Gå til innhold

*2012* slankerne!


LilleBille:')

Anbefalte innlegg

Gjest Mentha & Junior

Jeg er fortsatt på ferie, men det er en aktiv en, heldigvis :) Går i flere timer hver dag, dytter barnevogn, og spiser stort sett sunt. Bortsett fra i dag, hehe, da ble det kokosbolle til lunsj :P Og så har det blitt litt sjokolade innimellom, en bit her og der. Sukk, hva forventer man når det står framme hele tiden? Det gjør vondt å bare gå forbi :P

Men jeg må si - jeg har begynt med supermat for å få opp energien bl.a, og det funker allerede! Er lett til sinns, spretten i kroppen, og føler meg klar for å erobre en solfylt hovedstad hver dag! Så det anbefales.

Har enda ikke fått veid meg, prøvde på en vekt her, men den viste 3 kg før jeg gikk på, og så fikk jeg tre forskjellige resultater på tre forsøk. Så jeg dropper veiinga til jeg kommer hjem tror jeg. Jeg har imidlertid gått inn ca 1/2 hakk på beltet (det er lange hakk), så jeg er fornøyd med det!

 

Er fortsatt nysgjerrig på hvor jeg bør måle meg når jeg skal måle cm, så hvis noen har tips og innspill blir jeg glad!

Når jeg kommer hjem i slutten av neste uke blir det hardtrening, selv om det er påske (det er vel kanskje ekstra viktig da :P), og jeg har sagt til mannen at jeg vil IKKE ha noe påskeegg eller påskegodis ;) Det får bli min innsats i ferien hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miryks

Blargh, går dårlig for meg. Ikke gått ned et gram denne uka. ALT pga at jeg har oppdaget djevelens is. Dream Yoghurt is med lakrissmak. Svak som jeg er, så klarer jeg ikke å forhindre at en slik en (eller flere...) har falt nedi handlevogna.

Har gitt gubben full tillatelse til å takle meg, brutalt om det må til, om jeg så mye som bare titter i retningen mot frysern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par kg for mye etter fødselen og veier nå 68 kg og er 1.66 høy. Helst vil jeg ned 8 kg :) Men sliter VELDIG med motivasjonen!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært veldig flink, har ikke lyst å gå på vekta i det hele tatt :S

Og i tillegg har jeg fått så ekstremt vondt i armene igjen. Orker ikke gå på jobb idag, og har ikke litt lyst til å trene en gang..

 

Jeg prøver å spise greit da, slik at det i alle fall ikke går oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatt mot, moota! Du er kjempeflink som passer på hva du spiser. Det er nesten viktigere enn å trene, for man kan trene masse og ikke gå ned et gram hvis man fortsatt spiser for mye. På den annen side kan man gå ned i vekt uten å trene noe særlig hvis man bare er påpasselig nok med kaloriinntaket.

 

Tren det du klarer, så får du heller passe ekstra godt på kaloriinntaket de dagene du ikke orker så hard trening. Hvis du blir veldig treningslei, prøv å gjøre noe nytt på trening, selv om ikke det er like effektivt som du ville ha likt, bare for å variere litt.

 

Du klarer det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist greit denne uka, ikke noen ekstrem slanking, men ikke noe godteri eller kaker eller desserter eller noe :) Håper og holde på det hele uka og utover i neste uke.

 

Jeg har ikke vært så flink i det siste, og jeg har så ekstremt vondt i armene at jeg orker å trene. Prøver å passe maten, men teller ikke kalorier.

 

Har egentlig sluttet å slanke meg sånn, diettgreier. Vil bare prøve å fortsette med en ny livsstil og nytt kosthold. Har 5-10 kilo til å gå ned, har ikke behov for å klare det før sommeren.

Men må jo leve litt lettere selvfølgelig for å komme meg ned de kiloene også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja da var det veiedag! Vekta mi ble 60,7 kg, ca. 1,8 ned på to uker. Jeg hoppet jo over veiing forrige uke, av motivasjonshensyn ;)

 

Hvordan går det med dere andre da, er jo bare moota som har oppdatert noe i dag :huh:

 

Er det forresten noen andre som irriterer seg over digitalvekten sin, fordi den ombestemmer seg hele tiden? Hvis jeg flytter den 2 cm på gulvet, viser den plutselig opptil en kilo mer eller mindre. Ender jo opp med at jeg hopper opp og ned, og flytter rundt en haug med ganger for å finne det som vises flest ganger :(

Endret av Thohoppsannhei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihopp! Ned 0,8kg denne uken. Totalt 6,7kg :)

Det er godt å kjenne at buksene løsner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde veie/måledag tirsdag. Vekten viste samme som forrige tirsdag :( MEN midjemålet var ned to cm på en uke, og jeg har trent ganske intensiv styrketrening, flere økter, samt et par kardioøkter, så lurer nesten på om at det var økning i muskelmasse som gjorde utslaget på vekta. Fikk i tillegg mensen tirsdag, og da føler jeg med oppblåst og fæl, så setter heller lit til at neste tirsdag viser bedre resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å veie meg nå siden jeg ikke har vært veldig flink og skal ha mensen nå, får vente noen dager (har ikke fast veiedag).

