Gå til innhold

SI Elverum :)


Fru.Vestavind

Anbefalte innlegg

Har nettopp vore på omvisning på sjukehuset i Elverum, og eg må seie at eg ikkje skjønnar at så mange er kritiske til å føde der (har høyrt så og seie nesten berre "uff nei, du må velge Lillehammer", "det er nok ein grunn til at dei fleste frå Hamar velger å føde på Lillehamar", "vil ikkje anbefale Elverum" osv. på nett)!

Det var jo kjempeflott der!

Mykje valgalternativ, verka som dei har gode rutiner, mat tilgjengeleg heile døgnet, mulegheit for vassfødsel, det meste av smertelindring, ammehjelp, barselhotell, ekstra oppfølging for dei som føler dei treng det.

Og dei eg møtte av personale var jo berre superkoselege!:)

Så nei, eg skjønnar verkeleg ikkje kva folk klagar på, når det kjem til den fødeavdelinga....

Eg GLEDAR meg til å skulle føde der!:D

 

Og om eg hugsar, så skal eg kome med oppdatering av korleis det var å vere der, når ungen er ute:)

 

Her kan du lese meir om føde- og barselavdelinga på Elverum (velg i menyen til høgre):

http://www.sykehuset-innlandet.no/omoss/avdelinger/fode-og-barsel-elverum/Sider/enhet.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3

Mistet tvillinger pga dårlig behandling på føden på Elverum. Ringte inn og fortalte at vannet var gått, ble ikke trodd, fikk kjeft, beskjed om å slutte å være så hysterisk førstegangs gravid osv. 2 dager etterpå ble jeg hastet til Gjøvik (da det ligger nermest der jeg bor) med ambulanse, fødselen startet opp.. Vil aldri sette mine ben på Elverum igjen...

 

Ringte dem flere ganger den kvelden vannet gikk, fikk ikke komme på kontroll eller noe. Dagen etter ringte jeg til legekontoret mitt, da hadde de mottatt raport fra Elverum den kvelden, hvor de skrev jeg var hysterisk over en UVI, legen mente at da fikk jeg komme følgene dag med urinprøve. Rakk "så klart" ikke dette, da jeg endte opp på Gjøvik og fødet i uke 21.. Den ene ungen var jo tapt, men de sa på Gjøvik at tvilling 2 kunne fint blitt reddet, om Elverum hadde tatt meg seriøs og fått meg inn på kontroll på stedet.

Endret av <3gutt11&?2012+engler<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også negativ erfaring når det gjelder Elverum. Så derfor valgte jeg å føde datteren min på Lillehammer, å det gikk helt greit. Denne gangen er jeg litt usikker siden forrige fødsel tok 1,5 time. Hadde ikke rier i det hele tatt, bare plutselig følte jeg at jeg måtte presse, å hadde plutselig full åpning (var nemlig innlagt på lillehammer). Så tenker mest på det å rekke sykehuset før babyen er ute denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fødte på Elverum i 2008, og er Så FORNøYD!

 

Både med fødsel, og oppfølging før og etter. Har hyperemesis og lå på gyn et par ganger (andre siden av gangen) og hver gang jeg ringte med spørsmål fikk jeg komme på føden for en sjekk. Var innom flere ganger for UL og CTG. Fikk spinalhodepine etter fødsel, og ble passet veldig godt på. :)

 

Har ingen betenkeligheter med å føde der igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg fødte mine to første på Haukeland- Storken, mens nr tre kom på Elverum. Er svært skuffet over fødestuen, de ansattes kompetanse og spesielt barselhotellet hvor jeg måtte la ungen være igjen på rommet om jeg ville ta meg en dusj eller for å gå på do. Har da aldri opplevd å måtte dele hverken dusj eller do på Haukeland, eller andre steder på hoteller.

De ansatte hadde på dette tidspunkt så å si ingen kompetanse innenfor akupunkturlindring eller styrtfødsel og gadd heller ikke høre på meg eller lese journalen, hvilket medførte at min mann ble jordmor og tok i mot nr 3. Fødselen var over på under 15 minutt så takk for den Elverum. Nr 4 tar vi nok heller hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Er meget fornøyd med elverum. Men må si at jeg var svært skeptisk til elverum da jeg har hørt så mye dritt om elverum før jeg fødte. Men måtte nok bite i meg det jeg tenkte, for føden og nyfødtinsentiven viste seg å være motsatt. eneste jeg har å trekke ned på er ene barnepleieren som var ei skikkelig megge. Men det var kun hu ene, de andre var helt fantastiske . Spesielt siden jeg hadde en svært dramatisk fødsel. Må faktisk innrømme at jeg gleder meg til å føde der igjen. Ikke hadde jeg rukket noen andre steder eller da fødslene mine er svært korte (men intense!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fødte på Elverum i nov 07 og var meget fornøyd. Den gangen var det ikke barselhotell der, men vi fikk familierom den siste natta og det var kjempebra. Nå er vi så heldige å skal ha en baby til og jeg har valgt Elverum denne gangen også, Nå skal vi utnytte tilbudet om barselhotell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...