Gå til innhold

hvor lenge kan et sykt barn på 14 mnd gå uten mat???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

gutten min er syk med feber og hoste og generellt dårlig allmentilstand.

var på legevakten på torsdag og de mente det var virus siden crp var på 20.

de sa at dersom han ble verre skulle vi komme tilbake og dersom han ikke ble bedre løpet av påsken skulle vi oppsøke fastlegen på tirsdag.

men nå er jeg så i tvil.

han har hatt opp mot 40 i feber helt siden torsdag nå og han har ikke spist mer enn kanskje en banan til sammen siden da!

 

heldigvis drikker han litt da og jeg gir ham alt han vil ha av drikke. saft, melk, juice, ja tilogmed utvannet brus, bare så han skal få i seg litt næring.

kommer jeg med mat så bare griner han på nesa. er ikke det minste interesert.

 

jeg er allikevel redd for at han ikke får i seg nok drikke :/

i går hadde han lite tissevåte bleier også egentlig. den eneste bleien som var skikkelig våt var egenlig den som jeg tok av nå etter natten.. :/

 

er dette tegn på at han har blitt såppas mye verre at vi burde dra til legevakten igjen eller kan det fortsatt sees ann til tirsdag tror dere?

han har jo noen perioder på dagen der han er litt oppegående og leker seg på gulvet også..

huff jeg blir så i tvil..

jeg er alene med han så jeg har ingen å drøfte formen hans med heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring og drøft med legevakta, ikke et forum du ikke vet om du får riktig svar eller svar på overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min hjerne sier at jeg kan se det ann. i allefall en stund til, men jeg er jo allikevel interesert i å høre hva andre ville gjort.

 

og når det er sagt så er legevakten her et rent he***te å samarbeide med desverre. :/

men klart jeg ringer dit hvis det trengs.

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller ringt legevakta med kyndige folk, enn et forum som dib.

 

Men veldig bra at du får i han væske, væske er absolutt et must!!

 

Min 1,5 åring gikk mer eller mindre uten mat etter omgangssyke en uke, drakk godt. Plutselig begynte han å spise igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, jeg også tenker sånn - får du i ham drikke så er det bra!

 

Helst ikke melkeprodukter ville jeg sagt da :P Melk produserer bare mere slim og man kan bli bare verre av den.

 

Hva med is? ;)

 

Når vi vokse er syke så spiser jo vi også mindre. Det er jo normalt. Mannen i huset spiser ingenting når han er syk for å gå tilbake til normalen den stunden han er bra igjen. Jeg presser i meg mat mere fordi jeg tenker det er jo bra. Men kanskje vi trenger ikke så mye mat når kroppen er syk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et barn kan klare seg lenge uten mat så lenge det får i seg væske, og så lenge det var en våt tissebleie i dag tidlig ville ikke jeg vært bekymret enda.

 

Fortsett å gi alt han vil ha av væske, gjerne noe salt også siden det binder væsken litt i kroppen. Hva med litt potetgull, eller salte kjeks?

 

Frys juice og saft til saftis og se om han vil ha det, har du ikke former å fryse i bruker du en plastkopp med en plastskje i, det blir en perfekt og morsom is.

 

Om feberen varer ikke gir seg på enda en dag eller to ville jeg ringt lege igjen, en virusinfeksjon kan utvikle seg til noe man trenger antibiotika mot så da er det greit med en ny crp om han ikke blir frisk.

 

Tre av mine fire unger har vært syke siste ukene, og alle var syke med høy feber i ca 4 dager også ble de gradvis bedre, alle var syke ca en uke. Regner med det var en kraftig forkjølelse, muligens en influensa, men jeg var ikke til legen med noen av dem. Den tette nesa og hosten satt i en god stund etter at allmenntilstanden var fin igjen.

 

Går mye av disse infeksjonene nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen takk for gode svar :) følger jeg magefølelsen min og ser det ann litt til :) det er jo uansett ikke så lenge til tirsdag :)

jeg tenker jo også at så lenge han har perioder i løpet av dagen der han er relativt oppegående så er det ikke snakk om alvorlig sykdom heller.. ;)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...