Gå til innhold

7-9 MND (gammle 5-6)


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Håper det du leste stemmer 1down ;) Men i dag sov hun plutselig en time lenger!! halv sju var klokka da vi stod opp og det er heeelt greit..haha tenker tilbake til da hun sov til 10-11 og jeg syntes kl 9 var kjempetidlig liksom :P Men 6 er liksom grensen her for hva jeg synes er greit..men så er det jo ikke jeg som bestemmer alt heller :D

 

Ingen spesielle planer her, har vel snuppa alene mestparten av morgenen for samboer var på fest i går og ligger å sover ut..hehe, kanskje vi triller oss en tur etterhvert hvis været holder seg bra. Får satse på at det ikke blir mer frost ja, men har opplevd snø på 17.mai så alt etter 17. er liksom mer safe ;)

 

Ettersom hun var så vennlig å sov lenger i dag så håper jeg vi får en fin dag med "normale" dupper.

 

Prinsen og mamman hørtes litt skummelt ut å se det såret på lille prinsen din etter fødselen, men så bra at det har grodd kjempefint! Skal si fra hvis jeg får blandet grøten med melk i kveld..er det det som er vanlig at folk gjør egentlig? jeg har i grunn nesten bare blandet med vann hele tiden..

 

Kos dere i dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nettopp det mormor sier, at man bør vente til etter 17. Men jeg vil plante nåååå :)

 

Her ligger også samboeren og sover etter en kveld på byen. Blir nok alene en god stund til ja :)

 

Hvordan er det med dere, kan dere trille mens baby er våken? Her gidder hun det i maks 10 min, så er det bare hyl og skrik og vil opp :( Så må alltid time det med duppene hennes, men det er jo forsåvidt greit da :)

 

Jeg har også alltid lagd på vann, men har hørt at mange lager på melk om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Godmorgen, endnu en alenemor på morgenkvisten (sambo kom hjem kl 4 og hele soverommet stinker sprit, haha!).

 

Hadde et helt greit svangerskap jeg og, bortsett fra litt vondt i bekkenet.... Min fødsel likna veldig på din, 1down! Rier i to døgn før jeg kom på sykehuset, hadde da 4 cm åpning men ikke sovet i to døgn. Tok 13 timer før ungen var ute - stoppet på 5 cm i mange timer. Fikk til slutt epidural for var jo forferdelig utslitt... Skjedde noe på hjemmefronten til jordmor to timer før mini kom ut, så da lå jeg med full åpning i over en time uten at de sjekka. Dårlig gjort synes jeg, men tok jo tid før ungen kom ordentlig ned i bekkenbunnen. Sluttet med klipp og tang. Huff, ikke lyst å tenke på det engang altså, men hadde ingen forventninger på forhånd, så er ikke noe traume heldigvis.

 

Prinsen og mamma'n, hadde blitt forferdelig skremt om det første jeg hadde sett etter fødselen var et stor sår på hodet til babyen! :-O De må ha trukket ganske hardt altså! Her hadde han merker etter tangen, men det gikk bort i løpet av et par dager.

 

Hannah, føler med deg, jeg. Forstår så veldig godt at du ikke orker å være "alene" med en til! Hva tenker samboeren din om ikke å få fler barn?

 

Jeg har opplevd snø i Oslo 17 mai, men det var ikke minusgrader altså... Men for en sikkerhets skyld er det kanskje bedre å vente et par uker med å kjøpe planter? Eller kanskje rett til 16 mai - så har du en fin terrasse på dagen :-)

 

Vi kan fin trille vogn når mini er våken. Han sitter i sportsdel og synes det er kjempestas å kunne se hva som skjer :-) Eneste er om han er våken lenge. Triller mest med mountain buggyen vår, og der kan han ikke sitte bakovervendt. Men synes nå trillekomforten på grusveier er så mye bedre med MB enn bugabooen vår, så da tar jeg heller den uansett.

