Gå til innhold

Gullfiskbollen ny 15.mars


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Oi... Ilyas trykka før jeg ble ferdig å skrive, men:

 

Tenkte å ta en test på fredag om mensen ikke tar seg opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Carina: Du gir meg håååp <3 Godt at snuppa di sovna og at hun er blitt feberfri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornflake, kondolerer så mye!!! Kjempetrist, men godt at dere fikk møtes først <3. God tur hjem igjen :)

 

Leah, så kjedelig at økonomien skaper så dårlig stemning :( Håper dere finner en løsning snart, kan ikke fortsette sånn i all evighet...

 

Godt å høre at alle barna er på bedringens vei :) Her er mannen og jeg forkjøla, mens Anton foreløpig har berga med bare snørr (som han spiser med stooor iver, særlig når mora står og grøsser...).

 

Da vi kom hjem i dag fikk jeg tekstmelding om at det var all-idrett for 2-4 åringene kl. 18, så vi spiste middag og kastet oss i bilen. Anton var sjenert det første kvarteret, men så tødde han opp og storkoste seg :D Han skal gå på skolen med de fleste senere, så fint at han kan bli litt kjent med dem allerede nå. Han går jo på en liten familiebarnehage, og der er det bare en av de andre ungene i "kullet" som går.

 

Jeg sendte mail til fosterhjemstjenesten i dag for å få litt mer info om dette med fosterbarn, og de ringte tilbake bare et par timer etterpå. De vil gjerne komme på hjemmebesøk og snakke litt om det etter påske. Hun var kjempekoselig, så vi gleder oss til å få besøk :)

 

Ha en flott kveld alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Cornflake: Så leit å høra, sender ein klem. Slikt er trist og vondt.

 

Tigerlise: Uturleg spanande med fosterbarn, så flott altså. Det er absolutt bruk for gode heimar!

 

Me skal på ultralyd i morgon på KK, er veldig spent! Trur det er ein gut. Håpar alt er bra med han!! meiner eg kjente liv for to dagar sidan, ikkj ehatt tid til å kjenna seinare. Har gått i ett i det siste, me har kjøpt tomt med alt det medfører :) Tenekr å byrja å bygga så snart me ahr fått gjort unna grunnarbeidet.

 

ønsker alle ein god kveld.

 

Tipser om beretninger om begynnelser på tv 21.40 på tv2. I dag skal det handla om nokon som ahr mista og er gravid igjen.

 

Klem frå meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerlise, høres lurt ut at Anton blir kjent med de han skal gå på skole med allerede nå :) Da blir ikke skolen så skummel for han har venna sine der :D

Fosterforeldre :) det må være midt i blinken for dere :wub: de som får komme til dere når dere blir godkjente vil møte masse kjærlighet og omsorg :) :)

 

Renate, så bra at mini er i bedre form :) Er nok lurt av deg å holde han hjemme fra barnehagen til han spiser bedre og ikke blir så fort sliten :)

15 grader imorra høres kjempe deilig ut *smiler* :D

Dere får kose dere masse!!

 

Er på dag 15 og aksjer ble lagt tidligere ikveld ;) tok oss en runde mens ungene var opptatt med en film :P

Regner med at EL kommer imorra eller på fredag.

Få inn noen aksjer på fredag og i løpet av helga også er det bare å krysse fingra og håpe på det beste :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilla, så spennende med UL imorra :D Masse lykke til :) Gleder meg til å høre hvordan det gikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, bra aksjene er på plass, Dossa ;) Godt jobba!

 

Lilla, så spennende med både livstegn og UL :D Skjønner du gleder deg til å se mini igjen.

 

Vi har ikke bestemt oss for om vi skal bli fosterforeldre enda, men liker godt tanken på å gjøre en forskjell for noen som virkelig trenger det. Søte dere er som tror et fosterbarn får det godt hos oss <3

 

Beretninger er satt på opptak, nå skal jeg hvile mitt slitne legeme, hihi. God natt alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen søtinger :)

 

For en deilig dag :) sola skinner og det er snart helg *juhu*

Idag går jeg fra jobben etter siste time, har bindingstid til kl 1430 så skal bli deilig å gå kl 1320 idag :D

 

Er jeg som skal kjøre snuppa og hennes venninne på turninga idag og gjett om de gleder seg :) Ble jo nesten en krise da de ikke fikk vært der forrige uke :P

 

Lilla, masse lykke til på UL idag :D

Er formen bedre?

