Gå til innhold

Livsforsikring - spørsmål


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har blitt rådet av banken til og ordne oss en gjelds- eller livsforsikring. Det betyr at vi da må fylle ut et helseskjema hvor vi skal svare på mange private spørsmål. Jeg kjenner jeg er kjemperedd for at forsikringen min blir avslått pga av følgende;

 

-for høy bmi

-tidligerere nakkeproblemer

-lett forhøyet blodtrykk

- fødsel med komplikasjoner som resulterte i blodoverføring

- fødselsdepresjon

- migrene

 

Er det noen som har erfaring med dette og som har fått avslått forsikringssøknaden sin? Er også spørsmål om jeg har vært hos fastlegen i løpet av de 5 siste åra og for hva. Hallo!! Jeg har hatt influensa, vært til svangerskapskontroll, vært der for dødsangst, inngrodd tånegl - you name it..

 

Nei, nå ble jeg litt i villrede, gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forsikkringen kan bli avslått, men sansynlig vis får dere bare en klausul om at den ikke gjelder for eksempel ved forhold som skyldes overvekt, om BMI er veldig høy, eller migreneplager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har blitt rådet av banken til og ordne oss en gjelds- eller livsforsikring. Det betyr at vi da må fylle ut et helseskjema hvor vi skal svare på mange private spørsmål. Jeg kjenner jeg er kjemperedd for at forsikringen min blir avslått pga av følgende;

 

-for høy bmi

-tidligerere nakkeproblemer

-lett forhøyet blodtrykk

- fødsel med komplikasjoner som resulterte i blodoverføring

- fødselsdepresjon

- migrene

 

Er det noen som har erfaring med dette og som har fått avslått forsikringssøknaden sin? Er også spørsmål om jeg har vært hos fastlegen i løpet av de 5 siste åra og for hva. Hallo!! Jeg har hatt influensa, vært til svangerskapskontroll, vært der for dødsangst, inngrodd tånegl - you name it..

 

Nei, nå ble jeg litt i villrede, gitt..

 

Du trenger ikke gå så i detalj på hvorfor du har vært hos lege, jeg fylte ut nytt sånt skjema for noen måneder siden, og jeg skriver bare at jeg har vært til rutinekontroller. I tilegg får de navn og nummer til legen, så skulle de ha interesse av å høre om gynekologiske undersøkelser og influensa så får de gjerne ringe ham.

Jeg har også for høy BMI; den er vel ca 30, men jeg har ikke fått noen begrensning på min forsikring av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...