Gå til innhold

*2012* slankerne!


LilleBille:')

Anbefalte innlegg

Æsj, har vÆrt mye tull denne uka.. Men i morgen er det bare å starte for fullt igjen.

Har hatt min siste Grete Roede kveld. Så nå må jeg kjøpe meg en egen badvekt!

Jeg kjenner motivasjonen dabber litt av!

 

Hva gjør dere for å holde motivasjonen oppe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig på rett kjør igjen. Nå er det slutt på ukontrollert spising:) Problemet mitt blir at jeg spiser for sjelden og for mye. Men nå er det tilbake til 6 måltider per dag. Og drikke vann:)

 

Det som motiverer meg er at jeg vet jeg kan gå ned 10 kg, siden jeg var 10 kg lettere for 2 år siden. Også håper jeg at jeg kommer meg inn i bunaden 17.mai.

 

Jeg må ta valg hver dag når det gjelder mat og søtsaker. Og for å ta de rette valgene sier jeg til meg selv: det er ikke verdt det! Den sjokoladen er ikke verdt det, den ekstra brødskiven er ikke verdt det osv. Jeg må tenke at jeg heller vil se bra ut i sommer enn å hive innpå sjokoladen.. og da velger jeg bevist bort en del matvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilbake på sporet :D

Men må innrømme at jeg kjenner sulten etter fest, dagen derpå i selskap og god mat :P

 

For å holde motivasjonen oppe prøver jeg klær som er litt for små. Jeg ser at de passer ikke, de passer nesten, de passer snart og JAAA de passer :D :D Dette tar jo ikke 2 uker, men det er veldig veldig god motivasjon for meg, for slik er det virkelig tydelig at jeg også går ned i midjemål.

Og når jeg går nedover så er det motivasjon i seg selv, så da er jeg flink og som regel går ned mer som igjen gir enda mer motivasjon :D

Men det er tungt i perioder. Det er ikke alltid jeg er veldig klar over hvorfor jeg blir litt motløs. Men jeg mister aldri helt motivasjonen, for jeg vet at jeg aldri kommer til å gi opp, jeg skal klare det! Faller jeg av, vet jeg at jeg må hente meg inn igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min største motivasjon er den at barn av overvektige foreldre har MYE større sannsynlighet for å bli overvektige selv...

 

Også hjelper det jo litt på å få kommentarer om at en ser bra ut ;-) Da vil jeg jo ikke gi meg ;-)

 

En ting: ny forskning viser at det egentlig ikke har noe å si NÅR en spiser, altså om du spiser seks små eller to store måltider per dag har det egentlig ikke noe å si. Det som kan ha noe å si er sammensetningen av måltidene, så spis gjerne fett og karbo hver for seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny forskning, hmm okey.. Jaja nå har jeg funnet noe som fungerer for meg, og holder meg til det. Det tenker jeg også når jeg leser om mirkakelkurer eller andre som ivrig forteller om sin måte å gå ned på. Ja det virker jo fantastisk, men jeg får det til helt selv jeg :D

Det går kanskje sent, men jeg klarer det og jeg gjør kun endringer jeg er villig til å leve med resten av livet. Så det blir ikke en total omlegging og full forvirring når jeg er ferdig med vektnedgangen :P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, jeg skriver nå et innlegg her i ren skam... Etter påske har det vel omtrent ikke blitt noe slanking, minimalt med trening og bare god mat og kos... Altså har jeg gått opp, og skjemmes for mye til å poste oppgangen hver onsdag... Usj usj. Men, nå har jo gående et veddemål med en venninne om et bestemt tall til 17 mai, og nå begynner det å nærme seg såpass at jeg kanskje må ta meg sammen. Hm, jeg får se om ikke neste uke blir bedre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har helga gått uten de store utskeielsene:) Kosa meg skikkelig med jordbær og mager vaniliekesam i går:)

Har nå kommet meg gjennom dag 26 av 30 på 30 days shred videoen. Og det skal bli godt å bli ferdig med den og begynne med litt skikkelig trening:)

Kommer ikke til å veie meg før torsdag, da er jeg ferdig med videoen. Spent å se hva vekta viser da, håper å se 6-tallet!

