Gå til innhold

Erfaringer fra KK?


KajaBB

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har født på KK de siste årene som vil dele sine erfaringer? Jeg er førstegangsfødende og er utrolig nervøs, spesielt etter å ha hørt utrolig mye dårlig om KK.

 

Jeg har tenkt å føde på Storken hvis jeg kan, fordi det er viktig for meg å ha samboer med meg hele tiden. Er de virkelig så strenge på Barsel 1 at far kun får besøke mellom kl 17 og 20?

 

Jeg er ikke en som skriker høyt, og er redd for å ikke engang få komme inn når fødselen starter, selv om det er fare for at jeg føder på bare et par timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en fin fødsel og barselstid på storken i august 2010, fødte i badekar og fikk ha pappan med meg hele tiden. Var litt uheldig med den ene jordmoren jeg hadde, mistenker at hun er en av dem som har gitt KK et dårlig rykte, mens alle de andre jeg traff, både under føde/barsel-oppholdet mitt, og senere i en ukes praksis på barsel 2 (så jeg traff i hvert fall en 15-20 av dem, til sammen) var veldig hyggelige, hjelpsomme og empatiske.

 

Da jeg var på KK i praksis var det veldig rolig, men jeg opplevde ikke at noen pappaer ble kastet ut på noe tidspunkt, dette var riktignok på barsel 2 (ukompliserte fødsler), og ikke barsel 1 (som har keisersnitt og mer kompliserte fødsler). De har forsåvidt familierom på barsel 2 også, så du kan være heldig å få ha samboeren din hos deg, selv om du skulle ønske eller trenge epidural. Som nervøs førstegangsfødende vil jeg tro at du kan bli prioritert til å få familierom hvis det er viktig for deg, men det kommer jo an på hvor fullt det er.

 

De fleste jordmødrene jeg snakket med var veldig opptatt av å iverata og lytte til de fødende, og det er jo absolutt i deres interesse også at du får kommet inn før fødselen, så jeg vil tro at hvis du forklarer i telefonen når du ringer dem at du er bekymret for å komme inn for sendt, og de grunnene du har for det, så vil de la deg komme inn for en sjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var Barsel 2 jeg mente da, ukompliserte fødsler, men jeg lurer vel egentlig på hvordan de er på begge.

 

Jeg har hørt historier om fedre som har blitt kastet ut bare 1 time etter fødselen, og det gjør meg utrolig nervøs. Hvis det er sånn at jeg ikke får han han der, så vurderer jeg faktisk å reise langt for å komme til et annet sykehus. Håper virkelig jeg blir prioritert som du sier, jeg kjenner angster brygger i kroppen allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fødte ble pappaen kastet ut 2 timer etter fødsel. Noen av jordmødrene var veldig trivelige, mens andre var direkte ufyselige og sure.

Synes det var utmattende og slitsom å være på barsel, og dro hjem så snart jeg fikk lov. (Babyen hadde litt temperatur- og spiseproblemer etc, så jeg måtte være der i fire dager)

Neste barn drar jeg hjem rett etter fødselen(tror det er etter 6 timer) hvis jeg kan...

Men er du heldig med jordmor, så er du reddet. Hvis du får en sur, så si klart og tydelig i fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kom opp på storken, men ønsket epidural,og dermed flyttet ned til føden, selve fødselen gikk veldig greit, ikke noe klage på der, gjerne en prat med jordmødrene på hva som egentlig skjedde, du erjo litt i ørsken.

 

Etter fødselen fikk vi alle tre være i fred to timers ca før jeg ble flyttet opp på barsel 2, da gikk pappa hjem, og egentlig like greit, for vi var så trøtte å slitne begge to, at vi ville bare sove.

 

Ellers hadde jeg dobbelrom, men lå alene i to døgn, var litt handikapp etter epiduralen, måtte ha hjelp til å gå på do.

 

Jordmødrene var veldig snille, kunne nok spurt etter mer hjelp en jeg gjorde,men fikk god hjelp når jeg trengte. Ellers fikk jeg en stor rift, og fikk besøk av en fysioterapeut til å prate om trening osv.

