Gå til innhold

7-9 MND (gammle 5-6)


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

I natt har jeg sovet utrolig godt, for mormor har vært barnevakt igjen. :) Han er nesten frisk igjen, men jeg hoster mye om natten og da våkner han, så da var det greit å kunne ha han hos mormor. Også syns jeg jo det blir slitsomt med ekstra mye våkentid om natten samtidig som jeg er syk, spesielt når jeg har underskudd på søvn fra før.

 

Var deilig å få sove sammenhengende, men kjenner at jeg gjerne skulle gjort mer av det. ;) Han hadde visst sovet godt han også, men tok morgen klokken 5 da.

 

Vi har også vært på helsestasjonen i dag, og han hadde gått ned 80 gram. Han har vært syk da, men blir litt bekymret likevel. Sist hadde vekten stått stille, altså fra 7 til 8 mnd, men da hadde han også vært syk. Så nå har han gått ned fra midterste til nederste kurve. Er det unormalt mye sykdom forresten, 2 ganger på 2 mnd? Uansett, vi ble anbefalt å ha en teskje olje i middagen og prøve å blande litt avocado i fruktmosen, og ellers ikke stresse med det... Så da får vi prøve på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er bare innom for å ønske dere en god helg :) Vi reiser til mine foreldre og skal feire min mors 60 årsdag :) Natten i natt sov jeg og lillemann på sofaen, æsj blir helt gal av den sovingen hans.. skal til helsesøsteren igjen i dag, for å høre om hun har noen tips..

 

Håper helgen deres blir fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at når de er syke er det viktigste og få i de veske :) å ikke stresse så mye med maten...

 

Her har vi vert på babytreff idag :) Koslig...

 

Ikveld skal vi bare slappe av :)

 

Hva har dere på småttisene når dere er ute med de? altså ikke i vogn...

 

Håpe alle koser seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en tynn fleecedress på barnas hus i dag til 99,-. Den var helt perfekt for mini når hun kravler rundt på verandaen når vi spiser middag og koser oss ute:) Ellers når vi drar til byen, lunsjer osv har jeg ofte på jeans/posebukse og en fin jakke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt surt ute her enda så når jeg hadde henne ute på lekeplassen, da ligger hun jo litt på bakken, sitter i huske osv, så har jeg strikkaplagg + utedress, arvet en tynn reima vannvindtett som er kjempekjekk. I bil blir hun svett bare hun ser på bilsete så der har vi så lite som mulig, men når vi f.eks skal på butikken og hun skal raskt ut igjen blir det vårjakke og vanlig bukse, hun har strømpebukse under da. Og selvf lue/votter. Bruker også stonz :)

 

Vært en krevende natt, mye våken og mye amming. Tirsdag starter jeg i jobb, gruer meg kjenner jeg! Men blir vel godt å komme i gang igjen også, håper bare det går greit med amminga, ikke bestemt meg for om jeg skal ha ammefri eller om vi skal få det til uansett.

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Wohooo! Endelig har mini skjønt hva han skal gjøre med smokken! Det tok bare 8 mnd :-) Jaja, da kanskje vi får bedre tannstilling, og han slipper å (mis)bruke tommelen sin :-) :-) :-)

 

Tror nu bare vi skal bruke den som en leke på dagen da, har ikke lyst til å måtte avvende en avhengig unge om et års tid... :-)

 

Zazzy, så spennende med jobb da, da får du nok prøvd deg som ekte småbarnsmamma med alle de dilemmaer det måtte medføre :-) Kommer sikkert til å gå kjempefint, og tenk så hyggelig med en blid liten jente som venter på deg hver gang du kommer hjem!

 

Nå, får straks besøk av en venninne - middag og kakebaking er stas når sambo er på jobb en ellers herlig lørdagskveld.