 

Idag skal vi sende mine foreldre på hytta et par dager, så kommer de tilbake til 17 mai. Mini har våknet to ganger på natten for mat de siste nettene, så tror vi skal prøve å få i han et ekstra måltid på dagen. Men det er fint for melkeproduksjonen - han har jo så mye annet han hellere vil gjøre på dagtid enn å ligge ved puppen! Kanskje litt pumping også hadde gjort susen :-)

 

Når det gjelder grøtporsjoner gir vi også halvannen porsjon på kvelden. Skal prøve å teste fullkornsgrøten (8mnd) snart, da kanskje han holder seg mett lenger. Tror ikke det er farlig å gi til de blir mette, men jeg har hørt at man skal passe seg litt for å blande grøt av MM/MME siden næringsinnholdet da blir mye høyere enn angitt og at ungen kan bli så mett (av dobbelt dose MME) at de ikke vil ha så mye å drikke som de burde = veskeunderskudd. Men går ut ifra at om man gir vann ved siden av går det sikkert greit. Selv ville jeg nok heller gi en større grøtporsjon med mindre ungen trenger å legge på seg eller at ungen ellers plent nekter å drikke nok melk (min 0,5 liter i døgnet inklusive MME i mat som eksempelvis grøt og velling). Innholdet i grøten er tilpasset så det passer nøyaktig til hva babyen trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hun ikke særlig tålmodig i vogna våken..da må hun få sitte ganske mye opp (har henne ikke så mye opp før hun har satt seg opp selv noe hun ikke har enda) + mye leker, men hun kan jo sitte en liten stund da. Så trilleturer må planlegges å tas når hun skal sove ellers blir det skriking evt at hun sovner når hun ikke skal :P

 

peacock haha, jeg var inne på soverommet i sta å hentet sengeklærne til vesla som jeg skulle vaske og det stinket fyll i hele rommet :P herlig ja! Ser ut som dette var helga da alle mannene skulle på byen? hehe.

 

Hm, ble fortsatt ikke helt klok på dette med melk i grøt eller om jeg kan øke porsjonen..skjønte ikke helt hva du mente peacock, men er det slik at den 1 porsjon som står på pakken egentlig skal holde til et måltid? Og at jeg ikke trenger å tilsette mm med mindre hun trenger å legge på seg?? det gjør hun jo ikke da..er ved godt hold som man sier :P

Endret av zassy☆
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Zazzy: Siden det er MME i grøtpulveret ville jeg blandet i vann slik som det står på pakken. Du kan hellere øke litt på porsjonsstørrelsen tror jeg. Vi gir grøt av litt mer enn en deciliter pulver på kvelden, der normal porsjonsstørrelse er 3/4 dl. Dette svarer til å spise en ekstra kartoffel fordi man er sulten, og det blir man mett av.

 

å blande inn ekstra MME i pulver som allerede er tilsatt MME kan du sammenlikne med å lage sausen av ren fløte fremfor vann - da får du masse ekstra kalorier du ikke merker noe særlig på metthetsfølelsen! Men du merker det sikkert godt på vekta etterhvert :-)

 

Om du lager grøten selv er det en annen sak - da er det bra å bruke MME fremfor vann tror jeg.

 

Men du kan jo ta en telefon til HS og spørre da - jeg er ingen ekspert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok takk for svar, må ha det inn med teskje jeg! ;) ja når jeg lager grøt selv så tilsetter jeg lit morsmelk, bruker ikke mme. Da satser jeg på å gi henne litt større porsjon i kveld også. Hun fikk det i gårkveld men skulle likevel ha mat rundt 02 i natt, jaja hun får bare spise en gang på natta, går jo egentlig greit når hun legger seg rett ned igjen etterpå. Høres logisk ut det du sier så jeg hører på deg ;) hehe. Ble ingen trilletur her gitt..så deilig å bare sløve på sofaen når hun sover.. håper hun ikke våkner på enda en stund ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan damer :) her var det skrevet masse :o

skal prøve og svare på noen av spm vist jeg husker de :P hehe

 

Grøtmegnde... Her snakket jeg med HS ang dette, min sønn er ikke noe glad for og drikke melk av flasken sin, så hun sa jeg kunne blande grøt i melken.. så her er det mme og grøt... 150ml mme+grøt morgen og kveld....