Ha en fin søndag, alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka klarer jeg ikke veie meg, er skikkelig skamfull..

Har tatt kverken på 2 gulrotkaker, en liter is og masse sjokoladesaus (sånn som stivner på isen)... :( uff.. Og har ikke kommet meg ut av mønsteret.. Skal starte på helt ny frisk i morgen. For sånn kan jeg ikke holde på, rett og slett fordi det er helsefarlig for meg å være så tung som jeg er..

Tror jeg får skaffe meg medlemskap på et eller anna treningssenter eller noe.. og begynne med svømming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka klarer jeg ikke veie meg, er skikkelig skamfull..

Har tatt kverken på 2 gulrotkaker, en liter is og masse sjokoladesaus (sånn som stivner på isen)... :( uff.. Og har ikke kommet meg ut av mønsteret.. Skal starte på helt ny frisk i morgen. For sånn kan jeg ikke holde på, rett og slett fordi det er helsefarlig for meg å være så tung som jeg er..

Tror jeg får skaffe meg medlemskap på et eller anna treningssenter eller noe.. og begynne med svømming.

 

ja, anonymknappen ble visst brukt her ja :P

er bare meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært ganske flink. Hadde noen sjokoladebiter igår til lørdags. Har vært i selskap idag. Ble pastasalat og bittelitt kake istedenfor middag, så det var ikke så ille.

 

Har masse motivasjon og er på god vei, så må bare fortsette. Har ei jente som blir 7 år på torsdag så det blir vel nok fristelser fremover :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått meg vekt! Vekta viste 68,4kg -2,7kg siden sist veing (ca 2uker) Totalt minus 9,3kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg endelig ferdig med 30 days shred videoen:) Vekta viste ned 1,1 kg i dag:) Så totalt på 30 dager har jeg gått ned 2,6 kg.

Hadde håper på litt mer, men med tanke på at jeg har fått muskler, så er jeg ganske fornøyd:)

 

Nå begynner den normale treninga for meg. I morgen skal jeg kjøre intervall på tredemølle. Også må jeg fortsette å spise sunt og logge det jeg spiser.

Her er mine mål fremover:

 

Startvekt: 72,4 (10.april)

Vekt etter nivå 1 med 30 days shred: 71,6 kg (20.april)

Vekt etter nivå 2 med 30 days shred: 71,0 kg (30.april)

Vekt etter nivå 3 med 30 days shred: 69,9 kg (10.mai)

Første delmål 15.juni: 68,0 kg

Andre delmål 06.juli: 66,5 kg

Tredjedelmål 18.agust: 65 kg

Målet 1.januar 2013: 60 kg (ca)

 

Har satt ganske så greie mål, skal ikke stresse med vektnedgangen. Vil heller ikke bli helt hysterisk, så jeg tar tiden til hjelp:)

Kommer til å veie meg på mandager, synes det er lettere å være "streng" med meg selv gjennom helga. Da vet jeg at jeg kan ikke la det skli helt ut, da vil det straffe seg på mandag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta mi har paia...

 

Men så flinke dere er Damer!

 

Håper jeg er like flink, men jeg er fortapt uten vekt. Har nok litt vrangforestillinger når det kommer til eget speilbilde. Føler jeg ser lik ut som jeg gjorde for 18 kg siden, selv om det selvfølgelig ikke er tilfelle. Håper jeg kommer til et punkt der jeg kan se meg fornøyd en vakker dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nå i min tredje uke hvor jeg ikke kommer meg opp av "det sorte hull".. dvs, alt jeg sjesker på blir kjøpt og spist..

