Gå til innhold

naar sier dere det til besteforeldrene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg sa det til min mor etter en uke ettersom vi har et tett forhold, og hun kansje kan hjelpe litt ut med lillegutt siden jeg er så dårlig. Pappa og foreldrene hans drøyer vi til rett før det blir offesielt ;) 3-4 mnd.

Lenke til kommentar

Sa de samme dag siden di viste om prøverør prosjekte vårt:) å bestefar er/har alltid vert som far for meg:)

Lenke til kommentar

Samme dag som testen viste positivt. :) Går det galt vet de også hvorfor man har det som man har det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg velger å vente i og med at vi fortalte det tidlig ved siste svangerskap og det endte med spontanabort...ville ikke gi for mye forhåpninger og bekymringer til de rundt oss...

Lenke til kommentar

Fortalte det en uke etter positiv test, foreldre skjønner jo veldig mye. Sist jeg var gravid mistet jeg over 4mnd, så fant ut at det var like greit å fortelle de det:)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Annonse

  • 7 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Vi fortalte det til mine foreldre dagen etter vi fikk vite det (var da allerede 8 uker på vei). Jeg ønsket sterkt at de visste det, spesielt fordi vi ikke var/er forbi 1. trimester, og om noe skulle gå galt så vil jeg ha noen andre enn bare samboeren å kunne snakke med om det.

Lenke til kommentar

Med nr 1 fortalte vi det etter 8 uker fordi vi uansett hadde familien samlet. Med nr 2 hadde jeg ikke lyst til å si noe før etter fødsel, men gjorde det etter ordinær ul ;-) Denne gangen er det tidlig ul i uke 12. Forteller det nok etter resultatene etter duotest, dersom vi får det.

Lenke til kommentar

Sa det til alle besteforeldrene når vi var 6 uker. Nå skal det sies at vi har brukt 5 år på å bli gravid. Har mista 2 ganger under disse åra, så hvis det skulle gå galt så har vi noen å dele sorgen med.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg merker at jeg ikke har lyst til å si det til noen! Orker ikke det maset jeg har sett andre gravide går igjennom, og alle de nye vennene som man plutselig får. Synes det er veldig behagelig og bare dele dette med samboerne min, men han vil nok gjerne fortelle det til noen. Før eller siden er man vel nødt til det :-p ... Håper og tror jeg har noen hormoner på gang siden jeg er så negativ og bare vil ha kroppen min for meg selv! Har alltid fantasert om hvordan den store nyheten skal presenteres, og når. Kanskje jeg bare trenger litt tid. Håper ikke det bare er jeg som føler det sånn. Jeg bare ønsker å bli behandlet som vanlig, selv om jeg er gravid!

Lenke til kommentar

Mitt dilemma er at hans foreldre kommer til å ta det kjempefint, mens min mor kommervel sånn halvveis til å ta livet av meg. Greit å bo i en annen ende av landet nå ^^

 

Tenker å fortelle etter jeg har vært hos legen på mandag, når jeg vet litt mer.

Lenke til kommentar

Annonse

Jeg fortalte min mor rett etter jeg testet positivt. Hans foreldre etter jeg var i uke 7 pga vi reiste vekk til min familie pga vi trodde det var en MA og de ble sinte for at vi reiste vekk istedetfor han kom og jobbet gratis som vanlig.. så de forstod litt mer av situasjonen.

 

Hadde ikke det skjedd så hadde jeg ventet med svigers til etter rutine ultralyden.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Sist hadde jeg en SA i uke 7, dagen etter jeg hadde fortalt mine foreldre at jeg var gravid. Jeg syntes at det var vanskelig så denne gangen sa vi det ikke før uke 12, og uke 13 til svigers. Våre søsken fikk også vite det da.

Lenke til kommentar

Fortalte det da jeg var over 12 uker med førstemann til de nærmeste, resten etterhvert

Skulle fortelle det på samme tidspunkt med andremann (i bryllupet vårt, jeg laga sang til mannen hvor det ble tatt opp), men mannen forsnakka seg i ettårsdagen til eldste.var heldivis bare to uker unna bryllupet:-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har tenkt å vente til vi når uke 12, minst...såfremt jeg ikke blir veldig dårlig eller at det vil lyse gravid av meg før den tid.. :P Nå er det slik at vi reiser på ferie to dager etter jeg (forhåpentligvis) bikker 12 uker, så nå tror jeg vi venter til vi kommer hjem fra ferie.. :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Fortalde det i ca veke 5-6 med dei 2 første. Fortalde det og tidleg første, andre og tredje forsøk på nr 3 (som alle endte i sa/ma). Forsøk 4 veit ikkje mine foreldre om, og forsøk 5 fekk dei vite etter 13 veker (begge endte i abort). No er eg nesten 5 vejer på veg og vil kun seie det til sambuar og min beste veninne. Vil vente til etter 12 veker med mine og hans foreldre fordi mamma spesielt blir så grådig bekymra og opptatt av Meg....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Min mor eier noen sanser for mye. For hun været at jeg var gravid begge gangene nesten før jeg selv viste det. Hadde store planer om å holde det 2. Svangerskapet hemmelig til iallefall etter u.l

Men , var med min mor på shopping for et par dager siden og da spurte hin meg rett ut. Så det var den hemmeligheten. ;p

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Fortalte de i uke 6 me nr 1 å uke 8 med nr to. Nå med nr 3 og 4 fortalte vi de nettopp (er nesten 17 uker på vei) men har kun fortalt de til min mor å stefar å maens foreldre:)) resten blir å få vite de når de beg lure pga magen..

 

Anonymous poster hash: 9de23...70b

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Her fortalte vi besteforeldrene samme dag som det var positiv test, jeg var 4+0. Når man har prøverør og alle vet det er det kunstig å Hilde resultatet skjult :-P

Må også si at når forholdet til mine foreldre er så tett som det er, er det unaturlig å skjule det. Mange om gleden, mange om sorgen :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...