Så tror ikke det er noe problem :)

 

Ang svangerskap og fødsel... Jeg hadde et kjempe fint svangerskap med lite plager.. Fødselen startet med at vannet gikk, riene startet 1,5t etterpå og 3t etterpå var guttebassen ut :) Hadde en super opplevelse selv om det gikk litt fort :) hehe sydde to små sting.. Hadde ingen smertelindring... :)

 

I går koste vi oss masse ute, og prinsen har hatt det supert hos sin tante :) sovet veldig godt i natt :)

 

ønsker alle en fin fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan fint trille når han er våken, men kunne ikke det før vi begynte å la han sitte i vogna. Har heldigvis begynt å sette seg opp selv, så da trenger vi ikke være så restriktive på det lenger. ;) Han synes det er kjempespennende å se seg rundt, og blir ikke fullt så fornøyd når det regner og vi må ha på regntrekk. Får litt mindre oversikt da. :P

 

Både svangerskap og fødsel gikk helt greit her egentlig, uten at jeg likte noen av delene noe særlig av den grunn. ;) Ingen spesielle plager eller komplikasjoner. Fødselen varte vel ca 12-13 timer fra det begynte å gjøre ordentlig vondt. Fikk epidural etterhvert, så jeg hadde noen timer pause da. (Selv om jeg hadde bestemt meg på forhånd for at det skulle jeg hvertfall IKKE ha!) Men tror det gikk rundt 5 minutter fra jeg fikk beskjed om å presse til han var ute, så akkurat den biten gikk overraskende lett. Syntes ikke jeg tok i ordentlig en gang, og plutselig så var han der. :P

 

Husker jeg tenkte etter fødselen at de som valgte frivillig å gå gjennom dette igjen ikke kunne være helt riktige i hodet. :P Det gikk noen dager hvor jeg over hodet ikke var enig i det jeg hadde hørt om at alt var glemt når det var over. Men så kom jeg dit til slutt jeg også, og nå synes jeg liksom ikke det var så ille lenger. ;)

 

Også kom vi hjem, og jeg begynte å lure på hvorfor ingen hadde fortalt meg at det var DA den virkelige jobben begynte... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Her er vi fortsatt syke og rekker ikke å være her inne så mye som jeg ønsker. Ordner til navnefest og 17.mai og pusser opp i gangen og prøver å holde oss i live! :P Men jeg har skumlest litt.

 

Vi kan fint trille når gullet er våken, han sitter oppreist og er kongen på haugen. Titter rundt på alt og alle. Det er verre når vi skal legge han ned og få han til å sove, ikke kult å ligge når man vet at man kan sitte og se.

 

Svangerskapet mitt var veldig fint, jobbet til det var 6 uker igjen til termin, måtte til legen og be om å få sykemelding etter at jeg falt og slo meg i betongen på jobb. Da turte jeg ikke jobbe mer ettersom tempoet i mitt yrke ikke kan senkes. Men da jeg kom til legen og sa helt ærlig at dette ikke gikk lenger tvilte hun lenge. Jeg måtte overbevise og be på mine knær for å bli sykemeldt 3 uker før permisjonen min egentlig begynte. Det irriterte meg noe grusomt! Grunn: "Det var så mange andre gravide som sykemeldte seg"....!?!???

 

Fødselen min startet med rier på i 21-tiden på kvelden, men ikke tette nok. Så vi ventet hele natten og dro på sykehuset kl 08. Hadde 2,5 cm åpning :o Så ble strippet og fikk beskjed om å gå oss en tur. Det var en VOND tur! 2 t senere kom vi tilbake og jeg lå til kl 19 med åpningsrier. Hadde lystgass en liten stund men den bare hjalp meg å fokusere på noe annet. Ble bare kvalm egentlig. Endelig full åpning, presset da uten pressrier i 4 timer. (hodet kom ut men sank fort inn igjen, ingen skjønte hvorfor) Jeg var i alle mulige stillinger og vi sleit skikkelig.

