Gå til innhold

Min datter onanerer. Hele tiden!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min datter på fire år onanerer i barnehagen, på kafe, hjemme mens hun ser barne-tv og når vi er på besøk hos folk. Hun blir rasende om vi sier at hun må vente til hun er hjemme i senga når hun er alene. Hun vil ikke bli stanset og stopper ikke før hun er "ferdig". Hun har drevet med dette siden hun var ett år og i perioder er det mer enn vanlig. Hva gjør jeg? Jeg kjenner jeg blir irritert når hun ikke kan høre etter og gjøre dette når hun er alene. Det er jo ikke fy-fy, men hun må lære at en kun gjør dette når en er i sengen og ikke sammen med mange andre og ute blant folk ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å prate med henne ved en anledning hvor hun ikke onanerer? Hvis du avbryter midt i så kan jeg skjønne at hun blir irritert :P

 

Vanskelig egentlig, for det er jo greit, men til sin tid. Har bare det rådet egentlig. Ha en god samtale rundt det og prøv og forklar hvorfor hun ikke kan gjøre dette alle steder. Hvis hun er 4 så er hun jo hvertfall snart stor nok til å forstå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert kjempe teit spørsmål, men vente til barnet er ferdig? Kan et så lite barn få orgasme? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nr 2, jeg fikk da orgasme veldig tidlig hvertfall. JEg visste ikke at det var det men. Og husker ikke alderen min men mens jeg hadde kosebarmse fortsatt så 4-5 tenker jeg. Gned meg mot den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, orgasme får hun. Det pustes og peses og når hun er ferdig blir hun slapp og salig. Hun har holdt på en del på natta om hun har våknet også. Jeg har jo prøvd å prate med henne når hun ikke er opptatt med dette, men hun bare ler. Hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, spørre fastlegen deres om råd til hvordan dere kan snakke med henne? Evt. helsesøster? Lar hun seg ikke avlede med et eller annet hvis dere er på kafe, f.eks? Eventuelt rett og slett bare ta henne på fanget, konsekvent ta bort hånden o.l, mens du sier "Du må vente til vi kommer hjem"? Og hvis hun da hyler og får trassanfall, behandle det som et hvert annet trassanfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, spørre fastlegen deres om råd til hvordan dere kan snakke med henne? Evt. helsesøster? Lar hun seg ikke avlede med et eller annet hvis dere er på kafe, f.eks? Eventuelt rett og slett bare ta henne på fanget, konsekvent ta bort hånden o.l, mens du sier "Du må vente til vi kommer hjem"? Og hvis hun da hyler og får trassanfall, behandle det som et hvert annet trassanfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjør som hun over her sier. Avled henne bort fra situasjonen og behandle det som et vanlig trassanfall. Og fortsett og snakke med henne hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én ting er at det er ok å kose med seg selv, og at det ikke er noe galt. Men, å onanerer hvor som helst og når som helst er ikke greit. Jeg hadde ikke latt henne få lov andre steder enn hjemme når hun er alene. Jeg hadde gjort som anonym sier, ikke latt henne få gjøre det, så får hun bli så sint hun vil, og tatt det som hvilket som helst trassanfall. Hun må jo lære seg at man ikke kan gjøre slik hvor som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg må jo prøve dette. Sist jeg prøvde å avlede med en kopp med is, tok hun bare koppen mellom beina og gnudde videre ... Det blir jo så pinlig når det er offentlig også. Uff. Mer avledning er nok greia. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bært henne bort fra situasjonen så vi hadde blitt alene, også hadde jeg roet henne der og tatt en alvorsprat. Ikke alltid avledning funker, så da får man bare ta ungen under armen å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde rett og slett ikke akseptert det, akkurat som vi lærer ungene at vi ikke plukker buser på cafe, lærer vi de at man ikke onanerer på cafe altså. Ikke noe dulling eller avledning, bare rett og slett forlangt at hun sluttet med en gang.

 

Jeg hadde tvunget henne til å slutte, hun hadde bare fått rase, men jeg hadde ikke latt henne fortsette med det. Så ville jeg selvfølgelig som deg sagt at det er helt greit å kose med seg selv, men det gjør man bare når man er alene.

 

Er det virkelig normalt at en 4-åring gjør sånn? Jeg har fire barn selv og alle har jeg sett kose litt, gni seg mot puta osv, men det har kanskje skjedd en håndfull ganger til sammen, aldri ute blant folk og ikke på en "høylytt" måte med stønning osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter gjorde også dette fra svært tidlig alder. Det begynte da hun satt i bilsete hvor hun gned seg mot selen hun hadde mellom bena. Hun har aldri brukt hendene (som vi såg), men satt og rugget/gnidde seg på hardt underlag og ble varm og svett, men jeg såg aldri at hun fikk direkte orgasme, men at det var godt for henne var det ingen tvil om.

