Gå til innhold

På hvilken måte har kroppen din forandret seg etter svangerskap?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Veide 75 kg før første graviditet og veier vel et par kilo mer nå, etter to barn. Ingen strekkmerker, ok pupper, flat mage. Har vel muligens fått litt bredere hofter, men synes ikke kroppen min er merket av barnefødslene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veide 60 kg fordelt på 176 cm og gikk opp 9 kg. Var 17 da jeg fødte 6 uker før termin med keisersnitt. Etter fødsel gikk jeg raskt ned i vekt, tre uker etter var jeg nede i 49 kg. Ikke mye pent og hadde iallefall ikke pupper!

 

brukte ihvartfall tre år på å tippe over 55 kg.

 

Nå er jeg snart 22 og er 16 uker på vei med nr 2. Veide da ca 60 kg igjen før graviditet og har hittil lagt på meg 4 kg.

Etter jeg fikk lagt på meg igjen har jeg da vært fornøyd med kroppen min. har få strekkmerker som såvidt synes, ingen på magen og puppene er nå blitt mye større, plutselig er D cup for liten! :P Så vil si meg fornøyd:)

 

Leste noe i et av "mamma" bladene engang, den tegneserien.

"Hvorfor straffe kroppen som skapte det kjæreste jeg eier?" tror jeg det sto, synes det er så vakkert og sant.

 

Nå begynner magen å vokse og føler meg litt mer gravid og NYTER DET! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva veide du før du ble gravid?

Hva veier du nå?

Er kroppsammensetningen den samme?

Merker du noen spesielle endringer?

Er du fornøyd med kroppen din?

 

Kroppen er stor sett den samme. Den forble den samme under hele svangerskapet utenom magen. Så ikke at jeg var gravid bakfra.

 

Veide rundt 55 kg før jeg ble gravid. Kan tenke meg at jeg veier et par kg mer nå. Kroppen ser helt lik ut, bare litt mykere hud fremme på magen og litt tydeligere håndtak bak på ryggen. Den store endringen er at underlivet er slakkere. Jeg har vært utrolig dårlig til å knipe, så nå lekker jeg hvis jeg må på do og nyser eller må løpe før jeg får tisset. Revnet grad to, vet ikke det spiller en rolle i forhold til dette.

 

Er fornøyd med kroppen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva veide du før du ble gravid? 59

Hva veier du nå? 72

Er kroppsammensetningen den samme? Nei

Merker du noen spesielle endringer? Større pupper

Er du fornøyd med kroppen din? NEEEEI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva veide du før du ble gravid?

Hva veier du nå?

Er kroppsammensetningen den samme?

Merker du noen spesielle endringer?

Er du fornøyd med kroppen din?

 

Ta gjerne med alder og alder når du ble gravid smile.png

 

 

 

Da jeg ble gravid var jeg 27år og 176cm høy og veide 104kg. Gikk opp 13kg i svangerskapet. Det er nå 4 månder siden fødselen og veier nå 98kg. Selv om vekta er lavere nå er kroppen forandret, puppene er mye større, magen er litt slapp og har strekkmerker, ellers midre mål de fleste steder.

Strekkmerkene mine plager meg ikke men gir meg minne om at jeg har laget verdens nydeligste datter, men at magen er litt slapp plager meg litt men det blir sakte men sikkert bedre, jeg håper også at brystene minker en god del etter hvert. Ellers svært fornøyd og tenker ikke så mye over det. Passer på å leve sundt og da føler jeg meg bedre med meg selv:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 80 før jeg ble gravid.

Veide 82 da jeg ble gravid med nr to to år etter.

Fikk litt slappere pupper (nå er det jo melk i dem igjen) og litt slappere mage med noen få strekkmerker som bleknet mye.

Underlivet har arr, og de plager meg til tider, men er ikke videre.

Er ikke fornøyd med kroppen min, men det har jeg aldri vært. Som høygravid føler jeg meg egentlig på mitt beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veide 70 kg før graviditeten og kommet tilbake til 70 kg nå 1 år etter fødsel :)

Har noe "slaskete" og overflødig hud på mage og rygg(har ikke gjort noe for å stramme meg opp enda da;) Skal snart begynne med det og, he he) Ellers er den største forskjellen puppene mine. Hadde str DD før jeg ble gravid og etter at melka ble borte, er det to henge pupper igjen som det VIRKELIG ikke er noe futt i lengre. ;) Savner strutte puppene mine... Det skal sies.

