Gå til innhold

jeg anbefaler ikke sykehuset i Tønsberg.


VinterSol+2

Anbefalte innlegg

Jeg har født der tre ganger, og jeg anbefaler det ikke.

 

Det finnes riktignok mange hyggelige mennesker der, men det er ofte helt sprengt kapasitetsmessig, og de er rotete. Papirene mine har blitt rotet bort, feil er skrevet inn i journalen min, og de er ikke særlig lydhøre for klager.

 

I journalen min står det bl.a at jeg har hatt en spontanabort jeg ikke har hatt, -på en dato ikke JEG kan huske å ha vært innom sykehuset, iallefall.

Og av mer graverende art, var hendelsene rundt at lillegutt døde imagen min halvveis i svangerskapet i2008. At barnet døde kan ikke sykehuset noe for, men hendelsene underveis når det gjaldt fødsel og tiden etterpå, der gjorde sykehuset så mange, så alvorlige feil, at vi opprettet sak mot sykehuset.

 

Men sykehuset taklet klagen på et utrolig dårlig sett, respekterte oss ikke hverken som sørgende eller som mennesker, og behandlingen vi fikk var mildt sagt under pari.

 

Jeg orker faktisk ikke skrive så veldig detaljert om det som skjedde her, også av hensyn til meg selv,men det var ille nok til at jeg fraråder dere å føde der, dersom dere har mulighet til å dra andre steder.

 

Hilsen Vintersol, som heller vil føde i en busslomme enn på tønsberg sykehus neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Synes det er kjempe trist at du har hatt dårlige erfaringer, og spesielt når du er i en sårbar situasjon. Har selv født to barn der og har vært kjempe fornøyd. Har hatt familierom begge gangene og det har nesten ikke vært folk der. Har kun en ting som irriterer meg, og det var da jordmor som hadde fødsels samtalen. Fortalte meg at jeg kunne bruke amming som prevensjon. Og det sier hun rett etter at min samboer forteller at han ikke ønsket flere barn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Neffi78 - når på året har du født på Tønsberg sykehus?

Har selv hørt at kapasiteten er sprengt, men dette er som regel i sommermånedene juni/juli når "alle" skal føde. Men dette er kun det jeg har hørt, ikke sikkert det stemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har født to barn på SiV, et i fellesferien. Ikke hatt familierom, de går til familier med keisersnitt eller ekstra harde fødsler. man trenger ikke familierom om alt går bra, enda jeg skjønner at man gjerne vil ha det. Har hatt positive opplevelser, følt jeg har blitt tatt på alvor og at de hadde tid til meg. Føder gjerne der igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Akuma. Jeg har født der i mai og i mars. Med barn nr tre, var det faktisk fult på føden da jeg kom inn. Men vi rakk akurat å flytte inn på rommet og fylt badekaret da jeg fødte. Denne gangen også i mai. Ser at Lexi sier at familie rommene går til de med keisersnitt og vanskelige fødseler, men det er ikke mine erfaringer. Jeg spurte om familie rom denne gangen også og det fikk jeg. Fikk høre at det var første mann til møllen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar, dere! :) :)

Hvis du får muligheten til å komme med ønsker om jordmor, så er Evelyn og Linda fantastiske;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tusen takk for svar, dere! :) :)

Hvis du får muligheten til å komme med ønsker om jordmor, så er Evelyn og Linda fantastiske;)

 

Det skal noteres! ;) Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

IKKE jeg heller. Er kjempemisfornøyd både med oppfølgingen i forkant(pga fødselsangst) og det som skjedde under fødsel. Setter ikke mine bein på den føden igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...