 

God helg til dere! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar zazzy ;) Uff har dere urolige netter nå?! slitsomt,men får håpe det er tenner som er på vei, og heldigvis går det over :) Blir spennende med jobb ja :) hva jobber du som? her begynner jeg i jobb juni.. gruer meg, men heldigvis har jeg bare halvstilling :)

 

Her var natten grei frem til kl 0330.. mangerunder etter det :/ menmen :)

 

peacock:) gratulerer med smokk :) godt at de tar det :)

 

Her har vi vert på shopping og hadd bestemor besøk :)

 

Nå blir det pizza og vin:)

 

Håper alle har en fin lørdagskveld og får en fin natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer!

Her flyr dagene, igår la vi oss 19.30 og vi sov hele natten. Eller sov og sov......! Vi sov ikke mye. Mini ligger bare og stønner og krabber rundt. Nekter å sove i sin egen seng og det er jo livsfarlig å la han sove i vår seng slik som han krabber.

 

Noen som har noen tips? Lurer på om det kan være tenner som kommer oppe. For det har startet denne uka.

Kanskje det har noe med at pappaen har vært borte. Hadde lunsjbesøk av sjefen min idag og da koste han seg skikkelig på fanget hans og ville kose og ta i skjegget hans. Kanskje han bare savner pappaen sin.

Blir helt i hundre når vi snakker med han på skype. Godt han kommer hjem imorgen!!

Nå er det snart natt for meg her i huset. Imorgen skal vi i konfirmasjon. Håper det går bra med en times kjøring, skal prøve å time det med formiddagshvilen!

 

ønsker alle en god natt, og håper vi får det selv også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen damer:) her var natten grei til kl 03.. da var det endel runder med smokk og vann... menmen,.. er nåkk en periode :P

 

Hvordan har natten deres vert?

 

Idag skal vi til mammaen min og kose oss :)

 

mamma i lykkerus :) ja det kan godt være at han savner pappaen ja. her har prinsen en forkjærlighet for menn... snakker bestandig til de og tøffer seg litt :P

 

Håper alle får en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Hei, jo vi har hatt to fine netter uten oppvåkning og urolig søvn :-) Dumme meg har ikke vært så flinkt til å komme tidlig i seng, må nok hellere skjerpe meg litt der for å være frisk når dagen starter i 6-7tiden :-)

 

Mamma i lykkerus, ja kanskje han savner pappa? Er sikkert rart for de små når en av de nærmeste er borte, de forstår jo ikke at de kommer hjem igjen. God tur idag!

 

Harfåttprinsen, håper det går seg til med oppvåkninger etterhvert - er nok bare et spørsmål om tid tenker jeg :-)

 

Idag skal vi i barnebursdag, stas!

 

Fin søndag til dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prinsen og mamman håper du fikk det koselig i bursdag :)

 

Harfåttprinsen ja kanskje flere tenner, men ser ingen prikker nå, har jo neettopp fått opp to, kan godt ta en pause nå, hehe, slitsom natt igjen..orker ikke utbrodere engang ;)

Skal jobbe 80% jeg, har en kontorstilling i kommunen. Blæh, kunne godt ha vært hjemme et år til med snuppa mi jeg :D

 

Kos deg i barnebursdag peacock :)

 

Skal prøve å få lukket øya litt nå som hun er lagt ut. Ha en fin dag alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen: Håper perioden deres går over snart, så dere får sovet godt :)

 

Mamma i lykkerus: Tror nok han savner pappaen sin :) De føler jo så mye de små..

 

Peacock: Håper dere har hatt det fint i bursdag:) det lønner seg nok å komme seg i seng tidlig, men det er så godt å ha kveldene for seg selv :)

 

Vi har hatt det fint i bursdag, prinsen vil som vanlig ikke sove på natterstid, men det har jo blitt en rutine ;)

Stakkars gutten er blitt veldig forkjølt og fått feber, så han er ikke i noe slag.. Kan være for at det er tenner på tur, ikke vet jeg..