 

Ikke tenk det værste,da blir det gale. Gå inn med positivitet,så kan du se selv hvordan det er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på storken i august 2010.. Der var de kjempe hyggelige alle sammen. Pappaen fikk være der hele tiden og fikk ligge over sammen med meg til vi dro hjem dagen etterpå :) ! Jeg kommer til å føde på storken denne gangen også :).

 

Man kan jo være uheldig å treffe på en sur megge, men da tror jeg at det kan være lurt å gi beskjed og ikke la dem "herse" rundt som det passer dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

uff, jeg har også hørt mye dårlig om kk. men det er vel ofte de dårlige historiene som blir snakket mest om. får krysse fingrene for noen hyggelige jordmødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på føden i 2009, og tilbrakte barseltiden på barsel 2. Syntes den gang at jeg fikk dårlig oppfølging og kunne godt tenkt med å ha pappaen der hele tiden, fordi jeg så lite til jordmødrene.

 

I 2011 fødte jeg på storken og hadde barseltiden på barsel 1. Denne gangen var jeg veldig fornøyd med hele oppholdet. At far skulle gå hjem var ikke noe problem med tanke på at vi hadde et barn fra før som han måtte ta vare på. Fikk også veldig god oppfølging fra jordmødrene.

 

Har også hørt at KK har blitt bedre de siste årene.

 

Neste gang kommer jeg til å føde på storken. Jeg synes det er mye triveligere der enn på føden, noe min mann er enig i.

 

Selv om far ikke skulle få sove der, kan han være der ganske mye om dere ikke er på rommet ditt. Besøkstiden gjelder besøk på rommet, såvidt jeg har forstått. Dette for at man ikke skal forstyrre de man evt deler rom med.

 

Når det gjelder innleggelse, er min erfaring at jeg får komme inn når jeg sier at "nå må jeg komme inn!".. De gangene jeg har sagt "tror jeg kommer inn snart", eller lignende, har jeg bare fått beskjed om å vente litt.

 

Lykke til, var som sagt veldig fornøyd ifjor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det er en stund siden jeg fødte sist, blir 6 år til sommeren.

 

Men vi var på Storken. Kjempefornøyd. Pappaen var med hele tiden, jordmoren var innom, men satt for det meste bak forhenget.

 

Etter fødsel var vi helt alene i 2 timer, så kom det en jordmor og en barnepleier inn for å måle og veie jenta.. Jeg synes jo det var litt sent, trodde det ble gjort med det samme, men men..

 

Jeg var klar for å komme ut av fødestuen og få meg en dusj. Hadde ikke så lyst å dusje på badet inne på fødestuen, følte det stinket fødsel i hele rommet, da hadde jeg vært der i over 14 timer.. Men vi måtte pent vente i 2 timer til, fikk beskjed om at vi ikke fikk flytte på oss før det var gått 4 timer. LItt kjedelg, men det gikk.

 

I 2006 var vi så heldig å få bo på barselloftet. Det var helt supert. Hadde eget rom med plass til pappaen. Det var både dobbelt seng og mulighet for seng på sofaen. Jordmor var på vakt hele døgnet, men så ikke så mye til henne/de. Ikke noe problem å få hjelp ved behov. Besøkstid var når vi selv ønsket det.

 

Skulle gjerne vært der neste gang også, men det er visst lagt ned?

 

Alt i alt, bare positive opplevelser på KK, selv om det er noen år siden nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har stort sett bare positivt og si om føden og barsel 1. Var utrolig nervøs fordi jeg hadde hørt endel negativt om KK. Siden det var VELDIG viktig at far måtte få være hos meg, skrev min lege et brev at jeg måtte få ha han der etter fødselen. Siden det ikke var noen ledige familierom på barsel 1 fikk vi overnatte på fødestuen til dagen etter :) Eneste negative å si om Barsel 1 var at noen pleiere kunne komme brasende inn på rommet midt på natten uten å banke på, og en jordmor som var utrolig frekk mot samboeren min fordi han hadde tatt den "beste" sengen. Tror egentlig det dårlige ryktet til KK er litt oppskrytt. Var der i over en måned og syns det fleste var veldig hyggelige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det med visittiden var de veldig strenge på på barsel 1 for et år siden i hvert fall. Men etter at mannen min kom tilbake og så hvordan jeg hadde det fikk han ordnet familierom til oss.

