Gå til innhold

*2012* slankerne!


LilleBille:')

Anbefalte innlegg

Hehe vi var i selskap og jeg spiste 1 pølse i brød med sprø løk og ketchup og smakte et par ts på sjokoladekaka som venninna mi hadde bakt.

Er fremdeles sulten og sitter og lurer på om jeg skal lage middag her også :P

 

Har jo veid meg idag. Var jo redd for den nedturen etter alt jeg trykket inn i gapet på søndag. Men vekta viste 77,5 kilo idag :D :D

Går sakte rett vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle sammen!

 

Jeg henger meg på her :) Veide tidligere 90 kg,fordelt på 171 cm.....Har lenge tenkt på å gå ned i vekt og har nå for alvor begynt å legge om kostholdet og hverdagen. Begynte for èn uke siden, men har holdt meg til "planen" i hodet mitt 100%.

 

Typisk kosthold før:

Kunne gå maaange timer før jeg spiste etter jeg stod opp...gjerne helt uten mat til middag på kvelden i 18 tida. Ellers til 14 tida hvor jeg sprakk og tok en sjokolade etc,helt håpløst. Har alltid spist mye grønt til middag hver eneste dag, men har samtidig vært ALT FOR glad i poteter/ris/pasta/saus/rømme etc. også spiste jeg alltid to porsjoner. Stakkars blodsukkeret og kroppen min...gikk lenge uten mat,for så å spise mye. Drakk brus og spiste godteri fra torsdag-søndag. Vi handler mat for hele uken på torsdager, og godteri delen av innkjøpet var ofte:

-en stor pose smågodt

-en stor melkesjokolade

-3-4 poser potetegull(!)

-mye cola

=helt sykt!

 

Nå har jeg begynt å spise ca hver 4 time,for å holde blodsukkeret stabilt. Kun brus,godteri,snacks på lørdager (kanskje en neve potetgull og en liten cola en fredag innimellom)

ellers kan det se slik ut:

 

Frokost: 2 grove skiver med salatblad,ost,skinke og tomat

 

Lunch: Kornblanding med skummet melk og 1ts jordbærsykltetøy

 

Middag: rent kjøtt av kylling/svin/storfe med over havle tallerkenen med grønt og litt potet/ris/pasta ( 1/3 del av tidligere)

Samt kun èn middagsporsjon

 

Kvelds: 1 brødskive med ost,skinke,salat,tomat / kornblanding/ rester fra middag

 

Innimellom spsier jeg gulrot,jordbær eller vannmelon

 

Drikker daglig 1-2 l vann

 

Fra å ikke røre på meg i det hele tatt har jeg nå begynt med 1-1,5 times gåturer i rask gange 4-5 ganger ukentlig.

 

 

 

Hvor raskt tror dere jeg vil merke resultater hvis jeg klarer å fortsette slik?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være :)

 

Hvor raskt du kommer til å merke noe?

Første eller andre dagen tipper jeg.. Søtsug, sult og kanskje hodepine :o Hehe har vært der mange mange ganger, men må jo innerst inne synes at det er verd det siden jeg aldri lærer :P

 

Men på alvorlig så tenker jeg at det kommer an på hvor store skiver du har og hva som er 1 porsjon middag.

 

Skjærer du skivene opp i butikken er de veldig tynne, men skjærer du selv og lager 2-3 cm skiver er det veldig masse både mat og kcal i 2 skiver.

1 middagsporsjon er egentlig ganske masse om man vil hurtig ned i vekt. Man bør nøye seg med (3/4 -) 2/3 av en vanlig porsjon synes jeg. Det går veldig sakte om man tidligere har spist eks 2-3 pitabrød med godt med fyll og minker ned til 1 1/2 - 2 stk. Om du forstår. Middagen er det største måltidet og jo mer du spiser her og mindre til de andre måltidene, jo mer sulten blir du etter de andre måltidene.

Det er i alle fall min erfaring :)

 

Så om du da legger deg på tynne skiver og en litt "kjip" om du vil porsjon med middag (du skal ikke være sulten, men heller ikke kjenne at du ble mett. Du skal finne balansen rett før du blir mett) så tror jeg at du kan merke resultater på noen få uker.

Husk at det tar tid for kroppen å legge om til et kosthold der du kanskje spiser mer mat enn den er vandt til. Selv om du kutter ut sukker og godteri. For vekten av maten blir mer her enn 2 middagsporsjoner og 1 sjokolade i løpet av en dag.

 

Men dette er min personlige erfaring, jeg har ingen vitenskapelig bakgrunn eller utdanning innen dette. Så kanskje du får bedre svar hos andre. Det er i alle fall bare godt ment og det har hatt veldig god effekt hos meg :)

 

ønsker deg lykke til!! :D Det er tungt å legge om kostholdet og livsstilen, men det er veldig verd det også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott!! :D Misunnelsen viser laang vei her! :o

 

Jeg har bestemt meg for å ikke veie meg denne helga. Veide meg i begynnelsen av denne uka og da var jeg 77,0 kilo. Jeg er så glad! Men så skal jeg jo snart på ferie i 3 uker og går nok opp en del..

