Gå til innhold

7 åring med tannregulering ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

En gutt jeg kjenner har nå fått tannregulering. Han går i 2 klasse, fyller 8 til høsten en gang.

 

Jeg synes det hørtes så utrolig tidlig ut, er dette vanlig ?

 

I "min" tid var det sånn i 12-14 årsalderen man fikk regulering om man måtte ha.

 

 

Nevøen min er like gammel, men har kun mistet to melketenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja før var praksisen at man ikke fikk regulering før man hadde mistet alle melketennene, trodde det var det ennå. Løitt bortkasta og få det før da, for veit jo ikke åssen tenna da blir etter man har mista melketenna og fått nye. Kan bli både bedre og verre. At noen som er så små kan ha regulering kan jeg ikke skjønne..... Forfengelighet kanskje..........???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her.

 

Jeg vet jo ikke om han har vært veldig tidlig med fellinga da, og fått alle nye - men regnet egentlig med det. Ellers er det jo ikke vits.

 

Men da har han vært veldig tidlig uansett. Greit å slippe ungdomsåra med streng i det minste, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sønn som må ha regulering, han er nå 11 år og får det ikke før alle de nye tennene er på plass. Han mista en melketann senest for to uker siden så det blir ingen "reggis" på en stund enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbroken

Jenta mi hadde regulering da hun var 8 år pga kryssbitt. Dvs overbitt på ene siden og underbitt på andre. De tok det da hun var så ung pga at da er skjelettet mykere og det tar kortere tid.

 

Det har ingenting med forfengelighet å gjøre! Hva med å ha litt tiltro til tannlege og foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her en gang til.

 

Jeg mistenker ikke disse foreldrene for å være forfengelige nei, de er veldig "nedpå" begge to :-)

Da er det kanskje det han har hatt da ? Hjelper det på de tennene som kommer etterpå også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heartbroken

HI her en gang til.

 

Jeg mistenker ikke disse foreldrene for å være forfengelige nei, de er veldig "nedpå" begge to :-)

Da er det kanskje det han har hatt da ? Hjelper det på de tennene som kommer etterpå også ?

 

Det er ikke tennene, men selve bittet, altså kjeven, som er skjevt og må rettes opp.

 

Det finnes sikkert andre tilstander som har godt av tidlig behandling også. Regulering er mye mer enn bare skjeve tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig som Heartbroken sier: Det er pga kjevefeil som kryssbitt og saksebitt at barn får regulering i så ung alder. Det er lettere å rette opp disse store bittfeilene mens barna er unge. Å gi et barn regulering pga "forfengelige foreldre" gjøres heldigvis ikke :) Hilsen tannpleier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...