 

Har også fått noe bredere hofter, men det gjør ingen ting da jeg alltid har hatt for rett figur. ;)

 

Alt i alt er jeg greit fornøyd og vet at ting kan forbedres med litt trening ;)

 

Var 25 år når jeg fødte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg veide ca 55 kg da jeg ble gravid med første som 25 åring, og ca 56 kg da jeg ble gravid med andremann som 27 åring. Jeg gikk raskt ned i vekt etter fødsel.

Kroppen min ble ikke så veldig mye forandret, litt mere hofter kanskje. Før jeg ble gravid ifjor var jeg ca 56 kg fordelt på 164 cm. Nå mens jeg er høygravid er jeg 64 kg og 35 år. Jeg bruker str 34 i klær til vanlig, nå bruker jeg str 36. Jeg er fornøyd med kroppen min, og jeg ser frem til å komme i form til sommeren en gang, er veldig utrent nå. Jeg har bestandig vært lita og tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. svangerskap: 173 cm høy og veide 87 kg, 31 år. Opp 23 kg under sv.skapet, gikk ned alt innen 6 mnd, så opp 3 kg og vekten stabiliserte seg på 90 kg. Slanket meg ca. 3 kg selv, så ca. 10-11 kg på Grete Roede. Veide 80 kg før andre svangerskap, 33-34 år. Er 34 og gravid i siste trimester, har gått opp 12 kg foreløpig.

 

En god stund etter fødsel var jeg kvapsete og feit. Men jeg trente meg opp, og ble ca som før, men magen har blitt litt kvapsete. Ingen strekkmerker. Har en åreknute nå pluss sprengte blodkar på bena, men det hadde jeg før også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 84 kg da jeg ble gravid fordelt på 175 cm, gikk opp til nesten 103 kg og er nå nede på 83 kg. 20 år nå, og 3 måneder siden fødsel - denne amminga altså!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 90 da jeg ble gravid som 33 åring.. Veier 81 nå, 3 år etter. Puppa er like jævlige som før, og det er forøvrig resten av kroppen også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tjukk, har mindre rumpe, diger mage... og hengepupper :-) Ingenting jeg ikke kan gjøre noe med (bortsett fra hengepuppene og muligens litt slapp hud på magen kanskje...uææææhhhh) så lenge jeg tar tak, trener og spiser mindre, men foreløpig er jeg en lat banan som spiser som en ulv når jeg ammer... he he

 

Jeg var 65kg før fødsel nr en. 70kg etter fødsel. Jeg var 61 kg før fødsel nr 2 og nå er jeg 73 kg... idalvekt er 58 kg... så har plenty med jobb å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 45kg før jeg ble gravid. 27år gammel.

La på meg 19 kg under graviditeten.

Fødte for 7uker siden.

Er fortsatt 27år:)

Veier 55kg nå.

Ingen strekkmerker, men fortsatt litt mage (skulle vel bare mangle). Også merker jeg at jeg er bredere i bekkenet.

Er på mage, rumpe og lår de resterende 10kg etter svangerskapet ligger.

Vil gjerne beholge kiloene, bare jeg får strammet litt opp igjen med trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva veide du før du ble gravid?

Hva veier du nå?

Er kroppsammensetningen den samme?

Merker du noen spesielle endringer?

Er du fornøyd med kroppen din?

 

 

Jeg veier vel et par kilo mer nå (70-71) enn jeg gjorde da jeg ble gravid første gang, men jeg veier mindre nå etter barn nummer to enn etter barn nummer en (og ja, jeg måtte slanke meg for å få til det......). De siste kiloene klarer jeg å få has på hvis jeg vil, men jeg har vært for lat... Har to barn på 1 og 3 år, jeg var 28 og 30 da jeg fikk dem.

Kroppen er nok satt sammen litt annerledes - litt bredere rundt magen og rundt hoftene, litt større pupper (lenge siden jeg sluttet å amme andremann, førstemann ammet jeg i 15 mnd). Puppene henger bittelitt mer, men alt i alt er de helt ok. :)

På magen har jeg strekkmerker som ikke ser så bra ut, men de har i alle fall bleknet ganske mye, og ser ikke Så ille ut lenger. På magen har jeg arr etter to ks, det er blekt og fint, men jeg har fått et "heng" over (ikke så stort at det direkte plager meg, og jeg kommer ikke til å operere det bort eller noe) som jeg aldri vil bli kvitt. Jeg har også mistet følselsen i huden på deler av magen.