Jeg fikk oksygen og kl 22.45 kom vår lille skatt ut med navlestrengen 2 ganger rundt halsen. Og grunnen til at han sank inn var fordi navlestrengen ble for kort og dro han inn igjen.

På tross av en lang fødsel og mye slit var jeg veldig lykkelig. Skikkelig mammalykkelig! Elsket gullklumpen som lå på brystet mitt fra første stund. Vi ble noen dager på sykehuset pga gulsot, men da vi kom hjem kom alt ganske raskt i orden.

Var også heldig med sting og bedring der nede etter fødsel. Bar selv gullet fra fødestuen til barsel 6t etter fødsel. :D Var jo så full av adrenalin at jeg ikke visste hva jeg gjorde.

 

Ser at denne fødselshistorien er mye mildere enn den jeg skrev på bim rett etter! :P Har vel fortrengt det meste ja! :P

 

Peacock: Ja, vi kan godt trille igjen. Mini må bare bli frisk først! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Harfåttprinsen; det var en lur måte å få i ungen mer næringsstoffer fra melk! Skal huske på det om mini slutter å drikke på dagen, for han er veldig glad i grøt :-) Men ville nok fortsatt gitt større porsjoner fremfor å blande med MME om barnet er sultent, legger godt på seg og ellers drikker nok melk i løpet av dagen, alternativt drøfte med HS som du har gjort :-)

 

Mamma i lykkerus; huff, dere må se å bli friske snart da! Uansett er det jo ikke så hyggelig å gå tur i høljregn! Hehe. Vi har tid fra neste uke, så da kan vi jo høres nærmere :-) God bedring!!

 

Idag skal vi svømme om playdaten vår (og vi) fortsatt våger å bevege seg ut i blåst og regn. Må vist finne frem regntøy, gummistøvler og regntrekk, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det skrevet mye! Først må jeg si til 1down at det er akkurat sånn jeg har følt og hatt det. Jeg hadde ikke kolikkbarn, men jeg slet veldig med ammingen. Dette ødela mye for starten av babytiden, da jeg bare gråt og hadde vondt. Babyen gråt også mye da jeg ikke klarte å la henne spise så mye som hun ville. Stakkar! Etterhvert måtte jeg tilby erstatning, og det ble ganske kaos til tider. Hun som var verdens snilleste baby, sov masse og var fornøyd for det meste (når hun ikke var sulten). Men jeg satt bare å grudde meg til neste mating når hun sov så jeg fikk aldri slappet av. Hadde også en hard fødsel som endte i keisersnitt og mage plager i ettertid. Med brystvorter som blødde av sårhet, brystspreng, sår i magen så jeg ikke kunne komme opp og ned av senga uten hjelp var ikke kroppen på topp nei! Jeg følte meg helt på bunn. Og veeldig hormonell på toppen av det;)

 

Jeg tror og håper også at vi er (litt) mer forberedt på nestemann. Om vi er heldige å få en til! For selvfølgelig er det jo verdt det mer enn noe annet! De blir jo større og man kan lettere kommunisere med dem. Jeg sier ikke at alt blir så mye lettere, men det blir en annerledes når de kan uttrykke mer hva som er galt og kommunisere på en helt annen måte. Bare tanken på å få en søster eller en bror til lille er en drøm og jeg håper håper det skjer! Selv i tunge tider kan jeg se på henne og bli overfylt av kjærlighet. Det beste som fins:)

Som 1down nevnte også (tror jeg), skal vi neste permisjon dele den, så jeg kan jobbe/studere litt innimellom. Det tror jeg er kjempelurt. Få litt påfyll og mer energi til lille nurket.

