Gå til innhold

På hvilken måte har kroppen din forandret seg etter svangerskap?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva veide du før du ble gravid?

Hva veier du nå?

Er kroppsammensetningen den samme?

Merker du noen spesielle endringer?

Er du fornøyd med kroppen din?

 

Ta gjerne med alder og alder når du ble gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veide 55 kg før graviditet

Veide 55 kg 1 mnd etter fødsel og veier det samme nå ett år senere

Nei, kroppen er ikke det samme

Hengepupper, ikke like stram i underlivet, strekkmerker, sprengte blodkar, åreknutter.

Delvis fornøyd.

 

Er 25 år, ble gravid som 18 åring med nr 1 og 24 åring med nr 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 55 kg før graviditet

Veide 55 kg 1 mnd etter fødsel og veier det samme nå ett år senere

Nei, kroppen er ikke det samme

Hengepupper, ikke like stram i underlivet, strekkmerker, sprengte blodkar, åreknutter.

Delvis fornøyd.

 

Er 25 år, ble gravid som 18 åring med nr 1 og 24 åring med nr 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg ble gravid veide jeg 54.

Nå veier jeg 58.

Ja kroppsammensetningen er den samme.

Kun puppene som er forandret. Har noen strekkmerker, men jeg elsker dem. De er jo livets kart <3

Ja jeg er fornøyd med kroppen, har tross alt født et velskapt barn:)

23 når jeg ble gravid, blir 25 i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blei gravid ett par mnd før er blei 16. veide ca 60 kg før eg blei gravid og etter på litt opp og ned men slanka meg til 54 kg fortsatt ikkje fornød. nå er eg gravid med nr 2 (20 år nå ) og har kommt opp i 70 kg allerede :o:P mest fornøyd nå til tross alle gammle strekk merker og sygge pupper :P (er ca 167 cm )

i svangersakp nr 1 var er 76 kg på slutten og 6 uker etter fødsel 64 kg :) så gjekk fort bort men fortsatt slapp mage og henge pupper :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miryks

Veide 73 før jeg ble gravid første gang. Veier 97 nå... Kjøttforkle med innhold, hengepupper, dissende stygge lår, blafrende overarmer, masse fett på ryggen.

Fornøyd? Man må ha en fetisj for fett for å være fornøyd med det jeg har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veide 66 før fødsel, veide nesten 100 på slutten av graviditeten. Har ligget på 76 et år, men har gått ned til 72. Strekkmerker og løs hud på magen, er ikke fornøyd. Men jeg var ikke fornøyd før jeg ble gravid heller. Skal ned noen kilo til før vi begynner på nestemann :)

Jeg er 27 nå og var 25 da jeg fikk barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 27 år da jeg ble gravid første gang. Veide 65 kg fordelt på 174 cm.

La på meg ca 12 kg og gikk ned 14 kg på to uker etter at ungen var født.

Kroppen forandret seg ikke mye, fikk noen åreknuter på leggene og pga en stor ruptur ble jeg litt assymetrisk nedentil, men ellers var kroppen den samme.

 

Var 29 da jeg ble gravid med andremann. Veide fremdeles 65 kg.

La på meg 16 kg, men alle forsvant innen to uker etter fødselen. Fikk noen strekkmerker nederst på magen, men ellers var kroppen omtrent som før. La på meg noen kilo i permisjonstiden, skikkelig sulten når jeg ammer...

 

Var 32 da jeg fikk nr tre. Veide 69 kg da jeg ble gravid så jeg hadde fått noen kosekilo der. La på meg ca 16 kg, men alle forsvant med en gang ungen var ute. Fikk noen flere strekkmerker, og ganske mange flere åreknuter. Magenhuden litt slappere, men ellers var kroppen helt ok fremdeles. Igjen la jeg på meg i ammeperioden, mye småspising når jeg gikk hjemme.

 

Var 34 år da jeg fikk nr fire, denne gangen veide jeg 72 kg da jeg ble gravid så ekstrakiloene fra ammeperioden med forrige satt fremdeles der. La på meg 12 kg og alle var vekk noen dager etter fødselen.

Denne gangen endte det med keisersnitt, og magen har ikke blitt pen etterpå, huden er litt slapp og henger over arret, en skikkelig bulk.

Denne gangen fikk jeg også problemer med stoffskiftet etterpå, og jeg fikk en betennelse på skjoldbrusk-kjertelen som førte til problemer med hormoner og insulin. Jeg ble insulinresistent. La på meg 5-6 kg.

 

Nå skal jeg ikke ha flere barn, men sliter med ca 10 kg for mye etter alle svangerskapene og særlig da etter siste som det ble problemer med hele forbrenningen min.

Magen min er rund og litt slapp, men ellers ser det forbausende bra ut etter fire svangerskap. Puppene er runde og fine, titter rett frem, bena er velformede og jeg har nesten ikke appelsinhud. Har litt hemoroider, men ikke plagsomt, veldig sjeldent vondt.

