Gå til innhold

Hvem har dere fått metformin av?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har snakket med fastlegen om det, hun er igrunn positiv til det tror jeg, men har ikke skrevet det ut til meg, hun sa vi skulle se ann ting litt.. Hva det var vi skulle se ann vet jeg ikke :P

Gyn sa det ikke var "hans område"

Nå er jeg henvist til endokrinolog, skriver de ut metformin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du diabetes da?

 

Nei, diabetes har jeg ikke.

Men mange med pcos har insulinresistens (vet ikke om jeg har det heller)

Men metformin har vist seg å være effektivt for mange med pcos både med og uten insulinresistensen.

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandyBay1

Jaha.... gikk på Metforfin i forbindelse med diabetes 2 jeg da, men tok jammen 14 mndr føre jeg ble gravid oxo.

 

Om den hjalp? Nope.... De andre 3 gangene har jeg blitt gravid 2-3 pp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk metformin av min fastlege, helt uten å ha bedt om det. Det hjalp meg også til å gå ned i vekt... Tok likegodt en nutrilettkur samtidig og raste ned 15 kilo på 2,5 mnd :D Funka som bare det, 8 måneder etter var jeg gravid. Men om det var pga metformin, vekttap etc vet jeg jo ikke eksakt... :) Metformin er vel i utgangspunktet for de med diabetes, men stimulerer vel ti eggløsning hos oss med pcos etter hva jeg har skjønt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stimulerer det eggløsning også???

jeg reagerte sånn på det nå når jeg begynte med 2 tabeletter 2 ganger for dag, lå rett ut av kvalme, så går ned til 2 om dagen igjenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stimulerer det eggløsning også???

jeg reagerte sånn på det nå når jeg begynte med 2 tabeletter 2 ganger for dag, lå rett ut av kvalme, så går ned til 2 om dagen igjenn

Ifølge fastlegen min så gjør det visst det ja! :) Skal visst også hjelpe de med PCOS å gå ned i vekt og bli gravide også om jeg forsto det rett... Har visst mange fantastiske egenskaper den tabletten der! :)

 

Det kjipe med det er jo bivirkningene ja... For mange så går det seg heldigvis til etterhvert, jeg venter litt på å komme meg dit! Gikk nettopp opp til 1tbl x 3, og har kjent mer og mer bivirkninger nå. Men satser på at det gir seg etterhvert ;) Håper det ordner seg for deg etterhvert også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om de hjelper på EL, men hjelper til med vektnedgang for oss med insulinresistens.... Er på en om dagen enda, og er spent for eg er kvalm......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk metformin av legen for pco, gikk godt ned i vekt og 4 måneder etter ble jeg gravid, forsatte med metformin til uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...