Gå til innhold

Noen som er/har vært svært plaget med eksem og kløe???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har dei siste mnd. vært svært plaget av eksem på hender, hele brystkassen, hals og har i tillegg hatt perioder der jeg har hovnet opp i ansiktet rundt øynene! :(

Klør og klør særlig på natten, så det blir minimalt m,ed søvn! :(

 

Har vært og testet meg og fått bekreftet at jeg reagerer STERKT på parfymer, perubalsam, Formaldehyd og Kathon!

Disse stoffene finnes i alt fra krydder, mat, maling, klær såper, kremer osv.

 

Har en rekke kortisonkremer o.l. men prøver å unngå dem pga. amming og at jeg ønsker snart å bli gravid igjen.

Har begynt på Polaramin fra i dag.

 

Noen andre som har vært/er plaget med dette, og hva anbefaler dere av kremer osv.

Er jo så begrenset av hva jeg kan bruke, for det finnes et eller flere av disse stoffene i det meste....:(

 

Takknemlig for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kutt ut melkeprodukter, ALT. I en periode.

 

Melk har en negativ virkning på tarm og slimhinner og kan være underliggende årsak til eksem o.l.

 

Det er jo en grunn til at man ikke gir melk til barn med bronkitt, astma, øreveisinfeksjoner osv...melk er ikke grunnen, men gjøre forholdene optimale for utvikling av bl.a. eksem.

 

Ellers ville jeg prøvd olje på eksemet, enten vanlig olivenolje eller jojobaolje f.eks som skal ha god effekt på huden. Kanskje du trenger en fet krem i tillegg, da oljen tilfører fett men ikke fuktighet. Råd; smør oljen på fuktig hud slik at den binder vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :)

 

Har begynt på Polaramin og merker at det iallefall ikke klør så mye i dag!

Poøver gjerne alt bare jeg blir bedre av denne allergien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt med atopisk eksem paa hender, inni albuer, hals og i ansiktet i mange aar. Jeg har bytta ut ALLE personlige produkter jeg bruker, og er naa saa og si eksemfri (alt jeg bruker naa er naturlig, fritt for syntetiske ingredienser, sulfater, parfyme, farge osv. Og nei, dette gaar IKKE paa bekostning av virkning! Dette er faktisk noen av de mest effektive produktene jeg noen gang har vaert borti!) :)

 

Mine produkter:

 

John Masters Organics (ansikt)

Intelligent Nutrients (haar)

Deep Steep (kropp)

Lavera Neutral (haandkrem)

Lily Lolo (mineralsminke)

Yes To Carrots (leppeprodukter),

Green People (mascara, solkrem)

Jason (haandsaape)

Neals Yard Remedies (sminkefjerner)

Mavala og Spa Ritual (neglelakk)

 

Jeg kjoeper alt fra www.feelunique.com (shipper gratis til hele verden) En stor fordel her er at nesten alle produkter under kategorien "Healthy living" har fullstendige ingredienslister, saa du lettere kan unngaa produkter du potensielt kan reagere paa :)

 

Lykke til, og haaper du blir bedre snart (skulle du ha noen spm er det bare aa sende meg en pm) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Uff, dette høres ille ut. Jeg har atopisk eksem som blusser opp i perioder og plages da også med sterk kløe.

Enig med mizfit over, vær bevisst på hva slags hudprodukter du bruker.

Råd jeg har fått av hudlege er som følger. Det som er viktig når eksemet har blusset opp som nå, er å holde huden fuktig. Diskuter med legen din, men jeg tror at å smøre huden med kortison i begrensede områder og perioder ikke vil gå over i morsmelken nevneverdig.

Kutt ut såpe og bruk heller dusjolje på kroppen.

 

Mitt beste tips er å kutte ut så mange produkter som mulig. (og jeg har prøvd MYE og kastet masse penger rett ut av vinduet...)

På kroppen bruker jeg aderma creme ved behov.

Jeg bruker for tiden ingen ansiktsvask, men istedet bruker jeg en økologisk bomullsklut og ansiktskrem fra the organic pharmacy (av og til en dæsj aderma om jeg er veldig tørr, så som på vinteren), huden har aldri vært bedre.

I tillegg drikk mye vann og vær bevisst på hva du spiser. økologiske grønnsaker og minimalt med halvfabrikata.

 

God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...