 

I dag kommer pappaen hjem, og jeg gleder meg til vi kan kose oss litt sammen:)

 

Over til dette med soving, jeg er heelt enig! Alt er bare kaos fortiden. Hun kan være våken ganske lenge uten å sove nå, men tror en lur blir for lite. hun er også så varierende i hvor lenge hun sover. Så jeg kan legge henne kl 10 (3 - 3,5 timer ca etter hun våkner), hun kan sove 30 min eller opptil 2,5 time! Da er jo klokka 12.30, og det blir jo da umulig å legge henne kl 14 igjen! Hun kan ikke sove lenger enn 15 på ettermiddagen, da hun må ha 4 timer våkentid før leggetid. Men 12.30 til 19 er jo altfor lenge! Ahh.. vanskelig dette her! Legger jeg henne på dagtid uten at hun har vært våken en good stund, sover hun også bare kort. Er hun våken lenge sover hun lenge. Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Søster nevnte at vi kanskje kunne prøve en kort dupp på morrakvisten og deretter en lang en midt på dagen. Da kan jeg regulere det litt selv og heller vekke henne om hun sover for lenge. Men jeg vet ikke. Blir aldri klok på denne sovingen.. Men så lenge hun legger seg greit og sover godt om natta er alt greit!

 

Her om dagen var hun på besøk hos søster og sov ikke fra 12.15 til 18.30! Hun la seg fint og sov hele natta. Ikke sutrete på kvelden heller. Men da ble hun underholdt av to barn hele dagen:) Og hadde sovet nesten 3 timer på morgenen..

 

Vet ikke om jeg svarte på så mange spm her men.. Ha en good dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag stod den lille frøkna opp kl 05........! La oss igjen alle sammen kl 08.20 (jeg har fri i dag nemlig) og hun sov til halv ti..så fra 13 til 14.30.. så får vi se hvordan natta blir..nå er hver dag helt forskjellig, mistet alt som er av rutiner på både mat og søvn når det blir slik.

 

Når er det egentlig vanlig å gå ned til en dupp? tror det er for tidlig her egentlig, men begynner å lure når hun styrer sånn med alt av soving om det er noen justeringer som trengs igjen. I morgen skal jeg på jobb igjen, nesten så det blir bedre å jobbe for da må jo samboer stå opp med henne, jeg begynner jo ikke før åtte..sent på dagen! hehe. Denne søvnen assa!! begynner å bli litt småtullete ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Peacock: Det var pga at sugekoppen glapp at det ble sår.. Var skikkelig ekkelt å se på, men heldigvis hadde ikke prinsen noe vondt eller ubehag pga det..

 

Zazzy: det er ingen dager som er lik nei, en dag passer det, en annen dag passer noe annet.. Her er det for tidlig med en bare en dupp.. vet ikke når det er vanlig å gjøre det..

 

Her har dagen vært fin, natten var det en god del oppvåkninger..

Hvordan er det med dere?

Er dere flink til å huske tran eller d-vit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir eskimo kids olje og det får hun hver kveld, hun elsker det, hehe, kaller det tran jeg da og sier: skal du ha tran? så smiler hun fra øre til øre :D

 

Fordi hun er prematur har vi også gitt multivitamin og jerntilskudd helt fra fødsel så har vært mye å huske på å gi, så nå gir vi vitamin og jern morgen og kveld og tran bare kveld så har blitt lettere når vi husker det sammen med frokost og kvelds:)

 

Tror jeg skal komme meg på trening i kveld, føler meg sliten i dag, men skal prøve likevel, kanskje jeg får litt energi. Vært veldig mye unge og lite søvn hele helga, trenger litt pause kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go kveld damer :) Her hadde vi en super natt uten spising,bare smokk :) Morgen 0630 :) Men idag har han vert veldig trøtt,sutrete, og plutselig så jeg i første framtann oppe :) s¨å det er nokk grunnen :)

 

Spiser greit,men ikke så mye som før... Hvordan er det hos dere?

