Gå til innhold

Kirkenes


Bergans

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Hei. Jeg er ikke fra Kirkenes, men flytter di til sommeren. Har prøvd å se meg rundt på disse forumene om det er folk fra Kirkenes, gravide eller med barn. :) Håper å komme i kontakt ned noen siden vi flytter snart, :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! :)

 

Er fra Kirkenes og skal snart føde mitt 3 barn på Kirkenes sykehus :) Storfornøyd med de andre 2 fødslene og barselstiden! Når har du termin? På Sommeren er det mange vikarer, sist fødsel fikk jeg en knallgod svensk jordmor med mye erfaring og flotte triks for å lette på riene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke termin før 13. desember, så det er en god stund til. Er i utgngspunktet litt skeptisk til å føde på et mindre sykehus ettersom jeg hadde en komplisert fødsel sist, men håper det går greit. Det blir jo litt tungvint å reise til UNN for å føde...

 

Er det noen som har en god og hyggelig jordmor å anbefale?

 

Eller er jeg egentlig litt interessert i å bli kjent med andre gravide/med barn ettersom vi flytter til Kirkenes og ikke kjenner noen der.

 

Hilsen M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 17 nå å vil gjerne møte andre gravide :) Har termin 3 november.

Jeg lurer på om vi har kun en jordmor å velge mellom når man går til kontroll. Jeg går til Vera, veldig koselig dame!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp booket meg inn hos jordmor og det stemmer nok at det bare er en jordmor... Satser på at hun er flink og hyggelig.

 

Det hadde vært hyggelig å møtes. Jeg kommer til Kirkenes rundt 1. juli. :) Har en liten gutt på 2 år også, og vi har ingenting å ta oss til når vi kommer. Så er også med på "play dates" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei:-) Lurt å prøve å bli kjent på forhånd, skal innrømme at Kirkenes er en rimelig spesiel by:-P Vanskelig å bli "skikkelig" kjent med folk, er fra tromsø men bodd flere plasser i Norge og aldri syntes at det har vært så vanskelig å bli kjent med trivelige folk:-s

 

No affense til de som er fra Kirkenes, men jeg innser med b.la flere av mine tilflyttede kolleger at de også føler det slik. Altså når jeg tenker over mine bekjentskap her så er det ikke mange fra selve kirkenes, enten tilflyttet eller bodd "borte" i mange år.

Er dog sosial og aktiv, har ett barn allerde i barnehage , men likevel vanskelig å finne andre å ha sosial omgang med enn tidligere bekjente...

 

Uansett eller er Kirkenes en flott by, Sør varanger er nydelig vinter som sommer:-) Veldig glad i Kirkenes sånn foruten den bli kjent med sia av folk litt mer enn hei og hå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er enig der.. jeg har bodd her i 3 år snart å jeg kan ikke si at jeg har skikkelig nære venner eller en god venninne.. jeg kjenner mange å vi er på besøk hos hverandre men det er mere en ting jeg gjør sammen med mannen min. Jeg føler ikke at jeg kan ringe noen å avtale cafebesøk,kino osv.. Savner det mange ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja treffer ett punkt der hos veldig mange... det er strange her i kirkenes... Håper folk skjønner at tonen er ikke negativ:-P Underlig plass og lurer ofte på hvorfor vi bor når vi har endt opp så ufattelig usosial:-s

savner det sosiale livet som er lettere (tydeligvis lettere) både i utland og resten av norge å etablere......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Det høres jo litt skummelt ut. Er litt nervøs for det å rive seg løs fra et veletablert nettverk med gode venner. Kanskje vi får treffes og forhåpentligvis finne tonen? Jeg liker å kunne gå på cafe med gode venninner og kanskje noen middagsselskaper eller slikt, så håper jo vi blir kjent med noen.

 

Jeg er forøvrig også fra Tromsø, så det blir jo spennende å flytte til et mindre sted. Hadde vel aldri egentlig sett for meg å flytte til et mindre sted enn Tromsø, men hva gjør man ikke for kjærligheta! ;P

 

Jeg kommer som sagt oppover (bortover) i starten av juli, og er mer enn gjerne med på å møtes og finne på noe :)

 

Begynner ikke i jobb før 17. august, så har lang ferie med maaaange muligheter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er født og oppvokst i Kirkenes, kan ikke akkurat si jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen om at det er vanskelig og komme i kontakt med folk ;) Trasig om dere føler det slik! Men bor dere sentralt i Kirkenes, eller kanskje i Bjørnevatn? Har mye og si det:)

 

Vi har bare en kommunejordmor ja, Vera :) På sykehuset når du skal føde (du får føde i Kirkenes om du er over 35 fullgåtte uker, barnet ligger i hodeleie og Bmi`en din er under 35) så får man de som er på jobb :P Vera som følger deg opp sammen med fastlegen på legesenteret jobber ikke på føden mer.

 

Ellers vet jeg mange som går på barselgruppe, babysang og ikke minst treffer man mange på ettermiddagene om man f,eks tar med barna på skoleplassene eller i en av barnehagene for å leke:)

 

For deg som hadde en komplisert fødsel sist så håper jeg at du får føde her i Kirkenes, vi har dyktige gynokologer som hjelper til. Ellers blir du sendt enten til Hammerfest eller Tromsø. Om barnet f.eks ligger i seteleie blir du sendt til Hammerfest. Vi har ikke fast barnelege her, tror de er innom 3 dager i uken.

 

Velkommen til Kirkenes og lykke til med svangerskap og fødsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Flyttet nylig til Kirkenes med ei lita på 4 mnd. Er veldig interessert i å møte andre med små barn.

 

Ser at det ble nevnt babysang. Hvor arrangeres denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er frelsesarmeen som har babysang, ellers vet jeg det arrangeres småbarnstreff , det står oppslag på helsestasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

De har nok flere restriksjoner for å føde her enn som så. Jeg fikk endelig svaret for mitt tilfelle av overlegen sjøl. Jeg kan ikke bli satt i gang her, og får kun føde her om jeg kommer i spontan fødsel. Synes det er veldig rart at jordmor har null kontroll på slikt. Synes det er litt merkelig at hun jobber som kommunejordmor uten å ha vakter på sykehuset? Hadde jo kanskje vært litt mer oppdatert da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...