 

Håper dere har hatt en fin helg, og at våre små blir noen engler og sover hele natten snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen: Håper perioden deres går over snart, så dere får sovet godt :)

 

Mamma i lykkerus: Tror nok han savner pappaen sin :) De føler jo så mye de små..

 

Peacock: Håper dere har hatt det fint i bursdag:) det lønner seg nok å komme seg i seng tidlig, men det er så godt å ha kveldene for seg selv :)

 

Vi har hatt det fint i bursdag, prinsen vil som vanlig ikke sove på natterstid, men det har jo blitt en rutine ;)

Stakkars gutten er blitt veldig forkjølt og fått feber, så han er ikke i noe slag.. Kan være for at det er tenner på tur, ikke vet jeg..

 

Håper dere har hatt en fin helg, og at våre små blir noen engler og sover hele natten snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prinsen og mamman: Huff, ikke noe gøy når de små er syke. Mini her hadde en ukes forkjølelsesperiode i forbindelse med de to første tennene. Men han hadde ikke mye feber.

 

Her har pappaen endelig kommet hjem, med bihulebetennelse......! :o Håper ikke vi blir smittet! Koselig å ha han hjemme fra jobb da! Vi kansellerte alle avtaler idag og er hjemme om pleier pappaen. (som jobber fra hjemmekontor selv om han knapt nok klarer å puste uten å hoste seg halvt ihjel...) Denne gangen virker han ikke "manne-syk" heller, denne gangen tror jeg faktisk han er ordentlig syk ;) Hehe!

 

Jeg tar den store klesvasken idag, og tenkte å begynne å sparkle i gangen. Har klart å ødelegge meg litt i ryggen denne uken. Er nok belastningen av en liten en på 7 kg som skal opp og ned pluss oppussingen. Klarer nesten ikke løfte armene pga smerter mellom englevingene... Smører på den svenske versjonen av Zon, men den er usikker å bruke pga ammingen. Jeg smører på når jeg vet at det er lenge til jeg skal amme. Har dere brukt lignende produkter mens dere har ammet? Jeg tror det går bra jeg, han ammer jo nesten ikke lenger så...

 

Her er det strålende vær, så jeg tror jeg skal prøve å ta lunsjen på terrassen idag :) Ha en fin dag, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, natta var ikke så verst, hun samsov fra kl 01 da, men spiste bare en gang og våknet halv sju.

 

Når pappaen skal være hjemme nå skal han hjelpe meg med henne på natt så da håper vi hun bare slutter å spise helt snart. I morgen starter jeg på jobb, iiik! hehe, blir veldig rart å se henne så lite i løpet av dagen..kanskje det blir sånn at jeg VIL samsove nå bare for å få mest mulig kontakt med henne :D

 

Hørtes ikke noe godt ut med ryggen, jeg plages også med mye nakkevondt, er nok ikke flink til å løfte rett hele tiden, har merket det godt at jeg har vondt nå når jeg har startet på trening igjen, trenger massasje! Kos deg i sola mamma i lykkerus :)

 

Her skal dagen nytes med lille snuppi, blir nok litt ekstra kos i dag ja.

 

Forresten så lagde jeg hjemmelagd grøt i morges til oss begge to, havregrøt med masse frosne bringebær oppi, hun likte det veldig godt, og tror hun likte at jeg spiste det samme og samtidig med henne :) Skal prøve litt hjemmelaget grøt på kveld også framover, hørt mange si at de kan sove bedre og holder seg lengre mett på det.

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma i lykkerus: Nei, man føler seg så hjelpesløs når de blir syke.. Lurer på om det er pga tennene her også, i går var han helt rød og varm i det ene kinnet.. Så får håpe de kommer opp snart, hvis det er tennene som plager han..

Æsj, får håpe pappaen blir fort frisk og at han ikke smitter dere.. hehe, det er jaggu ikke lett med disse karene, å vite om de er veldig syke eller hva de er ;) Du er så flink til å ordne i huset :) Jeg har ingen erfaring med bruk av slike kremer, så kan ikke gi deg noen råd...