 

Alt i alt er jeg ganske fornøyd med kroppen min. Den er ikke helt som den var før jeg ble gravid, men jeg er ganske fornøyd likevel. Skulle gjerne vært strekkmerkene foruten, da! De er det verste, egentlig, dem blir man ikke kvitt, heller... De 2-4 kiloene jeg burde blitt kvitt er bare latskap fra min side. Burde ta meg sammen snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Sv skap

Alder 20, startvekt 52 kg, ved fødsel 72 kg, gikk ned til 48 kg innen 3 mnd

2. Sv skap

Alder 36, startvekt 75 kg, ved fødsel 100 kg, er nå 69 kg etter 7,5 mnd. Skal ned i 58 kg!!!

Kroppen etter første: litt hengemage, litt mer hengepupper

Kroppen etter andre: litt mer hengemage, kan ikke bli mer hengepupper ;) ha ha

Kun operasjon som vil hjelpe, er vurdert!

Fikk generellt lite strekkmerker og ingen åreknuter eller hemorrider (begge) Kun litt bloduttredelser på bena

Konklusjon: kroppen trenger absolutt trening og oppstramming :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva veide du før du ble gravid?

Hva veier du nå?

Er kroppsammensetningen den samme?

Merker du noen spesielle endringer?

Er du fornøyd med kroppen din?

 

Ta gjerne med alder og alder når du ble gravid :)

 

70 kg før gravid med nr 1. Var 26 år.

Gikk opp 27 kg, klarte ved blodslit å kvitte meg med alle disse kg og mere til etter fødsel, da over en 2 års periode. Nådde 65-66 kg og holdt meg der :-) Mere fornøyd med kroppen etter fødsel enn før, til tross for noen små strekkmerker og sprengte kar på bena.

 

Er nå gravid i uke 33, veier 78 kg. Mye bedre utgangspkt enn sist! Håper jeg klarer meg med max 15-16 kg opp totalt denne gang. Så får jeg bruke tid og kvitte meg med overflødige kg etter hvert, har klart det før.. Så vet at det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ca 15 kg for mye, men ikke no heng eller strekkmerker av betydning. Puppene henger litt da, men herregud, sånn er det bare... Kiloene er jevnt fordelt på hele meg.

 

Håper på å gå ned de ekstra kiloene i løpet av året. Er egentlig ganske fornøyd, men samtidig føler jeg meg av og til skrekkelig feit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30år. Jeg veide 58kg før første graviditet, nå veier jeg 62kg tror jeg. Etter andre fødsel raste jeg ned i vekt, 46kg var alt for lite på min kropp så jeg måtte feite meg opp. Har ingen kroppsfasong som passer til så få kilo, beina overalt stikker ut såfort jeg er unger 55kg, så jeg må holde meg litt over der. (streng beskjed fra unger og mann)

 

Kroppen min er helt grei, ingen fotomodellkropp men det har jeg ikke hatt og ønsker jeg heller ikke. Har endel muskler og de synes selv om jeg har litt polstring på kroppen. Jeg har ingen smal menbygning heller.

 

Magen min er full av sebrastriper (strekkmerker som har blitt hvite, og ungen syns det er så kult at mamma har sebrastriper, for det har de ikke sett noen andre mammaer har. Jeg er glad i de selv også, en påminnelse av de små jeg har hatt inni magen min)

 

Men kroppsfasongen og str jeg bruker i klær er ganske lik nå som før jeg ble gravid. Jeg var litt fastere i fisken tidligere, men ikke mye mer. Men det som har forandret seg er heller innvendig. Bekkenplagene er der enda til tider, mange bevegelser jeg må unngå. Føler meg av og til veldig gammel, når jeg ikke kan bære og gjøre alle tingene jeg gjorde før. Slike små ting jeg aldri tenkte på før, som jeg nå får store smerter for. (jeg merker jo ikke noe i hverdagen så glemmer det til hver gang, men plutselig å merkes de veldig godt)

Underlivet har blitt mindre og trangere. Jeg er glad for at mannen min ikke er veldig godt utrustet.

Cyster i eggstoggene som gjør at jeg får masse, masse kviser hver gang det kommer nye eller en sprekker. Føler meg nesten som en fjortis i perioder, men det tar sin tid før jeg får fjernet eggstokkene tror jeg. Jeg er litt pingle så det å legge seg under knvien tar tid før jeg kommer til å tørre.

 

Men jeg er glad i kroppen min, fornøyd tror jeg at jeg aldri kunne blitt. Men jeg trives og min mann er veldig glad i kroppen min. Så alt er igrunn som det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide 67 kg (på 163 cm, så er lita og rund i utgangspunktet.. ) før graviditet. Var 24 år da jeg ble gravid. La på meg 10 kg i løpet av graviditeten, og da jeg kom hjem fra sykehuset en uke etter fødsel veide jeg 64 kg. Synd at jeg blir så sulten av å amme, for det var da jeg la på meg, og er nå 2 år senere 67 kg igjen..

