Gå til innhold

*2012* slankerne!


LilleBille:')

Anbefalte innlegg

Ja den som visste det :(

Har tatt giktprøver, viste litt forhøyet, men ikke masse nok til at det var gikt. Har vært i mr uten at det viste noe. Så nå venter jeg på å få komme til revmatolog i slutten av september.

Legen sier at prøvene viser jo at jeg er forholdsvis frisk, men det høres ut som jeg har leddgikt når jeg forteller.

Hun tror det er noe i veien med revmatisme.

 

Går her hjemme og har vondt hele dagen og hele natten. Har problemer med å ha gjester, har problemer med å få handlet, har problemer med å kjøre lenger avstander.

 

Så siden jeg ikke får trent synes jeg at noka er et greit alternativ. Spørsmålet er jo bare om jeg får stabilisert meg før ferien + om jeg klarer å holde det etterpå :)

Klarer å holde 80, men klarer jeg å holde 74-75 også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor bor du i dette langstrakte landet? Jeg, min mor og en til jeg kjenner har fått utrolig god hjelp på Balderklinikken til utfordringer "vanlige" leger ikke har kommet noen vei med...

 

Og nå er jo jeg lavkarbofrelst, men det er ikke uten grunn! Før når jeg spiste normalt sunt hadde jeg kroniske betennelser flere steder i kroppen, og følte meg helt dass. Holder jeg dietten er disse plagene som dugg for solen! Har du prøvd glutenfritt kosthold? Har så klokkertro på at rett kosthold kan løse så og si alt av plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering fra meg også:)

Gikk jo på en kjempesmell den 17.mai og de påfølgende dagene. Men fra mandag var det fult fokus igjen:)

 

Veide meg ikke på mandag, ville ikke miste motivasjonen helt. Så jeg skal veie meg på fredag. Da håper jeg er tilbake på det jeg var før 17.mai...

 

Nå er det strålende vær, og jeg får gjort mye ute. Det er godt å få rørt seg litt med raking og gressklipping:) Blir svett og god, og får litt farge på kroppen også:)

I helga kommer mine foreldre, og jeg skal ikke skeie ut! Skal kose meg med grillmat og masse god salat:)

 

He en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Rogaland, et stykke sør for Stavanger.

 

Jeg håper dette gir resultater, jeg har vært kjempe flink! Selv om det bare er onsdag idag da :P

 

Blir veiing over helga. Håper det ikke er så ille at jeg går i bakken :o

Må vel først hente inn det jeg skeide ut med før helga og i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Opp 700gram. Men det er vel kanskje fordi jeg har fått mensen. Men uansett, iriterende. Full skjerpings denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg har ikke klart å skjerpe meg. Stresser som søren med dåp som skal arrangeres til søndag, jeg setter meg heller en dato jeg får begynne ordentlig.

Beklager tullsjura, takk for støtten, men akkurat denne uka ble litt prob for meg.

 

Jeg starter ordentlig 1. Juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke klart å skjerpe meg. Stresser som søren med dåp som skal arrangeres til søndag, jeg setter meg heller en dato jeg får begynne ordentlig.

Beklager tullsjura, takk for støtten, men akkurat denne uka ble litt prob for meg.

 

Jeg starter ordentlig 1. Juni.

 

Hehe, den er god! Skal støtte deg ifra 1. juni også ;) Lykke til med dåpen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går egentlig faktisk så bra at det bare må skje 1 av 2 ting;

Enten går jeg på en smell..

Eller så gir det ikke resultater..

 

Husker hvordan jeg har vært tidligere og sist gang jeg gikk på noka. Jeg var skikkelig sulten og kavet en del. Ja jeg er sulten, og ja jeg kjenner jeg er tom og ja jeg hadde vondt i hodet igår, men ellers går jo dette veldig veldig greit :o

 

Drikker shake til frokost, banan til mellommåltid, shake til lunsj, bitte litt middag og shake til kvelds.

Skal på vekta over helga som sagt, men det som blir spennende er jo å se vekta neste gang, for da vet jeg om det gir resultater og hvor masse. Denne gangen jeg veier meg vet jeg jo ikke hvor masse jeg var på søndag f.eks..