 

Her må han ha tre dupper ennå, men siste dupp må han ha før 16... Men sover vi lenge på morgenen så blir det bare to...

 

Ser vi har hatt mange forskjellige fødsler :) så ingen er lik :)

 

Men er enig i at ingen fortalte oss hvor mye jobb/det krever etterpå :P Men er jo utrolig deilig å ha en baby/et barn :) Så er verdt det :) Elsker skatten min over alt og etter vert blir det vell en ny :) men ikke på lenge...

 

Her har dagen som sagt vert litt tung pga formen til prinsen,men er jo såå synd på han, blødde også fra tannkjøttet :/

Men det blir nåkk bedre i morgen... sovet laange dupper idag også..

 

Hvordan står det til med parforholdet deres damer??

Her har vi det bra og godt men mange ganger blir det iritasjoner og diskusjoner om filleting pga at vi er sliten... :/ men prøver begge og snakke om ting istedet,men ikke altid så lett :P

 

Har dere hatt en fin dag??

 

Nå skal prinsen legge seg :) skriver kanskje senere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir eskimo kids olje og det får hun hver kveld, hun elsker det, hehe, kaller det tran jeg da og sier: skal du ha tran? så smiler hun fra øre til øre :D

 

Fordi hun er prematur har vi også gitt multivitamin og jerntilskudd helt fra fødsel så har vært mye å huske på å gi, så nå gir vi vitamin og jern morgen og kveld og tran bare kveld så har blitt lettere når vi husker det sammen med frokost og kvelds:)

 

Tror jeg skal komme meg på trening i kveld, føler meg sliten i dag, men skal prøve likevel, kanskje jeg får litt energi. Vært veldig mye unge og lite søvn hele helga, trenger litt pause kjenner jeg.

 

Ta deg en vellfortjent pause Zazzy :) Håper dere får mer søvn snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her har også alle rutiner sklidd ut, eller her har det ikke sklidd ut. De er sporløst forsvunnet! Det er denne sykdommen, gullet nekter å sove uansett om det er formiddagshvil eller nattesoving. Han har blitt båret og bysset i søvn hver kveld og ammet og trillet på dagen. Han NEKTER å sove, så det er jo ikke noe annet å gjøre enn å få han til å føle seg trygg. Men har en veldig dårlig følelse om at det kommer til å ta tid å komme tilbake til rutinene. Men sånn blir det vel mye fremover, så fort man kommer ordentlig igang med rutiner kommer det tenner eller sykdom som forstyrrer. Problemet er det at når han griner kommer det bare mer snørr og da må vi til med snørrsugeren og da griner han bare enda mer! Nå gjemmer han fjeset så fort han ser snørrsugeren. Så vi prøver å unngå å bruke den så mye.

 

Her får mini 2 easytran-sprøyter hver kveld, det er gubbens jobb :P Han som er veldig nazi på det der, så det klinet skal han få lov til å gjøre! ;)

 

Vi har gått opp til 3 hviler igjen vi nå, men regner med han går tilbake til 2 når han blir frisk!

 

Her blir det sofaen på meg idag, håper gull sover mye og lenge! ;) Hvordan er det egentlig med sykdom og permisjon? Kan jeg gå til legen og mannen ta over min permisjon? Er helt skutt jeg altså! Blitt ALTFOR LITE søvn her i det siste og da er ikke immunforsvaret på topp. Får se an formen idag, blir jeg verre blir det en tur til legen!

Håper dere får en fin dag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Mamma i Lykkerus, huff det høres ikke bra ut. Mannen din har ti omsorgsdager han kan bruke når barn/barnepasser er syk, så han kan være hjemme i to uker sammen med deg selv om du har permisjon. Vet ikke om arbeidsgiver trenger legeerklæring.