 

Så bare jeg klarer få meg disse 10 kg med ekstra polstring er jeg fornøyd jeg altså, en hold-in truse holder bulken over ks-arret på plass så med klær på ser jeg helt ok ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hva jeg veide før jeg ble gravid med første. Men rundt 60. Var tilbake kort tid etter. Men etter noen år la jeg på meg mer. 26 år med førstemann.

Sist svangerskap var jeg 31, og veide på slutten 78 kg! Nå er jeg 55 kg. Føler at jeg er på vei tilbake der jeg var før graviditetene, dog litt større pupper, litt mer på magen. Men sånn er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 55 før jeg ble gravid for førsta gang. Veier nå 56 kg 9 mnd etter nr 2 kom. Kroppen er ikke den samme selv om vekta ca er det. Bredere over hoftepartiet, magen blir ikke ordentlig flat, mye pga delte magemuskler som ikke gror ordentlig sammen. Litt løshud på magen, men har hjulpet en del med trening. Underlivet er ikke som før, skjedefremfall, som gjør det vanskelig å bruke tampong. Var veldig ubehagelig i begynnelsen, da jeg følte at jeg konstant gikk med en ob som holdt på å dette ut. Det er ikke så ille lenger. Føles ikke ubehagelig lenger, sexlivet fungerer veldig bra for det, og hvis jeg ved en senere anledning har lyst til å fikse det, er deg en enkel operasjon.

Ingen strekkmerker. Alt i alt er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier 7 kg mer enn når jeg ble gravid, men jeg har vært gravid 3 ganger (og mistet) innimellom der, så det har jo køddet med vekta.

 

Fått litt slappere mage, og magemusklene mine delte seg og vil ikke gro sammen igjen. Puppene er ikke mer hengete, men mykere, på en måte.

 

Fått bredere hofter (de er bredere også når jeg har vært nede på før-gravidvekt).

 

Underlivet er nesten som før, men skjedeveggene har på en måte kommet mer "sammen", og det ser litt annerledes ut.

 

Jeg sliter med ryggen etter graviditeten, og har låsninger i bekkenet.

 

Og så ser jeg mer sliten ut, men det er nok pga mangelen på søvn man naturlig får når man har små barn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva veide du før du ble gravid?

Hva veier du nå?

Er kroppsammensetningen den samme?

Merker du noen spesielle endringer?

Er du fornøyd med kroppen din?

 

Ta gjerne med alder og alder når du ble gravid :)

 

Veide 65 før sv.skap

Veier rundt 56 nå.. :)

Magen er blitt pløsete og slapp, og har enda strekkmerker.

Relativt fornøyd, men kunne godt ha stramma den opp litt.

Var 20 år når jeg fødte, er 23 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva veide du før du ble gravid?

Hva veier du nå?

Er kroppsammensetningen den samme?

Merker du noen spesielle endringer?

Er du fornøyd med kroppen din?

 

Ta gjerne med alder og alder når du ble gravid :)

 

Jeg var 19 da jeg ble gravid med første. Veide 53 kg. Kroppen min var nokså "uferdig" enda, jeg hadde pupper, men ikke hofter.

Jeg la på meg 23 kg i første svangerskap, men gikk fort ned igjen.

Puppene er like fine i dag som for 10 år siden når jeg ble gravid. Jeg fikk attpåtil mer hofter og rompe etterpå, noe jeg ser på som et stort pluss.

Siden første gang har jeg fått to barn til.

Kroppen har ikke forandret seg mer etter jeg fikk første.

 

I dag er jeg 29 år, veier 55 kg og har en fin kropp mtp at jeg har født tre barn og aldri trener. På magen har jeg litt løshud, men en liten pris å betale for tre vakre barn =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

62 kg før første graviditet, gikk opp til 67 kg. Gikk ned til 50 kg innen et år og fortsatt 50 kg når jeg ble gravid med andremann 2 år etter. Gikk da opp 12 kg til 62. Er nå 52 kg 1 år etterpå.

Er mye mer fornøyd med kroppen min nå etter graviditetene, kanskje bortsett fra puppene og litt løst mageskinn. Men jeg har blitt slankere(og det uten å tenke et sekund på å slanke meg) magen er flatere, ingen love handels lengre heller.

Men igjen, puppene kunne trengt seg en oppstramming, men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide 86kg før jeg ble gravid. Gikk ned 5kg i graviditeten. (Gikk opp og ned, men dagen før jeg fødte, så veide jeg 81.) Etter fødsel så raste vekten ned til 75kg. Tok dette som en god mulighet til å bli der, så etter fødsel brukte jeg tid på å forandre kostholdet, kutte ut brus og godteri hele tiden og jeg beveget meg naturlig mer. Trente ikke, men gikk jo tur med barnevogn osv.

 

 

Så her forandret kroppen seg veldig, men til det bedre. Fikk en liten dytt i rompa til å gjøre noe med det selv, og når jeg mistet kg så lett, så ville jeg hvertfall ikke at de skulle komme på igjen.