 

Lurer også veldig på hvordan jeg skal gjøre dette når vi skal på ferie. Det er 8-9 uker til. Jeg burde jo gå på dietten frem til vi reiser, minst antagelig!! Men å gå rett fra diett til feriemat/restaurant mat er kanskje ikke så lurt :o

Får nesten bare se an resultatene noen uker og se om jeg kan stabilisere litt før vi reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vekta idag. Den viste 80,4kg. Dvs at jeg har gått ned en del av det som jeg har lagt på meg nå når jeg ikke har vært flink. Så nå gjelder det å være flink videre fremover og se hvilke resultater det gir til neste veiing neste mandag.

Jeg er jo fornøyd, men angrer litt nå på at jeg ikke veide meg på mandag når jeg startet....

Jaja tenker at det er rundt 2 kilo. Var 81,3 sist jeg var på vekta og hadde nok lagt på meg litt etter det også.

 

Vi har vært i selskap idag, og istedenfor middag og mellom måltid spiste jeg der og det ble 2 vafler med veldig begrenset syltetøy, 1 liten/medium skolebolle og 1 liten kule med is. Så det var jo flott. Har kun hatt 1 shake til frokost og blir 1 til kvelds idag.

Er spent på om jeg kommer under 80 kilo til neste mandag. Har vært nede og luktet på 79,6kg for flere uker siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ihvertfall IKKE vært noe flink! Syk unge, eksamensstress, dårlig søvn og helt tilfeldig matinntak, og bare et par turer på gymmen. Har på mirakuløst sett gått ned en kilo allikevel! Gleder meg til denne perioden er over til neste helg, da blir det lettere å holde fokus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig! Her må beinhard innsats til for å klare å gå ned et eneste gram hehe :)

 

Men det er 8 uker til vi reiser på ferie, så har lyst å prøve å gå ned noen kilo til da. Var feit ifjor og har lyst å være mindre i år. Ikke skjemmes når jeg spiser en is eller i bikini. Jeg går i bikinien, men vet jo at det ikke er fint.

Tenker jeg tar noen uker igjen når jeg kommer hjem for å få av de kiloene jeg legger på meg mens vi er der nede. Blir jo litt lite stabilisering, men håper jeg ikke legger på meg alt igjen på 3 uker på tur :P

Må jo bare være litt forsiktig, spesielt med inntaket mens vi er på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, jeg har egentlig ikke slanket med i det hele tatt i det siste, bare lagt på meg litt. Ekstrem mangel på motivasjon, ja...

 

Men, litt trening innimellom har det blitt, så har ikke havnet heeelt utpå.

 

Får prøve å ta meg noen strenge uker nå, snart ferie! Idag har jeg vært ute og jogget, får prøve treningssenteret imorgen. Og passe på porsjonene mine!

 

Så flinke alle sammen er da, jeg blir jo rent imponert her jeg leser :-)

Endret av Thohoppsannhei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fortsatt flink :D

Var i forening på tirsdag, da fikk vi servert middag på kvelden, etter middag. Jeg tok en veldig liten porsjon, hadde lyst å smake kyllingretten hun hadde laget.

 

Igår var jeg på et senter med bestevenninna mi. Jeg hadde med en banan og kjøpte med en sånn slankebar på en butikk. Hun ville spise nachos på mexicana, men jeg gikk faktisk ut i bilen og spiste bananen og spiste baren på vei hjem. Så er heller stolt av meg selv om dagen :P

 

Var også å handlet en del nye t-shirt igår og flere nye kjoler, så nå er jeg nesten klar til sommer og ferie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra moota :)

 

Jeg har SÅ lyst til å dra på shopping!

 

Mangler bare + på konto og litt - på vekta ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny vekt denne uken er 67,7kg. Ned ca 1kg!

Nå er det forhåpentligvis ikke lenge til jeg når 65kg. DA skal jeg feire med shopping! Så etter det er det ikke lenge til 60kg, DA blir det spa behandlig på meg :D

Har fått Jillian Michaels 30 days sherd DVDen i posten i dag, så i morgen begynner jeg på den. Håper jeg klarar å trene hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo kjempeflink!! :D Det er vanskelig og vi sprekker, flere ganger. Men det er bare til å starte på nytt igjen :)

 

Jeg kommer aldri til å komme så langt ned, klarer jo ikke å komme under 80 kilo en gang :o

Fytti så lei jeg er :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 80,0 idag. Selv om jeg har vært nede i 79,6 for et par mnd siden er jeg skikkelig fornøyd! :D Nå gjenstår det da bare å se om vekta går videre nedover neste helg og helga etterpå. Det har jo vært det som har vært problemet mitt nå de 2-3 siste gangene vekta viser rundt 80blank. Ja da går det bare en vei etterpå :o

 

Jeg synes er flink også, så er glad for resultatene. Kan ikke vente at dette går fortere siden jeg knapt beveger meg om dagene. Men heller sein vektnedgang enn ingen :P

Det er enda håp til ferien, men det nermer seg perioden jeg skal stabilisere, så må bare stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er! All nedgang er god nedgang ;) Bare stå på!

