Gå til innhold

4 cm åpning, men nå har alt stoppet opp, tips??


lisletitta

Anbefalte innlegg

Jeg nå 38+1 uker på vei og ble lagt inn på sykehuset natt til fredag 16.mars med rier som kom med 1 min mellomrom og hadde 2-3 cm åpning. På morningen hadde jeg 4 cm, men riene hadde dabbet av og nå kjenner jeg nesten ingenting til dem. Og det endte med at de sendte meg hjem i 10 tiden på morningen. Da de undesøkte meg før jeg dro, så kjente de en vannblære foran hodet til babyen, så jeg venter bare på at den skal sprekke eller at riene skal ta seg opp igjen.

Hele fredagen gikk jeg en hel del, jeg vasket verkstedet på skolen og vasket tøy, men alt jeg fikk av det var regelmessige sammentrekninger med 10 mins mellomrom fra 20:50 - 23:59 og etter det så dabbet de og av så var nok bare noen masrier.

 

Noen som har noen tips på hva jeg kan gjøre for å enten få fart på riene eller få vannet til å gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sæden til mannen;) trening;) stimulering av brystene. Klem ut melk hold på en god stund til du får litt tak ( kynnere)

 

Tvi tvi

 

Klem;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er en tråd her som anbefaler å ta det med ro i stedet for å prøve å gjøre alt for å sette ting i gang. Så ta det heller med ro du i stedet for å vaske "trapper"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

når du har 4 cm åpning er det jo godt i gang.. tror ikkje det er farlig og få fart på sakene selv..

eg satt og spratt litt forstiktig opp og ned på treningsball (tilfeldivis) før siste fødsel, det fekk er rier av. hjelper og med mat som er tung og fordøye, komle ol.

men anbefaler og ikkje teste noe som du sliter deg ut av.. ta vare på alt av energi til fødsel og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :P Treningsball ja, har alltid vurdert å kjøpe en sånn, men har liksom ikke kommet så langt :l Men nå sto mannen opp hvertfall, så da er det kanskje håp i å få litt kos ^^

 

Men jeg trodde det var ting som var lett å fordøye som lakris og sånn som stimulerte livmor eller noe og kunne sette fødsel i gang?

 

Skal hvertfall prøve endel av rådene her! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE LAKSEROLJE!! Du kan få styrtfødsel, og så sterke sammentrekninger at babyen ikke får nok oksygen. Min jordmor advarte ihvertfall på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligg unna lakserolje!!

Ei eg kjenner mistet nesten babyen i styrtfødsel pga d! Er farlig!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligg unna lakserolje!!

Ei eg kjenner mistet nesten babyen i styrtfødsel pga d! Er farlig!!

 

Hmmm, hvordan kan det være farlig? Man setter jo klyster på gravide før fødsel. Lakserolje gjør jo ikke annet enn at du må på do og tømmer tarmen, akkurat som med et klyster.

 

Finnes vel ingen medisinske fakta som kan bekrefte at det er farlig, bare at noen som har tatt det og så født veldig kjapt sier at det var pga lakserolje, som i mine ører kun er svada.

 

Ungen kommer når den er klar!!

Endret av EnBlå&ToRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligg unna lakserolje!!

Ei eg kjenner mistet nesten babyen i styrtfødsel pga d! Er farlig!!

 

Hmmm, hvordan kan det være farlig? Man setter jo klyster på gravide før fødsel. Lakserolje gjør jo ikke annet enn at du må på do og tømmer tarmen, akkurat som med et klyster.

 

Finnes vel ingen medisinske fakta som kan bekrefte at det er farlig, bare at noen som har tatt det og så født veldig kjapt sier at det var pga lakserolje, som i mine ører kun er svada.

 

Ungen kommer når den er klar!!

 

Da er det merkelig at erfarne jordmødre advarer på det sterkeste. Jordmoren min fortalte ihvertfall om at de nesten hadde mistet en baby pga for sterke sammentrekninger grunnet lakserolje. Hun kunne ikke fatte og begripe at noen turte. Men som du sier;ungen kommer når den er klar, så da er det bare tull å ta avføringsmidler for å fremskynde fødselen. Er vel forskjell på en dose klyster og mye lakserolje. De som tar dette for å føde, tar vel ei real dose regner jeg med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er veldig rart at erfarne jordmødre advarer mot noe som ikke er bevist at kan være farlig. Medisinke anbefalinger skal jo alltid begrunnes med medisinke fakta, det savner jeg i den saken her, hva folk tror og syns er jo bare svada.

 

Men jeg er enig i at det bare er tull å ta sånt, har nemlig ingen tro på at det har noen effekt, hverken negativt eller positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei må si det at lakserolje frister gaanske lite, da kan jeg heller vente på at noe skal skje!

 

Men nå har jeg vært en tur på kino å spist lakrissnop og jeg har "hoppet i høyet".

 

Har fått sammentrekninger nå da, men tror ikke noe kommer til å skje i dag heller :l Får vel bare vente å se da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Noen som vet om noe som kan få vannet til å gå?

 

De sa det på føden at den vannblæra som lå foran hodet til babyen i åpningen ville ese opp etterhvert for så å sprekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen tips desverre, sist svangerskap gikk jeg i over en uke med tre cm åpning og liten vannblære på utsiden uten at vannet gikk. vannet gikk ikke før de tok det på sykehuset en uke på overtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv syntes jeg at sex helt på slutten var omtrent like uaktuelt som å løpe maraton. Men brystvortestimulering syns jeg i hvert fall hjalp. Hvis du har brystpumpe er det i hvert fall null stress, bare slå deg ned foran tven med pumpa ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å vente til ting skjer i stedet, for å slite deg ut?

Brystvortestimulering er faktisk ikke så lurt.. Du pumper ut råmelka som babyen trenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ting med ro og sånn, jeg bare prøver å hjelpe til på situasjonen :) Æ greit nok å vente på at ting skal skje når det ikke har skjedd noe på forhånd, men siden jeg har vÆrt innlagt på sykehuset og fikk en åpning på 4 cm for så å bli sendt hjem igjen på morningen er utrolig frustrerende! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å vente til ting skjer i stedet, for å slite deg ut?

Brystvortestimulering er faktisk ikke så lurt.. Du pumper ut råmelka som babyen trenger..

Pumper ut råmelka? Den ordentlige melkeproduksjonen setter vel ikke i gang før barnet er født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fra person til person.. Men melkeproduksjon min var ordentlig i gang før jenta mi var født.. Melkespruten sto fra brystene mine ;) Å det er jo rÅmelka som er viktigst for barnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er veldig individuelt, jeg får ikke melk før et par dager etter fødsel. Tror ikke du skal bekymre deg for å pumpe ut all melka, er jo ikke melke brystvortene du skal, hehe ;) Jordmødrene bruker jo også brystvorte stimuli for å få fart på veene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ingenting om medisinske bevis, men må jo være en grunn for at jordmødre no fraråder dette på det sterkeste. Noe min også har gjort!

Tenker det er tullete å ta slike sjanser når fødselen likevell er rett rundt hjørnet.. Og advarer så klart mot d når eg vet d har holdt på å gå så galt!

Får d bli opp til hver og en å velge ka de vil gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...