 

Men kanskje det er bedre at han tar over litt av permisjonen, så kan dere gjemme kvoten til høsten når mini skal i barnehage. De blir jo gjerne mye syke da :-) Om han skal ta over permisjonen må du ha legeerklæring, og siden han skal ha penger fra nav kan det hende at pengene lar vente litt på seg på grunn av saksbehandlingstiden. Men nå kommer feriepengene jo snart, så da går det kanskje greit? Ville tatt en telefon til nav å høre med de :-)

 

Glemte å få GOD BEDRING med i innlegget! Til dere begge to :-)

Endret av peacock
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Mamma i lykkerus.. Ja du kan bli sykmeldt og pappaen ta over permisjonen, men må søkes til nav om dette... Kan ta litt tid.. Men verdt det vist du er helt kaputt :)

ønsker der good bedring..

 

Her var natten grei :)

 

Håper alle får en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zazzy: vi er så dårlige på å huske det vi, må bli bedre på det.. Hvordan gikk det på trening? Når du lager havregrøt til prinsessa di, hvor stor posjon lager du da?

 

Harfåttprinsen:Her har han også litt mindre matlyst for tiden.. Håper det kommer seg snart.. Parforholdet går veldig i bølgedaler.. Alt etter hvor lite søvn det blir, men vi har blitt mye flinkere nå i det siste.. En stund var jeg nesten sikker på at vi kom til å flytte fra hverandre, men heldigvis har vi klart å berge oss :D Det er enormt med arbeid med en baby ja, hadde aldri trodd at det å skulle få han til å sove var så mye jobb..

 

Mamma i lykkerus: Håper formen til dere begge kommer seg.. Synes virkelig synd på deg.. Slik jeg har forstått det kan du bli sykmeldt og at pappaen da overtar permisjonen, men dette er jeg ikke sikker på.. Håper dere finner en løsning slik at du slipper å slite deg helt ut... GOD BEDRING klem er sendt :)

 

Her var natten som den har vært den siste tiden.. Prinsen våkner ofte og når han våkner rundt 3 tiden er han umulig å roe igjen.. Han roer seg i armene våre og sovner, men så fort vi tenker på å legge han i egen seng våkner han.. I det siste har vi lagt oss sammen med han, og da roer han seg og sover kanskje en time før det er på ny igjen.. Noen som har noen tips til hva vi kan gjøre??

 

Idag skal vi kose oss i sola :) Håper dere har det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken, jenter <3 Dere er så gode å ha! :)

 

ååå! Peacock, det visste jeg ikke! Samboer skal høre med arbeidsgiver idag! :D Kanskje jeg kan få litt hjelp hjemme. Får hjelp av moren min imorgen, men er liksom ikke helt det samme. Slapper mer av når mannen er hjemme. (litt teit at ikke vi vet sånt, når han er leid ut til nav for å lage datasystemet deres:P)

 

Harfåttprinsen: Her har også matlysten gått ned, ikke så spennende lenger... Spesielt med grøt. Men han har blitt mer glad i pupp igjen da, kan jo ha noe med sykdommen å gjøre, blitt litt mer kosete! ;)

 

Parforholdet går det ganske bra med, men selvfølgelig har det mye med søvnen å gjøre. Tar oss selv i å sitte å diskutere hvem som har sovet minst og hvem som er trøttest...! :o Herregud!

 

Og skal vel ikke skryte på meg at det er så mye voksenkos om dagen, begge har vært syke og med en liten en som er syk orker man knapt å se litt tv sammen før man legger seg. :P Jaja, får ta det igjen senere :P :P

 

Prinsen og mamman: Her er det likt, blir kjempe lei seg når vi legger han over i egen seng. Han må være i veldig dyp søvn hvis han ikke skal våkne når vi legger han over. Så jeg har ingen gode råd, dessverre!

