er bak anonym knappen!!

 

Bare undrer meg ;-) hvorfor trang til å gjemme seg?

 

Bra tråd forresten ;-)

 

Jeg er en voksen norsk jente, har fått med meg barnetrua gjennom kristen oppvekst spesielt av besteforeldre. Jeg er alikevel godt gift med en muslimsk mann, som ikke født og oppvokst i Norge ...men kom hit for min skyld og bare min skyld..og nå for sønnen vår og snart sønn nr 2 ;-)

 

Men dere som skuer alle over en kam...der gjør meg flau!!! Min mann og jeg har sittet opp MANGE netter og pratet om hvordan han opplever hverdagene sine her i Norge..mye jeg ikke ser og selv opplever nettopp fordi jeg er jo helnorsk, men for min mann som er verdens snilleste og fineste opplever daglig hvordan ukjente behandler han negativt..enda de ikke vet noe om han/ikke kjenner han osv.. Noen ganger tenker jeg faktisk at dere skulle fått følt det på kroppen hvordan det er å bo/leve i et land der veldig mange kritiserer deg/ setter deg i bås/ stigmatiserer deg osv., selv om du bare er et enkelt individ og snilt menneske som vil at alle andre skal ha det bra.

 

Min mann hadde ingen problem med min tro til å begynne med, han var alltid utadvendt og et lykkelig menneske som elsket å gjøre andre glad...men han har forandret seg. Vet dere hvorfor fordi han har bodd i Norge i snart 7 år.!! Og opplevd mye dårlig!! Hvordan tror dere det føles for et menneske å sende ut søknader på søknader i hundretalls +++ og for omtrent ikke tilbakemelding på at søknaden er mottatt en gang..og hvorfor det..jo fordi han heter ikke Ola Nordmann, og han er muligens muslim????!!!!!!! Skjønner dere?? Han blir ikke gitt en sjanse en gang!!! Er det da rart at en del som ikke kommer seg uti arbeid nettopp fordi søknaden ikke blir vurdert engang havner i trygdesystemet vårt, dvs. øk.sosialhjelp eller andre trygdegoder!!! Om dere måtte flykte/ flytte til et annet land, lære dere et nytt språk, kultur etc. tror dere at dere hadde følt det noe særlig godt å aldri bli gitt en sjanse/gitt et jobbtilbud..bare fordi de baserte seg på at du trolig er kristen fordi du heter Ola Nordmann og er hvit i huden!!! Når man fordømmer så må man også regne med å bli fordømt..desverre!!

 

Nå er kanskje ikke innlegget mitt så lesbart/forståelig..men jeg sitter nå her overhormonell med 7 uker igjen og klokken viser at jeg skulle ha sovet for lengst :-(

 

Men jeg skulle bare ønske at alle kunne tenke litt kardemommelov!!!!

 

Takk for meg for denne gang, natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...