 

Jeg hadde reist hjem med en gang hvis jeg hadde kunnet. Men så liker jeg ikke sykehus i det hele tatt.

 

De som jobbet virket hyggelige nok, men litt overarbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nettopp hatt et supert opphold på Barsel 1!

Hadde planlagt KS for fire dager siden og alle avdelinger jeg har vært innom har vært helt toppen. Får god oppfølging og ingen virker travle. Positiv opplevelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Har født der to ganger, første gangen i for noen år siden. Det kan jo være at jeg var litt preget av å være helt grønn når det gjaldt fødsel og av å være så usikker, men den første gangen hadde jeg skikkelig "samlebåndsfølelse". Jeg følte at ingen "så" meg, og at jeg bare var et klagende nummer i rekka - vel å merke i timene før jeg kom inn på fødestua (ble "passet på" av et riktig uempatisk hespetre av en sykepleier som nærmest himlet med øyene når jeg sto krokbøyd av rier og ikke kom meg inn på rommet der jeg skulle være) og på barselloftet etterpå.

 

Begge jordmødrene jeg har hatt under fødsel var imidlertid riktig trivelige damer, altså, og jeg var mer fornøyd med den andre fødselen tre år senere.

 

Jeg fødte forresten på føden, og håper jeg får plass der igjen neste gang, også. Er svært glad i den epiduralen jeg kan få, og gir fullstendig beng i om omgivelsene er hjemmekoselige eller kliniske...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre her siden jeg har null peiling. Hva er forskjellen på Storken og KK? Er Storken en annen plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg må bare spørre her siden jeg har null peiling. Hva er forskjellen på Storken og KK? Er Storken en annen plass?

 

Storken er en fødestue, altså et sted du kan føde uten kunstig smertestillende. De tilbyr lystgass og akupunktur, og herlig badekar. Storken ligger rett ved siden av den ordinære fødeklinikken, og skulle du ombestemme deg med hensyn til smertestillende eller komplikasjoner oppstår, er det kun ned en korridor, så har du byttet fødested.

 

Jeg valgte storken fordi jeg ville ha en minst mulig sykehuslignende atmosfære med minst mulig medisinske apparater og duppeditter hengende ut fra veggen som skremmer vannet av meg! Det var også utrolig viktig for meg og ha papsen hos meg og barnet i tiden etter fødsel, og da virket familierommene som reneste saligheten.

 

Har født mine to siste barn der og har vært utrolig fornøyd. Empatiske og rolige jordmødre som har forsterket den "ubekymrede" stemningen som jeg virkelig trengte....,vel, kun brutt av min huffing og okking og humping rund på "prekestolen" hehe...

 

 

Men det er tre år siden jeg fødte der, så forstår at det er en del endringer på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte på Storken i april 2010 og var veldig fornøgd.

 

Rolig stemning med stearinlys og to koslige jordmødre. Drømmefødsel! Tok jordmor-hjem, og fikk enerom med pappaen i 24 timer.

 

Skulle ønske jeg kunne føde der igjen, men har desverre flyttet :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg fødte på KK i september 2011. Jeg og min samboer er kjempefornøyde - så gruer meg absolutt ikke til neste gang (førhåpentligvis i juni 2013 om alt går som det skal)

 

De er ganske strenge på visitt-tid på selve avdelingene, dette for å skjerme de andre kvinnene/babyene for mas og kjas. Men man kan alltids ta imot besøk i vestibylen (nede ved inngangen) korti som helst :)

 

Når jeg fødte, var det fult på alle avdelingene, og pappa ble værende i rundt 3 timer etter fødsel før han reiste hjem (tror det passet han bra, var ganske sliten!) Det tar på å stå på utsiden og se på en fødsel tror jeg - ville ikke vært i hans sko!