 

Trenger virkelig å få en motivasjons boost. Gjerne et spark i raua med en klype slap in the face.. :P

 

Hvordan ligger dere andre an? En uke siden noen har oppdatert noe som helst ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå i min tredje uke hvor jeg ikke kommer meg opp av "det sorte hull".. dvs, alt jeg sjesker på blir kjøpt og spist..

 

Trenger virkelig å få en motivasjons boost. Gjerne et spark i raua med en klype slap in the face.. :P

 

Hvordan ligger dere andre an? En uke siden noen har oppdatert noe som helst ..

*Slap in the face*

Skjerp deg! (ikke for å vike streng altså, men litt streng er jeg ;) )

Skal vi ha en konkuranse?

NULL Godis og NULL brus i en uke. Minimum 4 gåturer.

Jeg kjenner ikke deg, å du kjenner ikke meg. Så her må vi bare være ærlige! En sprekk = 1 ekstra gåtur. Starter i morgen, så 7dager fremover. :)

 

Sist uke gikk jeg ned 800gram. Men det var en tung uke, føler ikke jeg helt fortjente den nedgangen. Har både spist kaker og drukket brus... Ny uke, nye muligheter, sant?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå i min tredje uke hvor jeg ikke kommer meg opp av "det sorte hull".. dvs, alt jeg sjesker på blir kjøpt og spist..

 

Trenger virkelig å få en motivasjons boost. Gjerne et spark i raua med en klype slap in the face.. :P

 

Hvordan ligger dere andre an? En uke siden noen har oppdatert noe som helst ..

*Slap in the face*

Skjerp deg! (ikke for å vike streng altså, men litt streng er jeg ;) )

Skal vi ha en konkuranse?

NULL Godis og NULL brus i en uke. Minimum 4 gåturer.

Jeg kjenner ikke deg, å du kjenner ikke meg. Så her må vi bare være ærlige! En sprekk = 1 ekstra gåtur. Starter i morgen, så 7dager fremover. :)

 

Sist uke gikk jeg ned 800gram. Men det var en tung uke, føler ikke jeg helt fortjente den nedgangen. Har både spist kaker og drukket brus... Ny uke, nye muligheter, sant?? :)

 

Da starter vi i morgen da! HJELP!

Men veldig glad noen motiverer meg ;)

Rapport hver dag eller om en uke ?

 

Hva med te med sukker i, er det lov eller FY?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå i min tredje uke hvor jeg ikke kommer meg opp av "det sorte hull".. dvs, alt jeg sjesker på blir kjøpt og spist..

 

Trenger virkelig å få en motivasjons boost. Gjerne et spark i raua med en klype slap in the face.. :P

 

Hvordan ligger dere andre an? En uke siden noen har oppdatert noe som helst ..

*Slap in the face*

Skjerp deg! (ikke for å vike streng altså, men litt streng er jeg ;) )

Skal vi ha en konkuranse?

NULL Godis og NULL brus i en uke. Minimum 4 gåturer.

Jeg kjenner ikke deg, å du kjenner ikke meg. Så her må vi bare være ærlige! En sprekk = 1 ekstra gåtur. Starter i morgen, så 7dager fremover. :)

 

Sist uke gikk jeg ned 800gram. Men det var en tung uke, føler ikke jeg helt fortjente den nedgangen. Har både spist kaker og drukket brus... Ny uke, nye muligheter, sant?? :)

 

Da starter vi i morgen da! HJELP!

Men veldig glad noen motiverer meg ;)

Rapport hver dag eller om en uke ?

 

Hva med te med sukker i, er det lov eller FY?

Naa, egentlig er vel det FY, men hvis du ikke liker suketter så skjønner jeg. For te uten noe i smaker pyton :) Vi kan jo prøve å rapportere hver dag, eller så ofte vi har anledning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mentha & Junior

Prøv te med honning? Søtt det og, men honning er tross alt sunnere enn sukker :)

Jeg har i min skam gravd meg langt vekk fra hele slankeprosjektet. De siste ukene har vært preget av utskeielser av en annen verden og jeg aner ikke hvor mye jeg har lagt på meg. Har ikke orket å tenke på vekta engang, og nå føler jeg meg egentlig bare fæl.