 

Leah, det er torsdag og vaske dag hos deg vel :)

Når du er ferdig med husvaskinga så ta deg en gåtur ute i sola......har du sol idag du også? :)

 

Får snart komme meg på jobb :) Ha en super fin dag jenter :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en super dag Dossa! :) Sola er ikke helt kommet fram her enda, men ser den er på god vei! Jeg skal på medarbeidersamtale etterpå, og trene, ellers ingen planer. Blir vel å gå ut en tur med Ilyas. Kjedelig for han å være hjemme hele dagen når han egentlig ikke er syk lenger, men vil ikke sende han i bhg siden han ikke spiser spesielt enda.

 

Ha en fin dag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på medarbeidersamtalen idag Renate :)

Du og gutten din får ha en super fin dag! Sola kommer nok til deg snart skal du se ;) Vår og sol og at vi går mot lysere tider, det må gi oss en spire :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snupper! :)

 

Litt lite lyd fra meg den siste tiden, har vært litt småstresset egentlig... like engstelig før hver ul! men nå fikk jeg vært på ul i går ettermiddag (rundt 4 syns jeg er seint! ;) )

Der lå det en perfekt liten sak, men hode, mage, armer og bein. sparket og strakte seg, så det var godt å se! :) rart å tenke på at de er ferdige ved 12 uker og bare skal vokse seg store og sterke i tiden videre! :) Gyn var veldig positiv, denne var kommet for å bli!

 

12+1 i dag, så da kan jeg kanskje slappe av og begynne å nyte tiden? håper faktisk litt at kvalmen skal gi seg snart, men nå burde det være ok om det gir seg også :)

 

Godt dere har lagt inn aksjer dossa! blir vel flere de neste dagene også ;)

 

Ha en flott dag Renate! Og du må ha en fin vaskedag Leah! Jeg skal rydde kjøkkenet litt og kanskje male litt i dag, barnerom som skal fikses ;)

 

Tigerlise: supert om dere blir fosterforeldre! jeg fikk masse info om det før jul, stod stand på kjøpesenteret... var veldig interessant å lese om, vi har vel tenkt på det i alle år, men tenker at det er noe vi kan gjøre når vi har store barn selv... vet at det går helt fint for mange selv om de har egne barn som er små, men vi er uansett ikke "etablert" nok før min kjære har jobb og ting er litt mer på plass ;) vurderer fremdeles å bli fosterforeldre senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen snupper :)

 

Cornflake: Kondolerer! Sender deg en god klem!

 

Dossa: Ikke sol foreløpig, men kan hende den kommer etterhvert :) Har snødd litt i natt, men ikke så mye..Skal vaske huset ja, og Leah er hjemme i dag så får kanskje litt hjelp til og med ;) Hun er egentlig hjemme sammen med pappan sin, men han står nok ikke opp på enda noen timer..så da får hun heller hjelpe meg da :P Senere skal de til svigermor for å hjelpe med noe greier, og da tenke jeg kanskje at jeg skulle gå dit med Poffi og sitte på de hjem igjen :) Høres deilig ut å gå tidlig i dag ja :D Og jeg kan tenke meg at det var kjipt for jentene at det ikke var turn sist uke..helt krise ;)

 

Renate: Sikkert lurt å ha han hjemme enda noen dager, så er han tipp topp neste uke for barnehagen :) Kos dere ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilleblomst: Så herlig med en perfekt liten baby i magen :) Tror nok du kan slappe av nå og prøve å nyte den voksende magen..sikkert ikke så mange ukene til du kan kjenne bevegelse heller :) Jeg er sååå missunnelig :P Håper kvalmen gir seg nå, helt greit å slippe den nå når du har sett og vet at alt er bra inni der :)

 

Jeg har også tenkt på dette med fosterbarn, har lyst til det når vi er ferdige med egne barn..men vi får se hvordan det blir :) Egentlig hadde det jo passet perfekt nå når jeg ikke har noen jobb, for da ville jeg hatt masse tid til å følge opp, men det får bli senere i livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen :)

 

Cornflake, kondolerer så masse. Men var nok godt å få sett henne før hun døde. Det er trist når noe slikt skjer.

 

Koselig å med et lite sprell i magen Lilleblomst :) Kos deg med magen din fremover :)

 

Hørtes spennende ut dette med fosterbarn, er nok mange av de som trenger nye hjem.