Endret av Mamma i lykkerus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

prinsen og mamman, kremt..den treninga ble det ikke noe av gitt..satt til og med klar i treningstøyet men klarte ikke komme meg avgårde. Har følt meg så merkelig både i går og i dag..sånn rar følelse i magen, tomhetsfølelse nesten? og småkvalm..spøkte med at jeg var gravid igjen, hehe, men det tror jeg IKKE altså ;) i dag etter jobb kjente jeg det igjen og var helt tappet for energi..tror bare jeg er så utrolig sliten nå etter jeg har startet på jobb, mulig det tar mer energi enn jeg er klar over, kanskje på tide å prøve å droppe den nattamminga helt.. Men i morgen har jeg fri og det skal bli godt å være hjemme med skattene mine! (kjæresten og lillegull det ;) )

 

Når det gjelder havregrøt så koker jeg på 9 ss store havregryn og 4,5 dl vann, da er det nok til både meg og henne, til bare henne blir det vel ca 3 ss og 1,5 dl vann, men kok det i veldig liten kasserolle evt med lokk hvis du skal lage så lite ellers koker det bare bort og blir veldig tykt. Jeg pleier å ha i litt morsmelk og masse frosne bringebær :)

 

I kveld fikk hun forresten en og en halv porsjon grøt som hun nesten spiste opp + at jeg ammet etterpå! Det var noen reale raper som kom etterpå, hehe, håper hun sover godt nå!

 

I følge pappaen har hun sovet kjempefint i dag, rett tilbake i rutinene, håper det holder videre, startet dagen 6 og det er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma i lykkerus: Bra det er flere som har den diskusjonen.. Er vel kanskje ikke helt sunt for parforholdet, men man må vel bare komme seg over denne kneika :) Snart skal jo disse små englene våre sove hele natten fra 7 til 7, så da blir det masse kjæreste tid :)

 

Zazzy: Okei, da skal vi prøve den oppskriften i morgen :) Har laget en gang tidligere, blandet da med banan og han likte det og :) Så flink en jente du har, et skikkelig matvrak ;)

Her spises det ganske lite for tiden, tror det er noen tenner på gang, eller så henger det bare i etter forkjølelsen enda..

Den tomhetsfølelsen har jeg kjent på selv.. Vil bare sove og sove og ikke gjøre noen ting.. Det tar nok på å både jobbe og ta seg av de hjemme.. I allefall når det er våkentid på natt.. Det kan jo hende at nattavvenningen går lettere enn du tror?

 

Idag har vi startet med operasjon sovne selv på kveld.. Så jeg tok med meg en bok og la meg i senga ved siden av han. Han lekte med bamsene sine, og sto og nærmest hoppet i senga av glede en stund før han virkelig måtte innrømme at han var trett.. Ble rimelig mye gråt, men klarte å roe ham i senga.. Så etter en time sovnet han, men uten at jeg bar ham.. Forhåpentlig vis kan vi kutte ned på tiden vi er inne på rommet etterhvert..

 

Håper dere har det bra :) Vi håper på sol og fint vær i morgen og, prinsen koser seg så ute.. Trilla en times lang tur i dag, mens han var våken og han smilte og lo av alt det rare han så :)

 

Ha ne god natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempebra prinsen og mamman at du slapp byssing og bæring, tenker det går bedre og bedre for hver dag! Her har det plutselig umerkelig blitt ganske greit å legge henne, hun sovner til og med alene, men i blant sitter jeg og holder en hånd på henne, men ikke sånn illskriking som før, kan sutre litt, men også sovne og bare være rolig, utrolig godt! Håper det blir sånn der også etterhvert!

 

Ja den nattavvenninga..ikke sikkert det er så ille nei..men det kommer jo aldri en natt der vi har overskudd noen av oss, så da er det såå lettvint da å amme og sovne igjen..det er ikke amminga i seg selv som er slitsom egentlig, det er oppvåkningen..og jeg hører jo mange som har nattavvent sier at ungen våkner på natta uansett så da lurer jeg på om det er noen vits egentlig..men får se, hver natt har jeg jo intensjoner om å prøve litt ekstra før jeg henter fram puppen ;)

 

Nå skal jeg komme meg i seng, allerede for sent på kveld! Ha en fin natt alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...