Gå til innhold

Er det ikke litt frekt og ønske støvler, joggesko, regntøy når barnet ditt har bursdag??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

normalt sett er jo dette noe foreldrene bør kjøpe, evnt besteforeldre?

 

Ei jeg kjenner ønsket joggesko, støvler og regntøy av naboen da de spurte hva gutten ønsket seg!

 

Vet jo ikke om gutten får dette, men jeg tenker jeg heller hadde kjøpt noe sommerrelatert, som f.eks såpebobler, sokker , puslespill, t-skjorte eller kommet på noe annet som kostet mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det bare er naboen ville jeg aldri kommet med så spesifikke og (mulig dyre) ting, men kanskje sagt: klær ol. Til mine nærme slektninger ønsker jeg meg gjerne slike ting, men alltid innenfor rimelighetens pris, og sko ønsker jeg meg ikke av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt på at kanskje foreldrene har dårlig råd og ikke kan kjøpe alt dette selv? Og derfor tenker at det er praktisk å ønske seg det til bursdagen?

 

Men å si det sånn til naboen var jo litt teit da. Er jo evt da besteforeldre/ nære tanter osv som kunne kjøpt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig merkelig om de har så dårlig råd når de reiste et stort nytt hus for noen år siden , men de kan jo også få en økonomisk knekk!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI er en skikkelig sladrekjerring... Hvorfor bryr du deg egentlig? Og nei, jeg hadde foretrukket at barna fikk fornuftige ting istedet for at huset ble forsøplet med 100 kg leker, noe som vanligvis skjer i bursdager. Nei, det er ikke frekt å ønske seg ting. Det er frekt å forvente at alle dine ønsker blir oppfylt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er frekt. Bedre at ungen får klær og ting som kan brukes istede for en haug med plastleker som tar opp plass og blir ødelagt bare man ser på det.

 

 

 

Her så har lillemann masse leker, så mye at han ikke får lekt med alt engang. Da er det bedre å ønske oss parkdress, støvler osv istede for enda flere leker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan man faktisk heller ønske seg litt penger/gavekort på den aktuelle butikken fremfor spesifike ting som støvler, regnsett etc.. Som koster normalt mer enn et par hundrelapper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart kanskje å ønske seg ting som ofte koster en del av naboen da, men ellers er jeg helt for å gi praktiske ting som barnet trenger i stedet for to tonn leker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes ikke det er frekt. gummistøvler koster jo 129,- på barnashus..det er ikke dyrt..bedre å ønske seg noe man trenger, så bestemmer du jo selv hva du vil kjøpe da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om innlegget ditt handler om at det var naboer som fikk dissene ønskene, eller om det er frekt å ønske sånt i det hele tatt fordi foreldrene selv burde kjøpe det.

 

Hvis det gjelder førstnevnte, så kommer det jo an på naboforholdet. Siden naboene spør i det hele tatt så antar jeg at de har et bedre forhold enn vi har til våre naboer og da er det vel greit å ønske støvler feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, frekt er det vel ikke hvis man blir spurt. Vi ble spurt av naboen hva vi ønsket/trengte til barnet. Jeg nevnte på at jeg hadde tenkt å prøve å kjøpe inn litt vinterutstyr på salg.

 

Naboen kom da inn med gaven tre dager etterpå. En sjokolade med rød sløyfe og en hel stor søppelsekk med vinterklær og vintersko (arv fra en venninne av henne som skulle gi dette til UFF. Det var kjempefine klær og jeg ble veldig glad :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig merkelig om de har så dårlig råd når de reiste et stort nytt hus for noen år siden , men de kan jo også få en økonomisk knekk!

 

HI

 

Jeg synes det er veldig merkelig å henge seg opp i hva andre gjør jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er litt feil å ønske dette fordi det er ting som det er en selvfølge at foreldre selv skal skaffe ungen sin. Kjedelig for en 3 åring å få gummistøvler til bursdagspresang synes jeg. Det går an å ønske seg bruksting og fornuftige ting hvis man har alt man trenger av leker, men akkurat basisklær synes jeg er foreldrenes ansvar og ikke noe barnet skal få i gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke for ingenting at folk spør deg hva du ønsker deg til bursdag eller til jul. For å vite hva dem skal kjøpe til deg, som du trenger eller har lyst på.

 

Så når naboen spør hva barnet ønsker seg til bursdag og foreldrene sier hva dem trenger, så ser jeg ikke grunnen til at det skal være frekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke for ingenting at folk spør deg hva du ønsker deg til bursdag eller til jul. For å vite hva dem skal kjøpe til deg, som du trenger eller har lyst på.

 

Så når naboen spør hva barnet ønsker seg til bursdag og foreldrene sier hva dem trenger, så ser jeg ikke grunnen til at det skal være frekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliggift_

Jeg synes det er litt feil å ønske dette fordi det er ting som det er en selvfølge at foreldre selv skal skaffe ungen sin. Kjedelig for en 3 åring å få gummistøvler til bursdagspresang synes jeg. Det går an å ønske seg bruksting og fornuftige ting hvis man har alt man trenger av leker, men akkurat basisklær synes jeg er foreldrenes ansvar og ikke noe barnet skal få i gaver.

 

Ikke enig. Her er ungene mer glad i å få tøffe klær (jentungen utbryter gledeshyyyl over underbukser med hello kitty på og sokker med hjerter), enn leker de kanskje ikke en gang liker å leke med. Jeg synes det er foreldrenes ansvar å kjøpe leker også, hva skal da gjestene gi? Sjokolade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke falt meg inn å si noe som er såpass dyrt. Her spørres det av og til i forbindelse med bursdager (skolevenner) og da sier jeg alltid ting som ja, barna har bruk for, men som ikke er dyrt, f.eks tegnesaker, baller e.l hvor kjøper kan velge hvor dyrt en vil/kan gå. Synes en bør ha såpass "common-sense" at en ikke sier absolutt alt hva barnet måtte trenge, når en vet at det er dyrere enn hva som er vanlig å gi i slike bursdager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mentha & Junior

Jeg synes det kunne vært frekt om det hadde kommet uoppfordret (altså, om naboen hadde kommet bort til meg en dag og sagt at "forresten så ønsker vi oss sånn og sånn til bursdagen til xxx"). Det er ingen lov om at man må kjøpe det som blir foreslått, men det er klart at det går an å ha litt filter på ønskelista ift pris.

 

Vi fikk forøvrig regnsett i ettårsgave til junior - uten at vi hadde nevnt det på noen ønskeliste. Det var kjempestas, og han spradet stolt rundt med regndress og sydvest selv om det var sol og 15 grader ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...