 

Lykke til på ul idag Lilla og kos deg med sparkene fra den lille :)

 

Her er det litt snø i lufta, men ser sola holder på å bryte gjennom. Men blir nok en innedag. Skal begynne flyttinga idag. Fikk vaska alle tak igår og alle skap så er godt igang.

 

Snuppa er på bedringenes veg, er fortsatt veldig tett og snørrete og har en veldig hoste. Men idag spiste hun i allefall litt frokost. HUn har vært så trøtt de siste dagene. I går slokna hun på stellebordet klokka 19, ble bært i seng og sov til 0730 idag. Jeg er i allefall bra uthvilt idag :) Eneste er at den influensaen er på tur over til oss. Sambo var skikkelig tett idag, men han måtte på jobb. Siste dagen hans idag før han går ut i permisjon og skal være hjemme helt til august.

 

Jeg får heldigvis en fin start på jobb. Fri man og tirs, jobb ons og tors og langhelg. Litt godt med en rolig start. Ammer enda litt så skal benytte meg av ammefri, men er vist kommet nye regler så er ikke bare bare å få den frien lenger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykke visst lagre enda jeg ikke var ferdig :)

 

Nå nyter jeg morrakaffen. Skal hive mge rundt med vegg vask mens snuppa sover.

Håepr dere alle får en fortreffelig dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter:)

 

Cornflake,så trist at bestemoren din døde, men godt at du fikk tid med henne før hun døde:) jeg har sett hvor godt det gjør for pårørende gjennom jobben, men aldri opplevd noe i min familie så jeg gruer meg til den dagen komme!

 

Dossa: jg drømte om deg i dag..hihi drømte at vi tok morgenkaffe hos deg og mellomstejenta deres svinset rundt oss..hihihi :D

 

Tigerlise, du e helt sikkert fin selvom du ikke føler seg det selv:):) spennende denen prosessen med eventuelle fosterarn da:)

 

Carina, så kjedelig at snuppa ersyk... De er så små og uskyldige!

 

Har glemt ahalvparten av det jeg skulel skrive...

Leah, håper dere snart får løst denne økoknomiske knuten, ikke gøy å måtte være i det! Klem herifra:)

 

I dag er jeg 14 ukerpå vei!! Stas og i går fikk sambo sine foreldre vite det, heldigvis ingen sure miner derifra heller. :)

 

Nå begynner badet å ta mer og mer form også:):) fuging skjedde i går, silikonering i dag og i morgen blir siste snekkerarbeider som lister og lignende satt på plass og lørdag kommer vaskemaskin, varmtvannstank og toalett:):) eneste vi da må vente på er badekar og servant!! Gleder meg til det er ferdig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carina, så godt at jenta di er på bedringsvei :)

Trøtt lita som sovner på stellebordet :)

Kos deg med kaffen :) Så du er ferdig med permen din? Hva jobber du med? Høres ut som noe med turnus :)

 

Tessy, det var en koselig drøm ;) Hadde vært artig i virkeligheten *smiler* 14 uker på vei allerede, som tida flyr. Kjent noe liv ennå?

Deilig at badet begynner å ta form :D Du blir vel den første som skal innvie badekaret :D

 

Nå må jeg ut og ha inspeksjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte gullfisker!

Jeg har nå brukt en halvtime på å lese meg opp her, og har sikkert glemt halvparten allerede, tjihi:)

 

Jeg er ikke noe flink til å skravle for tiden. Går fremdeles 100 % på jobb, og da er det ikke så mye overskudd igjen når snuppa er lagt. Men det går stort sett veldig fint, og jeg holder kvalmen i sjakk med å spise jevnt og trutt. Har dilla på saftis og appelsiner :D Forrige svangerskap gikk jeg ned noen kilo i 1. trimester, men det tror jeg ikke kommer til å skje nå :S Men, men.. Når jeg kommer over i 2. trimester skal jeg få kommet meg på trening igjen. Nå orker jeg bare gåturer og lett styrketrening..

Om to dager reiser vi til Syden- hurra! Har fått klarsignal fra gyn. etter at alt så fint ut med Knøtte. Nå senker jeg skuldrene, og gleder meg til en uke med all-inclusive og full service :D Søte snuppa mi er helt i fyr og flamme, og gleder seg masse til bading og is.

 

Ellers så krysser jeg fingrene for at du Renate har en festeblødning :) Har du symptomer ellers?