Jeg spiser greit, ikke noen utskeielser eller noe da :)

Måler meg ikke, men har ei bukse som jeg prøver med jevne mellomrom :D Det blir nærmere og nærmere den dagen jeg kan gå med den :D

 

Jeg har så vondt i armene at jeg helst bare vil gråte, så jeg har ikke motivasjon eller ork til å trene noe nå :S Får ta det igjen når jeg blir bedre :)

 

Dere er kjempeflinke!! Husker den tiden når jeg også gikk ned ca 1 kilo i uka, det er herlig, men etter 2 år og 20 kilo er det vanskeligere å få slike resultat. I alle fall nå når jeg ikke klarer å trene. Men men jeg får snegle meg nedover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg og vekta viste 77,4. :-/ - 2,6 kilo totalt.

Hadde håpet på og gå ned litt.. :P Men men.

Håper på en bedre uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lyst å veie meg en gang! :( Føler meg feit og blæææææ..... Får i alle fall vente til det meste med mensen er over :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke trene moota?

 

Hva slags kosthold har dere? Noen som følger noen spesiell diett?

 

Og dere som trener, hva slags trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg melder meg inn her med dere jeg=) Jeg er 1.64 og veier 64,5 kg. Vil ned til 55-58 kg. Har ikke veid det på maaange år så regner med at den vekten er passe til min høyde=)

Følger dere noen kurer?

Jeg tenkte å følge grete rhoede=) har veiedager osndager=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L-83: Jeg har bare byttet ut brød med knekkebrød, og spiser generelt sunnere og litt mindre.

Treninga er det så som så med.. :P Der kan jeg bli flinkere, men går i turer og litt rockering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan egentlig trene, men har så vondt i armene at jeg ikke orker! Kunne jo ha sykla, men jeg får vondt av å holde i styret og da blir det veldig tungt å sitte oppreist så lenge.

 

Jeg har operert for carpal tunnel syndrom, men det har ikke hatt ønsket effekt og jeg sliter nå med opp til ekstreme smerter i armene som gjør at jeg til tider bare gråter. Og det er når jeg knapt gjør noe.. :(

 

Jeg har egentlig et spisebudsjett som går på litt trening, men har ikke gjort store endringene selv om jeg ikke har trent denne uka.

Frokost 2 skiver

Lunsj frukt, grønnsaker, omelett, 1 skive, litt yoghurt med havregryn el.

Mellommåltid det samme som lunsj bare at jeg spiser gjerne 2 gulerøtter her om jeg hadde 1 skive til lunsj og omvendt.

Middag 1 liten porson på frokosttallerken

Kvelds etter behov dvs. skal jeg trene får jeg litt mer enn 1 gulerot, har jeg spist nok middag og føler meg fin spiser jeg 1 gulrot, er jeg tom tar jeg 1 skive osv.

 

Dette kostholdet har jeg hatt siden i høst og gått ned både en del kilo og str. Nå har jeg kommet så langt ned at det skal lite til for at jeg stagnerer med vekta. Har også gått ned 20 kilo og har 5-10 igjen, så kroppen stritter litt imot. Jeg fortsetter foreløpig og ser om det enda har effekt, siden jeg ikke akkurat har vært kjempeflink en stund.

Hadde jo også håpet at jeg skulle få litt gratis bevegelse når jeg startet på jobb igjen, men jeg måtte jo bare sykemelde meg igjen, så det ble ikke som planlagt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så kjedelig, typisk at en skal møte motstand en egentlig ikke kan rå over når lysten og motivasjonen egentlig er der! Håper du blir bedre snart, kjenner til det fenomenet der de siste kiloene sitter hardest ;-) Men nå SKAL det gå!

 

Jeg spiser min egen variant av lavkarbo, går nok under kategori ekstrem, men med mer grønnsaker og mindre fett enn tradisjonell.