 

 

Har fått strekkmerker på magen, og poser under øyene, men ellers er det ikke noe negativt her i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva veide du før du ble gravid?

Hva veier du nå?

Er kroppsammensetningen den samme?

Merker du noen spesielle endringer?

Er du fornøyd med kroppen din?

 

Ta gjerne med alder og alder når du ble gravid :)

20 år når jeg ble gravid første gang.

Veide 56 kg før graviditeten, 67 kg som høygravid, og veide 50 kg 1 1/2 mnd etter fødsel.

Så ikke at jeg hadde fått baby og magen var (bokstavelig talt!) like flat som før jeg ble gravid rett etter fødsel.

 

Snerten i puppene ble borte med melka, ellers superfornøyd :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare sånne syltynne damer som skriver her eller??

Bare sånn 50-60 kg omtrent jo... jaja... noen er heldigere enn andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 57 kg før graviditet første gangen. Var 23 år.

 

la på meg 30 kg++ faktisk, nesten alle kg kom etter uke 22.

 

Før graviditeten var jeg så stolt av den slanke midja mi og den fine magen - den fikk endel strekkmerker og litt ekstra hud, så vises at jeg har vært gravid, men ikke så ille at jeg ikke tør gå i bikini.

 

Gikk ned til 55 kg året etter med trening og godt kosthold. Så faktisk bedre ut siden jeg trente året etter fødsel enn året før....

 

Med nr 2 var jeg 29 år, og hadde startvekt 60 kg. Gikk opp 25 kg, og gikk ned igjen etterpå med trening og kosthold. Men siden jeg ammet lengre, tok det lengre tid å gå ned siden man ikke slanker seg under amming. Var nede på 62 kg (men mer muskulatur) etter ca 2 år.

 

Nå venter jeg nr 3, er 32 år og har startvekt 62 kg med svært god form, lagt på meg ca 25 kg nå i uke 37 - og forberedt på å ta meg noen gode løpeturer når amminga er over.

 

Synes faktisk kroppen ikke har blitt så mye verre bortsett fra strekkmerkene, heller bedre fordi jeg nå må trene for å se litt bra ut, noe som gjør at jeg er strammere nå enn da jeg var 20 faktisk. Men huden blir eldre og trenger mer oppmerksomhet og pleie for å se bra ut over hele kroppen, og puppene er en tanke lengre ned enn da jeg var 20. Men faktisk mye større.

Men der man tidligere holdt seg slank ved å spise litt mindre må det trening og godt kosthold til nå ser jeg. Noe har faktisk endret seg.

 

Trives bedre med kroppen min nå i 30-årene etter noen barn enn jeg gjorde i 20-årene før barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gul stjerne

Tror jeg har litt mer fett på magen. Men det kunne jo ha kommet uansett. Jeg er heller ikke like tynn som før, nå er jeg vel bare slank ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen har ikke forandret seg så mye. Jeg veier det samme som før og ser omtrent lik ut. Den største forskjellen er at jeg nesten har blitt kvitt migrenen som plaget meg mye før jeg fikk barn. Jeg fødte foresten da jeg var 37 og 39 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 57 før første svangerskap. Nå etter to ganske tette svangerskap veier jeg 55.

Null strekkmerker.

Fine pupper (silikon)

Men livmorprolaps er ganske kjipt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh.. utrivelig lesning, dette.

 

Jeg veide 50 kg før jeg ble gravid, nå veier jeg 75.

Jeg har en gedigen hengemage, og puppene ser f... ikke ut.

Jeg ammer som en helt, og har gjort det i 4 mndr, men ingenting skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 57 før jeg ble gravid, veier 45 nå.

Ingen store endringer, litt slappere i låra og rompa. Mindre pupper, men det er jeg bare glad for!

Sånn passe fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3

Veide 60 før jeg ble gravid

Var 20 da jeg ble gravid

Veier 60 kg nå (1,5 år etter fødsel)

Fått mindre pupper, litt "mykere" enn før

Strekkmerker øverst på lårene, på hoftene, magen og puppene.

Lovehandles som ikke vil vekk (trener ikke noe særlig heller :P)

Hoftene har blitt et par cm breiere, og rompa en cm lenger..

 

Ja, jeg er fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 68 før jeg ble gravid med førstemann, gikk opp 19, og gikk ganske kjapt ned til 66. Ettet et halvt års tid ble jeg så og si like"stram" som før. Puppene mine har alltid vært ikke-eksisterende, greide å komme meg opp i en b-cup mens jeg ammet, men kjapt ned i A igjen etterpå... Måtte ta blindtarmen for et par år siden, og etter snitt ble magen litt slappere nederst, og faktisk vanskeligere å trene opp enn etter fødsel.

 

Gravid igjen nå, var 68 da jeg startet, og spent på om jeg nok en gang blir som før, siden jeg straks er 35 år... Satser på det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...