Masse å tenke på for tiden, og masse som skjer - oppi hodet. Men jeg håper å få sortert ting snart og komme meg tilbake på rett spor.

 

Hjelper jo ikke å ha en mann som er nesten undervektig og dermed spiser til alle døgnets tider når han får lyst på mat eller snop.

 

Huff, jeg trenger å komme meg på trening igjen, men den siste tiden har jeg bare gravd meg ned i et svart hull. Må ta meg sammen!

Er veldig stolt av dere flinke damer, som rapporterer hver uke og som henger med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med våren... Lett å la ting flyte litt, ta seg et glass vin eller en is i sola... For min del er det eksamensstress om dagen. Jeg er like flink med treningen men kostholdet har vært så som så de siste par ukene. Har ikke gått opp, men heller ikke ned. Jeg har veldig lyst til å bli kvitt dissemagen før bikinisesongen er igang. Det er vel det siste problemonrådet som henger igjen her. En motivasjon er jo at når en har latt ting flyte litt går en desto fortere ned når man er tilbake på diett igjen! Skal skjerpe meg skikkelig fra mandag av jeg og. Da blir det brokkoli, kylling og torsk! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist 2 is i dag, ingen gåturer så langt.. Typen som kom med isa.. forbannade mann :P

Har 7 gåturer å gå på 6 dager da.. :P

Men har hvertfall spist mindre enn jeg har gjort ellers i dag, så var en start.

Hvorfor er det alltid vanskelig å komme i gang igjen?

 

Hvorfor virker ikke våren sånn at man VIL komme seg ned i vekt til sommeren, såpass at man faktisk utfører det :P

 

Jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått noen sprekker enda. Eller i går kveld før jeg dro på arbeid spiste vi moussaka, så ble nokk en del mer enn 400kcal til middagen regner jeg med. Men ingen snacks eller brus denne lørdagen. Har heller ikke fått gått noen turer, skal gå en i kveld tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en avtale med meg selv om at hvis jeg ikke klarer å få resultater frem til 17.mai så må jeg ta tak og gjøre endringer med det jeg holder på med. Nå har vekta stått mer eller mindre i ro siden litt før jul og jeg er rådløs.

 

Jeg er 100% sykemeldt og har så vondt at jeg ikke orker å trene. Så aktivitetsnivået er jo på bånn.

 

Jeg er litt flau når jeg nå forteller at jeg har startet på noka igjen, men.. Jeg fikk 3pk av ei venninne så jeg vil se om det gir resultater og så vurdere om jeg vil fortsette. Da har jeg diett for 2 uker.

Jeg ble med samme venninne på noka dietten når vi startet å slanke oss sammen for 2 år siden. Gikk ned litt over 12 kilo på 3 mnd, så føler det er verdt et forsøk. Jeg gjør en god jobb å holde meg på denne vekta, men mister hele motivasjonen når jeg ikke kommer lenger ned. Nå håper jeg at nokaen skal hjelpe meg litt lenger ned, og at motivasjonen da kommer tilbake og at jeg klarer å holde meg der. Har jo tross alt ikke 20-30 kilo igjen nå, men 6-10 kilo alt etter hvor det stopper. Så får jeg heller slite litt ekstra med å finne balansen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moota! Jeg skal snart på ny runde psmf-NEKTER å kjøpe bikini før dissemagen er forduftet! Bli med! Bare en uke eller to! Du er garantert vektnedgang!! Kan du ikke ta litt knebøy og utfall og planleøvelser selv om hendene er vonde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre vondt i hofte, knær, ankler, tær, skuldre, albue, hender og fingre og har ikke ork til trening. Har problemer med å gå til bhg som ligger 5 min borte. Skal jo hjem igjen også.... :(

 

Dette funker fint for meg, har prøvd det før så vet at det virker!

Jeg føler meg så feit! :( Må ned nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...