 

Zazzy: Lykke til på jobb i morgen, det går nok så bra :) Så flink du er til å lage grøt, hvordan lager du den? Bare slik som man lager vanlig havregrøt?

Håper du har hatt en fin siste dag av permisjonen :)

 

Natten her har vÆrt grei, kun vÆrt våken 4 ganger og da kun fått smokk.. Han sover nok mer pga feber og forkjølelse.. Spiser lite, men får i seg en del drikke, så får håpe det gir seg snart :)

Håper dere har det fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan :) vi dro til bestemor i går :) og kom hjem idag :) Bestemor og prinsen herjet og badet kl 19, det endte med en overtrøtt prins :/ Sovnet ikke før 21 sammen med meg i sengen:/ og natten var endel urolig... Tror han trives best hjemme i egen seng :)

Her klør det virkelig imunnen, så kommer nåkk flere tenner...

idag har han sovet bare to dupper..endte med at han var veldig trøtt til kvelds og sutrete... så i morgen tror jeg det blir en "Vanlig" dag på meg og gutten...

 

Prinsen og mammen:) ikke noe gøy at disse små blir syke nei... her ble han også forkjølet når han fikk sine to første tenner :) Håper gullet ditt blir raskt frisk, og at dere også får en natt med mye søvn :)

det har dere virkelig fortjent...

 

Zazzy :) flott at natten var bedre i natt:) Ja stiv i nakke og skulder smerter her... har problemer med høyreskuldren min fra før :/ og det har vert endel bæring etter lille nurket kom :P så er spent på og begynne i jobb igjen... er jo hjelpepleier og det er jo litt tungt yrke til tider... Men håper det går bra :)Massasje hadde vert supert :)

 

Mamma i lykkerus :) Uff kjedelig med en syk mann :P de er ofte veldig syke også... Pass på ryggen din da :) Så håper vi dere slipper og bli syke :)

 

Her skal jeg bare slappe av nå :) tidlig kveld kjenner jeg :)

 

Håper dere har hatt en fin fin dag :)

 

Og ønsker alle en riktig god natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Nå har vi nattavvent! :) Hadde aldri trodd vi skulle klare det, eller at han skulle godta det, men nå har han vært 5 netter uten melk om natten, og han ser ut til å ta det helt fint. Moren min hadde han de to første nettene, og etter at jeg tok over selv, så har det ikke engang vært skriking når han våknet på nettene. Bare sutring, men han har godtatt å bare bli trøstet i sengen sin, og ikke tatt opp. Han prøver å sovne igjen selv, men strever litt... er våken 1-2 timer per natt, så det håper jeg går seg til... Men han har færre oppvåkninger, så det er et skritt i riktig retning. :)

 

Også har han begynt å både ville ha melk på dagtid og spise mye mer til måltidene. :) Helsesøster sa han tydeligvis trengte melken på natten, siden han spiste så lite mat og ikke la på seg, men jeg begynner nå å lure på om det var omvendt, at han trengte å slutte med den. :P Han virker i allefall ikke sulten på natten i det hele tatt, og er heller ikke overivrig når vi står opp. Er bare strålende fornøyd når han endelig blir møtt med "God morgen" i stedet for "sshh" når han våkner. ;)

 

å, det er så godt at dette gikk så greit. Selv om det blir litt våkentid, så er kvaliteten på den søvnen jeg får mye bedre, og det tror jeg den er for han også. Savner litt å ha han sammen med meg i sengen da... (blir aldri helt fornøyd :P ) men det ble slitsomt for oss begge med alle oppvåkningene. Håper bare det fortsetter å gå like bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen: Ja, de er nok vanedyr, som trives best i egen seng.. Greit å få slappet av litt hjemme noen ganger og :)

 

Hannah- Flinke gutten din :) hehe, det er ikke greit å bli fornøyd ;) Håper nettene deres blir veldig gode fremover :) Kan nok være at han trengte å få matpause på natt for å få opp matlysten på dagtid :)

 

Her har vi hatt en god natt :) Han sover bedre når han er syk tydligvis :) Var våken rundt 2 og da hostet han veldig, så var våken en halvtime.. Sovnet igjen og sov til 05.30.. Han fikk da pupp, for trodde vi skulle stå opp, men han sovnet igen og sov sammen med meg til 0730 :) Så, hurra :D

 

Hvordan har natten deres vært?