 

Vi måtte fjerne henne fra situasjonen, og hun sluttet av seg selv i ca 4 års alderen.

 

Det som sjokkerte meg den gangen, var at personalet i barnehagen ikke oppfattet at det var onanering, men sendte melding til PPT og BUP for utredning pga "ruggingen". Jeg var en svært ung mor, og våget ikke spør om det var onanering, for jeg syntes det var flaut å snakke om, og trodde at pedagogene visste best... Men etter at det ikke ble oppdaget noe å jobbe videre med hverken hos PPT eller BUP, var det endelig en førskolelærer som sa det jeg hadde visst hele tiden - at hun rett og slett rugget fordi det var godt, og ikke fordi hun manglet noe.

 

Så bare vær konsekvent - å kose med seg selv gjør man når man er alene, og kun da. Hun skjønner det nok snart av seg selv også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde gjort som de over sier, og ikke latt henne gjøre det offentlig men tatt henne bort fra situasjonen, roet henne og snakket rolig med henne om at dette er en veldig privat ting som en skal gjøre når en er alene. Veldig viktig at du klarer å holde fatning og ikke bli sint på hebbe, er jo helt naturlig og ikke farlig på noen måte, viktig at hun ikke føler skam over dette!

 

Tror det er veldig lett og glemme at også barn er seksuelle individ som har behov for å bli kjent med kroppene sine, og som har behov for å utforske din egen seksualitet. Noen er bare mye tidligere enn andre :) og for å se positivt på det så er det jo kjempe bra at din datter allerede kjenner kroppen sin så godt at hun vet hvordan hun kan tilfredsstille seg selv, noe det faktisk er mange voksne kvinner som ikke vet. Hun kan bare ikke gjøre det offentlig, slik som ingen andre kan heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Er det virkelig normalt at en 4-åring gjør sånn? Jeg har fire barn selv og alle har jeg sett kose litt, gni seg mot puta osv, men det har kanskje skjedd en håndfull ganger til sammen, aldri ute blant folk og ikke på en "høylytt" måte med stønning osv..

 

Ingen av mine barn har gjort dette, heller, men vi hadde besøk av en venninne av et av barna, og hun la seg til i sofaen i stua vår og begynte med et eller annet... Jeg så at hun rørte på seg og at hun ble rød og konsentrert i ansiktet og nektet å flytte seg... Jeg syntes dette var utrolig ubehagelig, uvant som jeg var med situasjonen, og det var ikke mitt eget barn en gang... Jeg tok bort teppet, trakk henne opp av sofaen (hun ville ikke gi seg), og hjalp henne med å kle på seg regntøy (hun ville jo ikke ut, for hun var jo ikke ferdig...) og sendte henne ut... Selvsagt sammen med mine barn, men de kledde på seg selv, da. Jeg ville ikke ta noen samtale med denne jenta om dette, siden det ikke var mitt barn, men jeg tok henne ut av situasjonen - og sendte henne inn i en situasjon der det ikke var mulig å fortsette - dvs. ut med regntøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min gjør noe av det samme, hun "rugger" på stolen/benk ute/hva hun skulle sitte på som er hardt. Ingenting hjelper, hun har holdt på sånn i godt over et år, er tre nå. Synes ikke på henne at hun synes det er godt, men hun vil ikke gå ut av situasjonen, og det går ikke an å avlede henne lenger. Vi går på BUP av andre grunner, og hun mener det er hennes måte å "trøste" seg på, som med en kosebamse f.eks. og at hun trenger mer hjelp for å få kontakt med følelsene sine... Vet ikke helt om det hjelper, nå håper jeg bare det går over av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miryks

Jenta her har også begynt med dette. Vi sier "gå på rommet hvis du skal kose med deg selv", og de få gangene det ikke nytter, så bærer vi henne dit.

 

Om datteren din ikke hører etter på kafè, så si "Vent til vi er hjemme, eller så må vi pakke sammen og dra hjem nå".

Kjedelig for deg, men kanskje hun skjønner det etterhvert.

Det er bra at du ikke håndterer dette som en fy-ting, for det er jo strengt tatt ikke det. Men det må bare læres at det er en privat ting, som ikke gjøres ute blant folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Begge mine døttre begynte å onanere tidlig. Begge begynte i 4 - 5 års alder og egne seg mot ting og hverandre. Det er 4 år mellom dem. Du fikk beskjed om at slikt var både godt og naturlig men at di holdt seg på rommet sitt når du skulle kose. Da hun elste var 12 merket jeg stadig at noen hadde flyttet på lekene mine ved en anledning kom jeg over henne i god gang med favoritten min mens lillesøster ivrig så på. Hva skal man si liksom man har jo vært der selv en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...