Også trener jeg endel, tre intensive styrkeøkter, noe kardio dagene uten styrke, i tillegg til løping etter ettåringen og dytting av vogn hvor enn vi skal (har ikke bil ;-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo være kjempesporty :P

 

Jeg har funnet ut at jeg får gå på vekta til neste helg, bare for å se om jeg går opp eller ned. Må jo vite det om det går ræva også hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, er ganske akkurat igang, har ikke trent siden graviditeten, men vanligvis er jeg ganske sporty ja. Men nå er jeg hekta og storkoser meg med min daglige dose aktivitet ;-)

 

Er jo bare å hoppe på vekta, er den opp er det kanskje bare en ekstramotivasjon for å gjøre noen endringer?

 

Jeg er skikkelig misfornøyd med vekta om dagen, men jeg VET at jeg øker utrolig raskt i muskelmasse, så får bare innfinne meg med at det ikke går så raskt nedover... Får ty til målebånd fremfor vekt, men hadde vært så deilig å se 7-tallet. *sukk*

 

Ingen andre her som trener ganske intensivt på lavkarbo? Hadde vært kjekt å utveksle litt erfaringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mentha & Junior

Hei, DA er jeg endelig tilbake fra ferie og har vekta innen rekkevidde igjen. Om det er noen fordel får vi snart se, hehe :P Har vært flink med mat stort sett, men det har blitt et par utskeielser i form av bursdagskake og is ;)

Vekta i går viste 77 kg, det er -3 kg siden start. MEN jeg vet jeg har blitt smalere for jeg har gått inn nesten et helt hakk på beltet (og det er et merkelig belte med nesten dobbelt så lange hakk som mine andre belter). Så i bunn og grunn er jeg fornøyd :) Skal begynne å måle nå, så tror jeg jeg følger målene og vekta på lik linje framover.

 

Mannen kommenterte forøvrig i går at "Oi, nå har du blitt tynnere mens du var borte". Helt greit det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mentha & Junior

Hmm, veiedag i dag ja?

Jeg veide meg i gårkveld jeg da, men vet ikke hvor reell vekta er siden jeg har vært magesjuk en liten uke og omtrent ikke spist noen ting. Men i alle fall har jeg gått ned ca 1,5 kg fra forrige veiing (som bare er fem dager siden ser jeg), selv om jeg er for meg at den kiloen kommer på igjen når jeg begynner å spise normalt igjen. Eller kanskej ikke?? Vi får se ;)

Håper dere har en fin påske og koser dere. Husk at det er lov å skeie ut litt i ferier og høytider! ;) Her ble det ostesmørbrød med bacon til frokost :P Nam nam!

 

God påske! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miryks

Har ikke veid meg siden mandag, og da stod vekta på 97,1 (eller 97,2, husker ikke).

Har bedt gubben ta batteriet til vekta og ikke sette det i før om et par uker, når det er fellesveiing på ei annen gruppe jeg er med i ;)

 

Blir så oppsatt i vekta, det første jeg tenke på om mårran er å løpe på badet, tisse, veie meg og Så kle på meg...

Hvordan dagen blir, avgjøres av tallet på vekta. Eller ble avgjort, siden den er ubrukelig uten batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :D Jeg har veid meg idag, vekta viste 81,2. Jeg har vært nede i 79,6 for noen uker siden, men ser lyst på det siden jeg i alle fall ikke har blitt større str. messig. (Har ei bukse som jeg måler med som jeg skal oppi som mål).

 

Jeg har også bestemt meg for at jeg skal leve vanlig frem til etter påske og så være god frem til 17.mai, må få litt gang og ikke bare stå rolig. Jeg skal ikkke spise alt jeg kommer over som jeg hadde gjort tidligere påsker, men skal få lov å leve som jeg håper jeg skal kunne når jeg faktisk har nådd målet. Jeg må også lære meg at det går an å begrense seg.

Har blitt noen kvelder med et par drinker her og det er jo ikke slankekost det heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ukens måling/veiing gikk egentlig veldig bra! Ned 4 cm rundt magen fra forrige uke, og endelig 7-tall! Riktignok bare 79,7, men det er fortsatt under 80 - hurra! :) vært veldig flink med treningen må jeg bare si!

 

Blir spennende neste veiing, holdt meg helt til i går, men da ble det både kake og marsipan og har ikke vært superflink med maten i dag heller gitt, men i morgen er det hardkjør igjen!!!!

 

Hvordan går det med dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais! Hiver meg på her :) kanskje jeg får litt ekstra motivasjon da :) har ikke så mye igjen, men står bom! Er 1.69 cm og veier 70 kg. Vil ned 6 kg til juli (helst). Har en del trøbbel ned bekkenet etter sist graviditet så kan blandt annet ikke sykkle eller gå/løpe lenge. Tips til trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...