Hvordan gjør dere det med seler i sportsdelen på vogna? Vi har nå måtte begynt å bruke de, men så er det litt for kaldt her til å ikke ha noe pose eller slikt i vogna.. så vet ikke helt hvordan vi skal løse det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ikke seler enda, bare når han sitter, men vi har pose med hull til selene. Vet noen klipper hull selv også hvis de har pose uten, men da blir jo posen litt ødelagt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Godmorgen! Pas på ryggen dere, så utrolig lett å få belastningsskader så mye som vi bærer på de "små", som jo ikke er så små lenger...

 

Hannah, så fantastisk at det gikk at nattavvende! :-) Har akkurat samme erfaring som deg angående matlyst på dagtid, og akkurat nå er vi inne i en god stime med amming maks 1 gang på natten, dejlig det :-)

 

Harfåttprinsen, ja det går jo gjerne noen dager før barna venner seg til å være et nytt sted. Besøk er jammen slitsomt, hehe!

 

Igår la jeg mini kl 20 men han var ikke trøtt i det hele tatt. MEN, han lå helt alene på soverommet (midt i dobbeltsengen) og prata og lekte i over en time! Ikke så mye som antydningen til grining :-) :-) :-) Våknet for mat rundt 4 og sov videre til

8.30! Selv jeg er jo uthvilt idag :-)

 

Imorges fikk jeg et fint NAMNAM i retur når gutten fikk grøten sin, så utrolig morsomt, selv om jeg mistenker det var en tilfeldighet :-). Nå skal vi straks gå til helsestasjonen og veie og måle mini som fyller 2/3 år imorgen. Stor gutt! Etterpå skal jeg pakke bort alle 68 klærne og finne frem og håndvaske alle de fine 74 sommerklær vi kjøpte på salg i vinter (er jo så mye farge på de at jeg ikke tør blande de i vaskemaskinen...). Om jeg rekker skal jeg prøve å få klippet stoff til en tynn tynn bomullspose til vogna og et bomullsteppe, blir nok digg å ha når vi skal til syden i sommer :-)

 

Fin dag til dere de damer! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsen og mamman: Jeg kjøpte en vårpose som er helt perfekt. Merino ull og vanntett for på utsiden. Men veldig tynn så den er perfekt i dette været. Jeg bruker da bare et tynt flisteppe over henne som hun kan kose med og den posen. jeg kan også ta av hele overdelen så hun bare sitter på den ene delen om det blir varmt. Kjøpte den på lilleprinsen.no tror jeg? Er jo helt i ørska om dagen, husker ingenting!

 

Her har nettene forbedret seg betraktelig. Våkentiden hun har hatt midt på natten med skriking har gitt seg helt. Leggingen er også en drøm om dagen, så nå er det bare å nyyyte, for kjenner jeg min lille prinsesse rett endrer dette seg igjen iløpet av uka! Haha. Vi hadde en kjempe urolig kveld her om dagen hvor hun var så urolig og illsinna, fikk ikke roet henne. våknet igjen og igjen som hun ikke pleier om det ikke er noe galt. Tilslutt fant jeg en stor bæsj og hun var blodrød på stumpen. Jeg tok henne opp og stelte henne, smørte med enotenyl og det kom masse luft. Hun har tydeligvis hatt veldig vondt i magen (som hun aldri pleier å ha) og jeg lurer på om det kan være at hun har fått jordbærsyltetøy på skiva? Er det eneste jeg har endret i kostholdet hennes.. Hva tror dere?