Huff, dette blir en "helvettesuke" for meg. Har en gutt som blir 1år, så det blir feiring i hvertfall to dager på rappen (har stor familie og lite hus :P ) pluss at vi skal i en 30årsdag.

*sukk* Denne uken som jeg egentlig burde gjøre det superbra! Har jo time til en kirurg for bukplastikk den 7. juni... Håper ikke jeg legger på meg så masse da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm innlegget mitt forsvant.. Jaja får skrive det på ny.

 

Æsj jeg spiste sjokolademousse med daimkuler med vaniljesaus og pistasjeis med sjokoladebiter idag. Riktignok bare 2 ss mousse, 1 ss vaniljesaus på og 2 ss is. Vi hadde middagsgjester og hadde sunn lax til middag, men desserten noe senere var ikke fullt så sunn. Dette er noe av det aller beste jeg vet, sammen med horn med gul krem :P

Jeg var flink i forhold til hva jeg kan spise når sånn står på bordet da. Jeg angra egentlig med en gang. Synes liksom ikke det er verd det. Håper jeg lÆrer, at neste gang lar jeg vÆre eller bare smaker litt på en ting. Jeg har jo ikke noe lørdagsgodteri nå frem mot ferien heller nå.

Får bare håpe det ikke går utover vekta, er jo en uke til neste veiing så :P

Ble i steden for en shake, men det er nok en del mer kcal i det enn i en shake hahaha :P

Jaja, får bare fortsette og gjøre mitt beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gry1986

hiver meg på her. trenger motivasjon til å holde et normalt kosthold, har en tendens til å overspise og trøstespise. :( med trening og turgåing etter fødselen klarte jeg å komme ned i 72 kg 4 kg fra før graviditets vekt, men så gikk jeg plutselig opp til 80. sliter med `bekkenløsning`.

skambenet er skjeivt og jeg er hypermobil så jeg sliter med en del smerter... så jeg har ikke fått trent så mye heller.

men skal få rettet på skambeinet nå, så klarer jeg nok å jogge å sånn. få gang på kondisen.

vil ned minst 12 kilo, mer hvis jeg får til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ikke godt ut det med skambenet :o

 

Jeg får heller ikke trent, får egentlig forferdelig lite aktivitet i løpet av dagen nå når jeg er 100% sykemeldt, men har hoppet over på noka for å prøve å få noen ekstra kilo før sommeren. Har stått mer eller mindre siden etter jul nå så er litt lei og kjenner motivasjonen ikke er på topp.

Men nå har jeg klart å kave meg ned til 80,0, igjen! Og håper vekta viser videre vektnedgang til helga og helga etter. Da har jeg vunnet og fettet tapt haha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være Gry! :)

 

Nå i eksamensinnspurten har jeg bare latt alt flyte. Blir spennende å se hvor mye jeg går opp i løpet av disse to ukene! Heldigvis vet jeg at det blir mye vann og at jeg raskt kvitter meg med de ekstra kg med psmf-oppstart til helgen, men regner nesten med at jeg fort kan hoppe opp til 80 igjen. Blæh. Sånn er livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gry1986

Det hørtes ikke godt ut det med skambenet :o

 

Jeg får heller ikke trent, får egentlig forferdelig lite aktivitet i løpet av dagen nå når jeg er 100% sykemeldt, men har hoppet over på noka for å prøve å få noen ekstra kilo før sommeren. Har stått mer eller mindre siden etter jul nå så er litt lei og kjenner motivasjonen ikke er på topp.

Men nå har jeg klart å kave meg ned til 80,0, igjen! Og håper vekta viser videre vektnedgang til helga og helga etter. Da har jeg vunnet og fettet tapt haha :D

ja d va den motivasjonen då...

lykke til med noka! hehe vi vinner uansett til slutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...