 

Er ellers veldig godt fornøyd med alle jordmødre/leger jeg var i kontakt med i forkant av, og under fødsel.

 

Det eneste negative den gang da (som jeg opplevde) var hvordan de såg på overtidige svangerskap. Den gang da gjorde de ingenting/ingen overtidskontroller før 12. dagen på overtid. Men etter det jeg har forstått, trådte det en ny regel i kraft rundt dette i september 2012. (KK brukte bare litt lang tid med implementeringen av disse reglene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

fødte i feb på føden, var så stille at me fekk familierom på storken frå lør kveld til man kveld, då blei me flytta til barsel 2 (trur eg) fordi gutten min hadde høge gulsot verdier og måtte ligge i lys...

stortsett veldig fornøyd med alle eg traff :)

 

jordmoren som tok imot sønnen min kom innom på søndagen for å sjå kossen da gjekk med oss og ringte avd på mandagen for å høyra kossen da gjekk :) veldig koselig dama. håpe hu fremdeles er der evt neste fødsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre her siden jeg har null peiling. Hva er forskjellen på Storken og KK? Er Storken en annen plass?

 

Storken er ene fødeavdelingen på KK. Den andre heter Føden. Storken har mer naturlige fødsler uten medikamentelle smertelindringer, mens føden har epidural og gjennomfører keisersnitt. Jeg fødte på føden etter å ha vært innlagt på obs-posten i to dager. Ble igangsatt pga lite fostervann så dermed kunne det blitt en komplisert fødsel. Det ble det ikke, så jeg ble sendt til barsel 2 etter tre timer på fødestuen. Fikk dobbeltrom, men var alene på det hele tiden mens jeg var der. Pappaen kunne komme og gå når han ville, og det kan han vel egentlig om man er på ene- eller flermannsrom. Forskjellen er vel bare at om man har enerom kan man ha besøk på rommet utenom besøkstiden, men er man på flermannsrom må man bruke fellesarealene (dagligstuen eller Narvesen) til besøket.

 

Jeg har kjempegode erfaringer og minner fra både føden og fra barsel 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg fødte på barsel 1 i 2009 - fantastisk jordmor og de fleste som jeg støtte på de 5 dagene jeg lå der var hyggelige og empatiske. Noen av dagene fikk mannen sove der, og en dag fikk min mor sove der i stedenfor ham. Jeg fødte tvillinger og den ene fikk gulsott og måtte ligge i lys på rommet. Jeg hadde trodd at vi skulle få litt hjelp om natta for å få sovet (litt) ut etter fødsel, men det var jeg som hadde dem hele tiden. En ting jeg synes var dumt var at jeg ikke klarte å tisse selv etter epiduralen, det kan visst skje som en bivirkning. Jeg trengte hjelp med kateter i noen dager, for ultralyd viste at jeg hadde over 1 liter resturin etter at jeg hadde vært på do. Jeg fikk skikkelig tyn av en jordmor for at jeg skulle tisse selv. Som om jeg ikke mye heller ville gjøre det i stedenfor å bli kateterisert. :( Hun gav liksom inntrykk av at hun trodde jeg "faket" hele greia og ikke gadd/ville tisse selv. Var veldig lei for dette i barseltiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Siden det var jeg som startet denne tråden tenkte jeg at det var på tide å skrive om min egen erfaring med KK. Jeg fødte i oktober 2012, og sitter egentlig bare igjen med positive tanker om KK. Jeg hadde i forkant skrevet et ønskebrev, og det de kunne gjøre ble innfridd. Vi fikk også være der så lenge vi ville, og jeg følte meg klar å komme hjem når den tid kom.

 

Da jeg kjente at riene startet en søndag kveld ringte jeg KK for å fortelle at fødselen var i gang og fikk beskjed om å bare slappe av og prøve å sove hvis jeg kunne før jeg kom inn. Jeg var jo veldig redd for å ikke få komme inn når jeg trengte det, men da riene ble sterke og smertefulle ringte jeg inn og sa at "nå kommer jeg inn" og det var helt greit.

