Gå til innhold

Pergo kun annenhver måned?


linus82

Anbefalte innlegg

Stemmer det er man kun kan bruke pergo annenhver måned?

Jeg har pcos og legen sa at pergo kan "produsere" flere cyster ved for mye bruk.

Noen som har vært borti eller hørt om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed om at p.g.a økt risiko for tvillinger så skal man ta pergo annenhver syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt dobbel pergo i 5 mnd uten opphold. Har heller ikke blitt gravid, og er nå ferdig med pergo... Ikke for å ta fra dere motet... Vi er ulike :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Spurte gynekologen min om dette. han svarte at det varierer veldig. så dette må man bli enig om med sin gynekolog hva som er riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Hei.

Fikk svar fra min gyno om at jeg kun kan ta annenhver måned. men vi er forskjellige, og har alle forskjellige problemer og grunner til å ta pergotime. så snakk med din gyno om det, og følg legens råd;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg tok annenhver mnd og ble gravid den mnd jeg ikke tok Pergo. 19 uker på vei nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Stemmer det er man kun kan bruke pergo annenhver måned?

Jeg har pcos og legen sa at pergo kan "produsere" flere cyster ved for mye bruk.

Noen som har vært borti eller hørt om det?

 

jeg skulle bruke den kuren i 2mnd og ta en mnd opphold. for så å starte på ny runde. tok test før 3.kur og jeg var gravid.

men jeg har en cyste på 10x10cm nå... er 12+1 idag og håper på å få fjernet cyste i løpet av neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at det ville være best å ha en pausemnd mellom hver kur fordi pergo kan påvirke slimhinnene slik at de kan bli tynnere, noe som vil gjøre det vanskeligere å bli gravid. Samt at tablettene har en slik virkning at de påvirker eggproduksjonen lengre enn bare den mnd du tar dem. Jeg har ingen cycster, så det ble ikke diskutert noe rundt dette. Vi har prøvd å bli gravide i et og et halvt år uten å lykkes, og begynte på pergo etter at både jeg og samboern var "friskmeldte" (ingenting som feiler noen av oss tilsynelatende). Tok dobbel kur i april, ble gravid den mnd, men mistet nå denne uken (var da ca 7 uker på vei). Håper vi snart treffer blink igjen, pergoen hjalp oss ihvertfall med det på første forsøk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...