Gå til innhold

Vektoppgang!!


tre håpefulle

Anbefalte innlegg

Hvordan ligger dere an?? Jeg er 23 uker og har lagt på meg syv kilo. Føler det er et par kilo mer enn jeg hadde planer om til nå. I mine to andre svangerskap la jeg på meg mest på med i siste trimester.. Skulle jo være så restriktiv med godterier og skulle ikke fråtse i mat. Har kanskje ikke helt holdt meg til mine forehåndsbestemte regler.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slapp av damer. Sist gikk jeg opp 30 kg, det var omtrent 18 mer enn planlagt :P Men, alt rant av meg med amming og barselperiode og nattevåk og jeg vet ikke hva. Greit nok at det ikke var 30 kg fett, men 30 kg likevel. Herregud! tenkte jeg. Men altså, det for av. Denne gangen slapper jeg av. Spiser sånn passe sunt, og tenker at kroppen ordner opp dette selv. Jeg spiser mer enn vanlig, men det er mat, ikke snacks. Mat tåler vi :) (og 12 kg så langt, uke 27)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4kg uke 28 :) Mer enn planlagt :o iforrige graviditet var jeg enda i minus når jeg var så langt på vei :) men viser vel bare at jeg har hadd en bedre graviditet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Uke 27, opp 8.8 kg.

 

Merker at panikken tar meg til tider, ettersom jeg har gått opp 1 kg i uka lenge, og det gir seg ikke heller!

 

Hadde håpet å unngå å ende opp på +21 kg som sist gang. Men når det er sagt så ble jeg kvitt alt sammen sist, med lange trilleturer, amming og restriktive matporsjoner, så vi får satse på at jeg klarer det igjen. Det viktigste er jo at lille sparkepiken i magen har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 27 uker på vei, og har gått opp 9 kg. Syns jeg har lest at det er ganske gjennomsnittlig? Ut i fra at jeg har vært veldig mye kvalm og kastet opp mye, syns jeg at det er bra at jeg har klart å gått opp så mye i vekt. Nå er kvalmen over, men har skadet kneet. Så blir sittende mye passiv om dagen, derfor er jeg forberedt på at vekten blir ekstra høy på grunn av dette. Noen ganger får jeg panikk av vektøkningen, men tar det ganske rolig når jeg tenker på at jeg skal ta det av meg igjen etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 uker og gått opp 1,5 kg. Men jeg var kvalm og kastet opp de 4 første mnd så regner med at det renner på noen kilo nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 uker og har gått ned 4 kg...og det har holdt seg stabilt der siden uke 22. var mye kvalm og hadde lite matlyst i begynelsen og gikk derfor ned i vekt, spiser også MYE sunnere nå så det hjelper sikkert også på at jeg ikke går opp i vekt helt enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

28 uker 8 kg...litt mer enn jeg hadde håpet på,men men. det værste er når jordmor får se vekta og bare sier:hmm... går du turer eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 28 og 7 kg. Tror jeg ligger "i rute" i forhold til forrige svangerskap hvor jeg la på meg ca 12 kg.

 

Kg'ene rant fort av igjen, så tar det egentlig veldig med ro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 uker og +6kg.. Overvektig før svangerskapet så prøver å gå så lite som mulig opp, men jordmor og lege er veldig fornøyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...