Gå til innhold

Hva bruker dere til å fjerne bæsjen med ved bleieskift, 7 mnd


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt mesoft med vann til nå, men nå som bæsjen er som for oss voksne etter at minsten begynte med fast føde så synes jeg ikke dette er så praktisk mer. Bruker så mange... Hva bruker dere? Våtserviett? Klut? Spyling? Tips til bæsjebleiebytte mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker våtservietter. Har gjort det med alle 3.

Jeg jobber i barnehage til vanlig, og har alltid synes det var helt håpløst å bruke sånne tørre servietter med vann på. Bruker jo enorme mengder for å få alt vekk. Med våtserv. trenger jeg bare bruke en 3-4 stykk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker også våtservietter, syns det funker supert! :)

Når vi er hjemme vasker vi med vanlig klut og vann etterpå. :)

Endret av Fantorang08ogLykketroll11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørker av det verste med bleia eller en tørrserviett. Vasker så over med en fuktet tørrserviett. Bruker tørrservietter fra Libero, Softstar(Ica/Rimi) eller BabyCare(Barnas Hus).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det gått i klut med olje på begge guttene. Event. skylle rumpa direkte under springen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker mesoft med vann og litt olje på - fungerer utmerket, bruker som regel bare èn. Er det klisjete bæsj, så bruker jeg gjerne en litt grovere tørrserviett først (uten vann, billigvarianten til Rimi - 150 ark)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker også våtservietter, syns det funker supert! :)

Når vi er hjemme vasker vi med vanlig klut og vann etterpå. :)

 

Sånn har vi også gjort det.

Vasker alltid med vann etterpå når vi er hjemme.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini tåler ikke våtservietter, blir helt vanvittig sår av det.

Her bruker vi først å tørke bort det verste med bleie, så dopapir, så mesoft med vann og evnt olje om det e noe som sitter fast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte mesoft det første ukene, men de er jo så små så det er jo veldig upraktisk. Våtservietter er ikke våte nok, så vi prøvde sånne tørrservietter fra Rimi (Soft star), som noen nevner over her. Og de er jo geniale! Har liggende en bunke ved vasken og tar vann på og litt olje og tørker med det. Lett å få vekk bæsjen og bruker 1-2 sevietter per bleie. GENIALT! Håter våtservietter..:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg skyller han alltid i vasken, tar meg maks 1 min å fjerne bæsjen, og han har aldri vært sår. Bruker våtservietter når vi er borte, men synes det er mer jobb en slik jeg gjør hjemme. En blir vel fort glad i sine egne metoder:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid brukt vaskeklut med vann. Når han var mindre brukte vi også litt babyolje på dersom det satt fast. (vi har en "wetbag" til våte kluter hengende på badet så det er enkelt å hive dem rett i maskinen)

Er vi ute bruker vi våtservietter men syntes det er noe styr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte mesoft tidligere. Nå går det stort sett i vaskeklut og vann (evt litt olje).

Er konsistensen løsaktig og perioder med mange bæsjebleier for dagen bruker jeg våtservietter for å slippe unna litt klesvask;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg skyller også rumpa i vasken, men først etter å ha fjernet bæsjen skikkelig.

Synes det er uhygienisk å skylle bæsj i vasken hvor man både vasker ansikt og pusser tenner.. (selv om man selvsagt ikke har hverken ansikt eller tannbørsten nedi vasken)

 

Men det er nå meg da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg skyller også rumpa i vasken, men først etter å ha fjernet bæsjen skikkelig.

Synes det er uhygienisk å skylle bæsj i vasken hvor man både vasker ansikt og pusser tenner.. (selv om man selvsagt ikke har hverken ansikt eller tannbørsten nedi vasken)

 

Men det er nå meg da;)

 

Det er jeg enig i, men jeg har sånn antibak såpe som jeg tørker over vasken etter jeg er ferdig med. Jeg synes det alltid blir klin når jeg bruker klut, og våtservietter. men man får jo sine metoder, som man gjerne holder seg ved. Jeg har gjort dette siden dag 1. Men kanskje fordi vasken ikke står helt i nærheten av vasken siden det er vanskelig med klut. Bare gjort det hele veien jeg, til og med på sykehuset :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørker av det verste med bleien, så vaskeklut og vann:)

Bruker våtservietter kun på tur. Jeg er litt skeptisk til å bruke det for mye, vet ikke helt hva som er i dem og langtidsvirkningene av å bruke dem mye. En kan faktisk fjerne maling med disse klutene, kan ikke være bra å bruke de på huden til barna... Men det er bare meg, bedre føre var også videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg skyller også rumpa i vasken, men først etter å ha fjernet bæsjen skikkelig.

Synes det er uhygienisk å skylle bæsj i vasken hvor man både vasker ansikt og pusser tenner.. (selv om man selvsagt ikke har hverken ansikt eller tannbørsten nedi vasken)

 

Men det er nå meg da;)

 

Det er jeg enig i, men jeg har sånn antibak såpe som jeg tørker over vasken etter jeg er ferdig med. Jeg synes det alltid blir klin når jeg bruker klut, og våtservietter. men man får jo sine metoder, som man gjerne holder seg ved. Jeg har gjort dette siden dag 1. Men kanskje fordi vasken ikke står helt i nærheten av vasken siden det er vanskelig med klut. Bare gjort det hele veien jeg, til og med på sykehuset :/

 

Oi, mente så klart, kanskje fordi stellebordet ikke står så nærme vasken:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørker av det verste med bleien, så vaskeklut og vann:)

Bruker våtservietter kun på tur. Jeg er litt skeptisk til å bruke det for mye, vet ikke helt hva som er i dem og langtidsvirkningene av å bruke dem mye. En kan faktisk fjerne maling med disse klutene, kan ikke være bra å bruke de på huden til barna... Men det er bare meg, bedre føre var også videre:)

 

Det er oljen som gjør at man kan fjerne maling med våtservietter. Så det er nok ikke sterke stoffer som gjør det. Det har vært en del fokus på våtservietter siste årene, så de verste stoffene har nok produsentene fjernet.

Men allikevel, de er ikke helt fri for kjemiske stoffer, så jeg overdriver ikke bruken, og bruker de kun ute på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første mnd brukte jeg papir (kompress-servietter, som de bruker på sykehus . ) med vann og olje.

Deretter våtservietter men nå bruker jeg papir og oljevann pga han får utslett av våtservietter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker papir-vaskekluter (dry-wipes) med kun vann. Bruker litt babyolje i tillegg hvis det er mye skit og lort. Men lar stumpen lufttørke etterpå, så den ikke blir så fort sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...