 

Leah: Krangling om økonomi vet jeg alt om. Har nettopp hatt en student i huset, og det er ikke så fett. Men vet at de feks har gode ordninger i Lånekassen med feks rentefritak: se http://www.lanekassen.no/Hovedmeny/Tilbakebetaling/Sletting-av-renter/. Har dere muligheter til å få litt hjelp av foreldre eller besteforeldre feks? Et forskudd på arv kunne jo kommet godt med nå, slik at dere får et pusterom i hverdagen. Du kan jo også prøve å få en midlertidig butikkjobb eller som assistent i en barnehage feks der de kanskje kan tilrettelegge arbeidstiden din etter hvordan samboeren din jobber. Du kjenner ingen som kunne trenge litt hjelp feks? Håper uansett det ordner seg.

 

Cornflake, kondolerer så mye. Det var jo ikke slik ferien din skulle ende. Sender deg en god klem!

 

Tigerlise: Synes det er spennende at dere vurderer fosterbarn. Ser stadig vekk annonser i avisen fra Bufetat, og det er mange som trenger et godt hjem, og det er jeg sikkert på at dere kan gi!

 

Dossa, du har fått lagt aksjer ser jeg. Jeg skal sende over masse babystøv slik at gullegget blir befruktet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var det vettu dossa og hadde vært koselig å truffet allesammen her i bollen i virkeligheten i grunn! Husker det siste jeg sa før jeg måtte gå var at vi skravles i bollen..hihi så underevistheten min syns vel at jeg hadde vært litt lite aktiv i det siste!

 

Jeg skal love dere at jeg blir den første som innvier boblekaret ja, eventuelt både mg og sambo:p med sprudlevann ( for hans del hvertfall) hehe

 

Nå er det litt shining i heimen, før jeg skal se reprisen av beretninger om begynnelser, før jeg tar bussen til jobb! :) det er helt nydelig vær her så døra står åpen og gradestokken viser 15,3 grader i skyggen!! Sykt altså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle snille og gode GULLfiskar :)

 

ME har ein liten gut i magen min! <3 Alt vel med den, frisk og fin og ein kjempefin opplevelse! termin 23. august :)

 

Dossa, håpar det smeltar saman no hos deg :)

 

Store klemmar til alle, takk for omtanken i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa, deilig å reise til varmere strøk :D Misunnelig.....jaaa.... ;)

Bade masse, spise god mat og bare kose seg i sola :) høres digg ut så kose deg masse!!

 

Lilla, så herlig å høre at alt var bra med den lille :)

Åååå en gutt så gøy :D Har dere navn til prinsen deres?

 

Leah, no er heimen skinnende reint :) Flink du som har en fast vaskedag. Jeg vasker når jeg har tid og det kan gå nesten to uker :P men da kommer lodottene og tar meg så da må det vaskes :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu juhu fikk et nydelig smilefjes på EL testen idag :D

Fikk lagt aksjer igår og idag så da har vi gjort vår jobb :) :) bare å krysse fingra for at det skjer noe positivt for meg denne gangen, synes jeg fortjener det lite gran :wub:

 

Imorra er det endelig fredag og helg :) :) Skal bare slappe av og kose oss i helgen. Får besøk av et vennepar på lørdag og på søndag skal vi ha ansvar for basar på skolen.

 

Har dere store planer for helga snupper?

 

Klokka er mye, er leggetid på denne gamle kjærringa :P

Sove godt snupper <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg på bussen på vei hjem fra jobb! Nattevakts helg på meg.... Største snuppa til sambo er her i helga da så nå er søstrene samlet :-)

 

Lilla: jubler for den lille gutten i magen din!!!så gøy og fint at alt er bra også:-)

 

Dossa: syns absolutt at det er deres tur nå vennen!!! Fint at dere bare sklj kose dere i helgen nivåt du har el:-)natta jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å være litt ego her og ikke svare alle sammen, men har bare et spørsmål før jeg skal i seng.

Får lese nøyere gjennom her imorra:)

 

Forrige syklus(første syklusen uten p-piller) varte i 48 dager og hadde EL omtrent 14 dager før tanta kom da på dag 48.

Idag er jeg på cd 15 på syklus nr 2 og har hatt mye (*ekle detaljer*) slim lignende av den jeg hadde sist jeg hadde EL, bare mere.

EL testen viser nesten helt lik strek som kontrollstreken.

Kan det være mulig at jeg kan få EL så tidlig denne mnd? Når jeg fikk det så seint sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan stemme det:-) kroppen kan jo bruke en del tid på å hente seg inn etter pilleslutt, så det er jo bare positivt at syklusen forkortes så fort:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...