 

Hannah: Så deilig med litt fremgang på nettene!!

 

Ellers har vi (jeg) pusset sjekta ferdig i dag! Stolt av meg selv:) Så nå er det bare lakking igjen, så blir vel mannen fornøyd når han kommer hjem fra sjøen! Vi bygger jo hus fortiden , så han har nok å ta fatt i når han kommer hjem:)

 

Nå kommer regnet snart her, så vi har fyrt i peisen og skal kose oss inne resten av dagen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hello everyone ;)

 

Så deilig at nettene har blitt bedre Pix :D jejj! Håper det holder seg en stund. Kan godt være hun reagerte på jordbær, kanskje uvant for henne bare eller at hun ikke tåler det så godt? Så flink du har vært i dag da. Håper mannen ble fornøyd? :)

 

peacock så morsomt at han nammet! hehe, om det var tilfeldig eller ei, her sa lillemor bøø en dag etter jeg sa "borte" og tok et plagg vekk fra hodet hennes, men ble bare den ene gangen, så var kanskje tilfeldig her ihvertfall, blir så gøy når de begynner å prate litt etterhvert! Hvor skal dere i sommer? mulig jeg har spurt før altså.

 

Hannah åhh det må være deilig å ha nattavvent! Så flinke dere har vært. Håper han får mindre våkenperioder også nå da!

 

prinsen og mamman lager den som vanlig havregrøt ja på vann og store havregryn, koker i rundt 10 min og så pleier jeg å ha masse frosne bringebær i, til slutt har jeg evt litt morsmelk over, hun liker det godt. Her bruker vi en pose som har hull til selene og godt er det for hun er turbo så vi må ha på selene hele tiden nå så hun ikke kommer seg ut. Har en ganske tynn pose som jeg har arvet som er flis i. Når det blir varmere ute blir det sikkert bare en liten dyne eller teppe eller noe tenker jeg.

 

Harfåttprinsen hvordan har dagen deres vært? Hvor mange tenner har prinsen din nå egentlig? håper han slipper å plages mye mer med dem!

 

Noen av dere som har babyer som lett får tørr hud? Her blir hun så tørr i kinnene, må smøre hele tiden, har gått drastisk ned på badingen også pga dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle dere om et komisk syn som møtte oss når vi skulle legge oss i går, snuppa har jo en stor ammepute liggende i sprinkelsenga rundt hodet, hun har begynt å krabbe litt opp på den hvis hun våkner på natta. I går hadde hun tydeligvis begynt å skulle opp men sovnet midt i alt, så hun lå nesten i loddrett stilling å sov på mage med nesa rett opp mot taket, hehe søtest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go kveld damer :) Her var natten ikke helt bra..Sovgodt frem til 02 da var det våkentid på 2t :o wæh... Slitsomt...

 

Idag har vi hatt besøk,trilletx2 og kost oss ute i solen..

 

I vognen har jeg en sommerpose som en jeg kjenner har laget :) Har også en hjemmelaget fleece pose som jeg har tenkt og bruke når det blir enda litt varmere...

 

Jeg har hørt at barn kan reagere på jordbær.. Så kan være det :)

 

Godt og høre at nettene er bedre for noen av oss.. Måtte det bare vare for dere :)

 

Zazzy :) Her har han jo atopisk eksem og er veldig tørr i kinnene nå, har smøre rutiner to ganger for dagen. etter første dupp og til kvelds.. :) Smører med apobase :)

 

Jeg håper natten vår blir goo i natt... Kjenner jeg mangler litt søvn :/ Men det går seg sikkert til... Har smerter i ryggen idag,så nå var det godt og sette seg i sofaen, med kveldsmat :)

 

Jeg må si dagene går i ett,og er plutselig over :/ har jo noe og gjøre hele dagen :)

 

Håper dere får en fin natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...