Gå til innhold

Dere som har 1 eller flere barn, og sliter med å bli gravide....


Frøken Ubesluttsom

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke glede seg over at du faktisk har fått barn?

Det er ikke alle som er så heldig. Hvorfor er det så viktig med en til?

Det er ingen plikt å få mer enn ett barn

 

Jeg som sliter med å bli gravid, og ikke har fått noen barn, syns det er provoserende å lese om alle som "klager" og syns så synd på seg sjøl fordi de ikke få barn nr to eller 3. Gled dere over de/den dere har, for pokker.

 

Så lenge man har ett eller flere barn, hvorfor få "hjelp" til å få en til? Burde ikke den "hjelpen" være forbeholdt de som ikke har noen?

 

Bare spør jeg altså....

Noen blir sikkert provosert av dette innlegget, men det er kanskje hensikten.

 

Jeg ville gjort alt i verden for å kunne få en liten en, og om jeg kun fikk EN så ville jeg være overlykkelig, fordi jeg veit at det ikke er en selvfølge å få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det vel ingen plikt å få ett barn heller?

 

Jeg har et barn fra før, og har betalt alt selv for å bli gravid på nytt. Jeg har dermed ikke "tatt plassen" til noen som ikke har barn fra før!

 

Jeg har alltid ønsket meg barn (i flertall) både for egen del og for at førstefødte skal slippe å være enebarn.

Jeg gleder meg selvsagt over barnet jeg har, selv om jeg må dele henne med en eks som slettes ikke alltid oppfører seg til beste for barnet.

 

Da jeg gikk gravid sist, var barnefar ikke akkurat en stor støtte i hverdagen, for å si det slik. Da barnet ble født, var jeg i praksis alenemor frem til jeg tok ut seperasjon. Nå gleder jeg meg veldig over å være gravid igjen, denne gangen er det ingen til å trykke meg ned :-)

 

Håper du også lykkes i å bli gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke glede seg over at du faktisk har fått barn?

Det er ikke alle som er så heldig. Hvorfor er det så viktig med en til?

Det er ingen plikt å få mer enn ett barn

 

Jeg som sliter med å bli gravid, og ikke har fått noen barn, syns det er provoserende å lese om alle som "klager" og syns så synd på seg sjøl fordi de ikke få barn nr to eller 3. Gled dere over de/den dere har, for pokker.

 

Så lenge man har ett eller flere barn, hvorfor få "hjelp" til å få en til? Burde ikke den "hjelpen" være forbeholdt de som ikke har noen?

 

Bare spør jeg altså....

Noen blir sikkert provosert av dette innlegget, men det er kanskje hensikten.

 

Jeg ville gjort alt i verden for å kunne få en liten en, og om jeg kun fikk EN så ville jeg være overlykkelig, fordi jeg veit at det ikke er en selvfølge å få barn.

 

Du skriver at du kanskje ønsker å provosere, og ja, det gjør du. Gratulerer, her biter jeg på som en dum fisk :P

 

Dette er nemlig det dummeste jeg har hørt.. Man kan bli irrasjonell og egoistisk av IVF-karusellen, det kan jeg selv skrive under på, men jeg ville aldri ha prøvd å forsvare sånt sprøyt rasjonelt! For det første er det da ingen plikt å få barn, hvor tar du det fra?? Dessuten er det da like naturlig å ønske søsken, enten man får barn ved hjelp av IVF eller naturmetoden!! Og du spør som om man ENTEN gleder seg over det barnet man har ELLER ønsker flere... Går an å ha flere tanker i hodet samtidig, vettu!! ;)

Endret av (: :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at ønsket er like sterkt dersom man har bestemt seg for å få barn, uavhengig om man har noen fra før eller ikke. Det blir helt feil å sette det opp mot hverandre. Kan skjønne at det er sårt å ikke bli gravid for deg ,men det er jo ikke noe annerledes for en ettbarns familie som ønsker seg en til og ikke blir det. Jeg har selv vært gravid to ganger på et år, første ende i ma og andre ble det oppdaget store avvik som var uforenelig med liv. I uke 21 kom lille Rose stille til verden. Dette er mine erfaringer, og de er smertefulle:(

Men jeg kan jo ikke bli bitter på de som er gravide, fire av mine nære venner skal ha barn ca samtidig som jeg hadde termin. Jeg tenker at man er der man er i livet, enten man har noen fra før eller ikke. og du som tydelig har prøvd en stund å få barn, vet jo noe om hvor brennende og sterkt det ønsket er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt, det er ingen plikt å få verken ett barn eller flere, hvor får du det fra??