Etter neste graviditet skal jeg ikke ha usunn mat i huset!!

 

Jeg trillet og gikk ca 2 timer hver dag hele forrige permisjonsperiode, så i retrospekt innser jeg at inntaket må ha vært gigantisk!

 

Ellers er kroppen min noe endret.. Slappere mage, litt strekkmerker og mindre, slappere pupper.. Har aldri vært så fornøyd med kroppen min som når jeg var gravid, og gleder meg til å bli gravid igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 100 kilo da jeg blei gravid med førstemann, gikk opp 6 kilo. 6 mnd etter fødsel hadde jeg gått ned til 85.. Siden den gang har vekten variert mellom 79 og 85.

Når jeg ble gravid denne gangen her så veide jeg 85 kg, nå er det 6 uker igjen og jeg har gått opp 10 kg... Håper det forsvinner fort etterpå... Har sittet på latsiden lenge nok nå!!

Om kroppen har forandret seg? Tja, jeg er jo tjukk.. Hengepupper hadde jeg før jeg ble gravid også.. Magen min er slapp men helt fri for strekkmerker.. Men jeg er ikke fornøyd nei, må noe oppstramming til først.. Men det har nok mer med jojo vekt å gjøre enn graviditet.. heldigvis er alle mine kilo godt propsjonoert rundt på kroppen så jeg har en fin kroppsform og en tydelig midje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk baby da jeg var 28. Kroppen har ikke forandret seg mye, veier det samme nå som før jeg ble gravid. De største forandringene er nok i tankene og hjertet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva veide du før du ble gravid? ca 50kg

 

Hva veier du nå? ca 47kg

 

Merker du noen spesielle endringer? Nei, men foloveden min sier det er litt anledes å ha sex med meg etter fødslen..

 

Er du fornøyd med kroppen din? Ja, eller skulle gjerne veid litt mer (et par å 50 iallefall), også fikk jeg veldig MYE strekkmerker da jeg gikk gravid på hoftene, puppene, låra osv jeg gjerne kunne vært uten, men kan ikke se noenting på magen, verken slappere eller strekkmerker på den.

 

Jeg var 18 da jeg ble gravid og er 19år nå.

7mnd siden fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere som sier dere har "løs hud" enda på magen, trener dere? Jeg går gravid nå, og er veldig spent på hvordan kroppen blir seendes ut etter graviditeten. Jeg har aldri hatt mer treningsmotivasjon som jeg har nå, og gleder meg veldig til å "få tilbake kroppen min". La på meg 10 kilo året før jeg ble gravid, og ønsker gjerne å få vekk dette også når gullungen er ute!

Noen som har jobbet mye med mageøvelser og hatt suksess med dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3

Hva veide du før du ble gravid?

Hva veier du nå?

Er kroppsammensetningen den samme?

Merker du noen spesielle endringer?

Er du fornøyd med kroppen din?

 

Ta gjerne med alder og alder når du ble gravid :)

 

 

Første svangerskap var i 09, da var jeg 21 år, raste ned 16 kg på 3 første måndene (tvilling svangerskap med ekstrem kvalme og en del oppkast)

Veide 115 kg da jeg ble gravid, når vi mistet tvillingene i uke 21, så veide jeg 89 kg.

Svangerskap nr to veide jeg 90 kg ved start, og etter fødselen i 2011 veide jeg 88 kg (en uke etter fødselen)

Dette svangerskapet: Veide 88 kg på starten, to uker etter fødsel veide jeg 85,7 kg.

 

Er 23 år nå, og veier i dag 83 kg, er ikke fornøyd med egen kropp eller vekt, driver å slanker meg nå, men er bein tøft, da jeg har slitt med vekselsvis overspising/bulimi, må konstant passe meg for å ikke bli slik igjen, skulle tro 3 år med svangerskap skulle gjøre susen, siden jeg spiste bra i svangerskapene. Men merker det er en daglig kamp mot både vekt og mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg ble gravid hadde jeg startvekt på 70kg, gikk opp 20 kg i svangerskapet og brukte over 1 år på å nå tilbake til 70. Da jeg giftet meg 1 1/2 år etter fødselen var jeg nede i 68, men det var etter intens slanking og gikk fort opp igjen. Ligger på rundt 72-73 og ville gjerne tilbake til 70 eller mindre før jeg startet på neste graviditet, men slik gikk det ikke. Uventet gravid og skal bli spennende å se om jeg kan klare å beherske meg i dette svangerskapet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...