 

Vi ble tatt imot på Storken, og det var egentlig der jeg ville føde. Jordmor var veldig hyggelig men ganske tilbaketrukken. Det var veldig rolig på hele avdelingen, og det var så stille at det virket som om vi var de eneste der! Jeg fikk veldig vondt veldig fort og fikk både akupunktur og ligge å badekar for å hjelpe med avslapping men siden jeg var så sliten (hadde ikke sovet på nesten 24 timer innen den tid) hjalp det ikke. Jeg ba om epidural og det skulle jeg få når de hadde gjort klart en fødestue på Føden til meg. Det tok desverre et par timer og jeg hadde så vondt at jeg trodde jeg skulle dø, men på en måte gikk tiden ganske fort. Jeg var litt uheldig også fordi samtidig som jeg skulle få epidural var det to hastekeisersnitt, og de må jo selvfølgelig prioriteres.

 

En annen jordmor kom til slutt og fulgte oss ned på Føden og var der en liten stund mens vi ventet på jordmoren som jobbet der. Til slutt fikk jeg min elskede epidural og etter det hadde jeg det egentlig veldig hyggelig, og pratet masse med jordmor som var veldig enkel å være med. Hun hjalp meg når jeg trengte det, og jeg tror ikke hun kunne vært en bedre jordmor! Noen timer før sønnen min ble født var det skift, og jeg fikk en ny jordmor som også hadde med seg en jordmorstudent. De virket helt OK, og tok imot sønnen min ikke lenger etter. Etter at alt var ferdig fikk vi være alene på rommet en stund og vi fikk jo mat.

 

De samme jordmødrene som tok imot babyen fulgte oss etter 3-4 timer til Barsel hvor vi fikk familierom da jeg hadde bedt om det i ønskebrevet jeg tok med meg. Jeg var nok ganske heldig med at det ikke var så mange på avdelingen da vi kom, men det skader jo aldri å spørre uansett. Tviler på at du får familierom med mindre du uttrykker et ønske om det! Vi ble der i 3 netter og hadde egentlig et veldig fint opphold. Alle vi møtte på var veldig hyggelig, men unntak av ei eldre jordmor som var litt kald.

 

Jeg var veldig glad for at jeg visste at du må be om hjelp på KK, for du ser ikke alltid så mye til jordmødrene på Barsel. Jeg slet litt med ammingen i starten, og måtte få hjelp flere ganger før gutten min fikk ordentlig tak. Han hadde også gulsott, men fikk selvfølgelig god oppfølging. De ville egentlig at jeg skulle være der en dag lenger for å kunne sjekke gulsotten dagen etterpå, men da måtte jeg ha delt rom med noen, men siden vi bor så nærme ville jeg heller reise hjem og det var ingen problem og vi fikk komme på Barsel dagen etterpå bare for å sjekke han og de var fortsatt veldig hyggelige da.

 

Det eneste jeg reagerer på er at jeg måtte be de gi han MME den siste natten. Jeg prøvde å amme han så mye jeg kunne men likevel hadde jeg ikke fått nok melk til å mette han innen den tid. Han skrek ca. hele tiden fordi han var så sulten, og jeg uttrykket dette til jordmor på jobb men likevel var det ingen som foreslo MME. Jeg vil anta det er fordi de vil at alle skal amme, men barna kan jo ikke sulte ihjel heller. De visste også at han hadde gått veldig mye ned i vekt etter fødselen. I ettertid lurer jeg på hvordan det hadde gått med han hvis ikke jeg hadde sagt at de måtte gi han ekstra. Det er jo ikke akkurat enkelt å skille skrikene de første dagene, og jeg kunne lett tro at han bare hadde kolikk. Det må jo være tortur for en liten baby å være skrubbsulten hele tiden i mange dager! Jeg er veldig glad for at jeg var såpass pågående, for det tok 8 uker før jeg hadde nok melk til å mette han!