 

Så det skal ikke være lov å ønske seg flere barn fordi om man har fått ett, to, tre eller flere? Hvorfor ikke? Det er det samme ønsket som ligger bak å få flere som det å få en. Like vondt/sårt å ikke få det til og nøyaktig like stort håp og ønske, og ikke minst glede når det går veien.

 

Tror du som allerede har ett eller flere barn ikke gleder seg over dem de har?? Selvfølgelig gjør de de, evig takknemlige og ydmyke er vi! Dette er jo to helt forskjellige ting og det går (som andre her sier), ikke an å sammenligne dette!

 

Får DU mindre hjelp fordi om naboen din som allerede har ett barn også trenger hjelp til sin nr. 2? Det er det dummeste jeg har hørt! å sitte slik å tro at slik hjelp for å bli gravide er forbeholdt deg og andre som ikke har fått ett barn og ingen andre, vitner om umodenhet.

 

Hvilken glede gir deg deg om all hjelp til flergangsfødende skulle stanses? Et lite tips: Konsentrer deg om deg selv, jeg er sikker på du får den hjelpen du har krav på. Bruk energien din til å tenke positivt i stedet for å sitte å lire av seg misunnelse og dritt om hva andre gleder seg og ikke gleder seg over, hvilken hjelp de skal få etc. Voks opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Enig med henne jeg. Slet i mange år for å bli gravid med nr 1, ble det endelig og følte meg som verdens heldigste :)

 

Det som har overasket meg på flere forum jeg tilhører er hvor skremmende fort mange (og ja,mange) ble besatt av et barn til....Virket ikke som de var fornøyde i det hele tatt!

 

Hva er foresten galt med enebarn, det er faktisk endel fordeler med å være det og.

 

Jeg regnet med å ha et barn, men det skjedde et høyst uventet "uhell" som jeg er sjeleglad for nå. Men for meg som hadde gitt opp troen på noen gang å bli mor, var det den største lykken i verden å endelig få en.

 

Selvfølgelig skal folk med flere barn få hjelp de og, men har man alt et barn, synes jeg det er ufint og lite omtenksomt mot de uten å syte og klage så sinnsykt at ikke nr 2 eller 3 kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Etter 12 år som barnløs ble jeg gravid etter naturmetoden:)

Jeg trudde aldri jeg kom til å få barn.

Etter førstemann kom gikk jeg mye lenger i forsøk på søsken enn jeg gjorde for å få ett.

 

Jeg ville ikke at han skulle bli enebarn, grunnen er vel at jeg er enebarn, hans far er enebarn, ingen fettere, ingen kusiner, ingen tanter og ingen onkler.

Kun ett sett med besteforeldre..

 

ønsket meg stor familie, men la drømmen på hylla da graviditeten lot vente på seg.

Da jeg endelig fikk et barn ble jeg veldig opptatt av å prøve på flere.

 

Etter nesten fire år kom tvillinger:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om folk ønsker seg 1 barn eller 2 barne, eller kanskje 5 barn er vel opp til hver enkelt. Folk må slutte å irritere seg over andre, og heller passe på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Ser dette er en gammel tråd :)
Håper trådstarter har fått seg barn nå, og ikke lenger er en så sur og bitter megge. Dette er noe av det dummeste jeg har lest.....men du har jo blitt noen år eldre nå, så regner med du er tørrere bak ørene :)

Selv har jeg 3 barn, og er nå i gang med prøverør for å få barn nr. 4. Jeg har null tanker om at jeg går foran andre å køen, og er uendelig glad i de barna jeg allerede har. Har alltid ønsket med 5 barn, men skal stoppe på 4. Hvem er du som har rett til å si at folk kun skal ha ett barn???

La sjalusien din fare, og prøv å tenk positivt. Kanskje derfor du ikke har blitt gravid  :roll:

Tvi tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...