 

Men alt i alt er jeg veldig fornøyd med oppholdet og er ikke det minste bekymret for å føde der en gang til. Når neste barn kommer må nok far være hjemme da, så jeg ser for meg at jeg må dele rom med noen andre. Jeg kommer nok til å ville reise hjem ganske fort neste gang også, for da vet jeg jo hvordan det er å ha baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å lese om erfaringer fra KK - jeg har bestemt meg for å prøve Storken når min jente er ventet 2. juni. Kan skrive ned mine erfaringer her når ting har roet seg etter fødselen. Er veldig spent på hvordan opplevelsen blir, og tror som folk skriver at det kommer veldig an på jordmor. Jeg kommer nok til å svare igjen og gi beskjed dersom jeg føler at de ikke gir meg hjelpen jeg trenger! De er jo der for de fødende. Men jeg går inn med et positivt syn, og håper på familierom. En venninne fødet der nylig og hun var veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Ikke vær redd for å føde på KK Haukeland. De fleste er veldig hyggelige, noen få er det ikke, som de man treffer på i livet ellers ;-)

 

 

På  barsel 1 får du ligge lenge og de kommer og spør om du trenger hjelp til noe hele tiden.

 

På barsel 2 må du spørre om alt du lurer på.

- Det er ikke slik at bare fordi babyen er født så vet du alt. Spør dem selv om de dummeste spørsmål , så føler du deg tryggere når du må reise hjem etter et par dager og er helt på egenhånd.

- Be dem vise deg amming og hjelpe deg med det. Ikke noe er så stressende som å komme hjem etterpå og bli usikker på hvordan man skulle få babyen til å spise..

- Be dem vise deg - og pappaen, hvordan man bader babyen første gang.

- Spør dem hvordan man steller stumpene fra navlestrengen.. mange er usikre på det.

- Rett etter fødsel, etter ca en time, får dere servert mat på senga med flagg på brettet. Veldig koselig. Pappaen må dra etter det. Han blir sliten han også stakkars av å se mammaen til barnet sitt ha vondt i lengre tid og uten å egentlig kunne gjøre så mye med det.

- Sov så mye du kan. Dersom du trenger at de tar babyen ut om natta for at du skal sove litt første natta (ikke vær redd, de triller babyen inn så snart den er sulten igjen), spør om det, men det er ikke sikkert de har kapasitet til det.

- Pappaen får komme på visitt et par timer lenger enn andre besøkende om ettermiddagen. søsken også.

- Husk at dersom du har barn fra før kan de ikke komme på besøk om de er det minste snørrete eller har tegn på å ikke være helt på topp. Babyene tåler ikke så godt bakterier i begynnelsen så skjerm dem, uansett hvor mye du vil at storebror/storesøster skal få hilse på den lille.

- Den tiden pappaen ikke er der, bruk tiden på å slappe av og hvile deg. Det er ikke unormalt å sovne heller. Legg babyen hud mot hud på magen din og bare nyt øyeblikkene. Tilknytningen gir viktige bånd videre.

- Tenk på de du deler rom med -snakk ikke konstant i telefonen -gå ut på gangen om du snakker høyt og lenge. Kanskje andre nybakte mødre har mer behov for søvn enn deg?

- Hele sykehuset får levert samme middag og desserter. Da vår første ble født fikk jeg sjokk da jeg så at mye av middagen bestod av erter og kål - som alle vet kan gi luft i magen til de små. Spis det du er trygg på, la resten være ;-)

- Jeg har i hvert fall følt at jeg har vært i trygge omgivelser der, men så har jeg ikke vært redd for å stille spørsmål heller. Tenk på det som et valg du gjør for å kunne være den beste mammaen for barnet ditt, selv om det ikke faller deg naturlig. Det er ikke bra om mammaen kommer nervøs hjem fordi hun ikke turde spørre alle spørsmålene hun egentlig lurte på.

- Ikke alle opplever å bli forelsket i babyen med en gang. Det kommer som regel etter hvert men om du føler mange negative tanker om det, snakk med personalet om de vanskelige følelsene. Det finnes egne samtalegrupper for slit. Det er også time med egen "trener" som viser hvordan du kan trene deg opp igjen etter fødselen.

 

Lykke til med fødsel på KK! :-) Vi skal snart dit for 5. gang :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...