 

Jeg har gått ned 23,2 kilo totalt nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! 23kg! Det er jo fantastisk da :D Måtte veie meg i dag,skal på fest i kveld så regner med jeg går litt opp ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med dere damer? Jeg holder gangen, men har ikke veid meg denne helga så vet ikke hvordan jeg ligger an. Føler derfor at jeg har lagt på meg haha :P

 

Blir veiing neste helg da :)

Snart ferie, så prøver å gjøre en god innsats :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dumme meg gikk på vekta i morres, den viste 68,7..(håper ikke alt er fett da....) Har hatt en tøff helg med masse alkohol på fredag, is, sjoklade og nachos på lørdag og 3årsbursdag med kaker på søndag.. Nå kjenner jeg suget etter søtt! Det tar ikke lang tid før man bir avhengig og får abstinenser.

 

Nå skal jeg pakke bort vekta for en uke, spise sunnt og regelmessig (blir litt vanskelig, siden jeg skal gå nattevakt i denne uka men..). Tror man kan bli gærn av å trø på vekta annen hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol legger seg dessverre rett på vekta :o

Kjenner til den. Drikker heldigvis veldig lite. Eller heller sjelden hehe :P

 

Jeg har 2 helger foran meg nå med selskap. Først i dattera til søstera mi, da er det greit å begrense meg. Men helga etterpå skal jeg ha barneselskap og familieselskap for lillebror og da er det ekstremt vanskelig å la være når jeg lager så masse som jeg liker så godt :(

 

Men så er det ferie etterpå, så blir det for ille får jeg skylde på at ferien har startet :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen damer :D

 

Jeg har vært litt umotivert de siste dagene. Kjent litt på at jeg er sulten og har lyst på noe godt. Kjenner nok litt at ferien nærmer seg. Var som sagt ikke på vekta i helga og vet ikke helt hvordan jeg ligger an. Så bestemte meg litt spontant idag for å hoppe på vekta og se om det kunne gi litt motivasjon til å være flink frem til ferien (som bare er 2 uker unna :P).

 

Det ble full klaff og masse motivasjon :D :D

Vekta sier 76,2 kilo :D

 

Gruer meg jo nesten til ferie og legge på meg nå som jeg har vært så flink!! Kan jo ikke ha med noka på biltur i Europa i 3 uker.. Men jeg er forbredt på å tenke meg om på ferie + å gå ned alt jeg legger på meg og litt til når vi kommer hjem. Det gikk jo fort å ta av de ekstra vann/sukker-kiloene ifjor når vi kom hjem fra ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp damer! Nå er det lenge siden jeg har vært innom her gitt! Har vært på hytta i nesten en mnd nå, og der har vi ikke vekt, så aner ikke hvordan jeg ligger an... Men har ihvertfall ikke gått ned ;-) Selv om det blir mye turer og springing rundt med jr og hunder får jeg jo ikke trent som vanlig, så føler meg litt dass... Menmen, nyter dagene med jr, til august blir det barnehagestart og med det litt struktur i hverdagen, noe jeg tror vi alle kommer til å ha godt av.

 

Og moota: SÅ flink du er! Keep up the good work! Jeg kommer sterkere tilbake fra august! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Jeg henger meg på her :) Veide tidligere 90 kg,fordelt på 171 cm.....Har lenge tenkt på å gå ned i vekt og har nå for alvor begynt å legge om kostholdet og hverdagen. Begynte for èn uke siden, men har holdt meg til "planen" i hodet mitt 100%.

 

Typisk kosthold før:

Kunne gå maaange timer før jeg spiste etter jeg stod opp...gjerne helt uten mat til middag på kvelden i 18 tida. Ellers til 14 tida hvor jeg sprakk og tok en sjokolade etc,helt håpløst. Har alltid spist mye grønt til middag hver eneste dag, men har samtidig vært ALT FOR glad i poteter/ris/pasta/saus/rømme etc. også spiste jeg alltid to porsjoner. Stakkars blodsukkeret og kroppen min...gikk lenge uten mat,for så å spise mye. Drakk brus og spiste godteri fra torsdag-søndag. Vi handler mat for hele uken på torsdager, og godteri delen av innkjøpet var ofte:

-en stor pose smågodt

-en stor melkesjokolade

-3-4 poser potetegull(!)

-mye cola

=helt sykt!

 

Nå har jeg begynt å spise ca hver 4 time,for å holde blodsukkeret stabilt. Kun brus,godteri,snacks på lørdager (kanskje en neve potetgull og en liten cola en fredag innimellom)

ellers kan det se slik ut:

 

Frokost: 2 grove skiver med salatblad,ost,skinke og tomat

 

Lunch: Kornblanding med skummet melk og 1ts jordbærsykltetøy

 

Middag: rent kjøtt av kylling/svin/storfe med over havle tallerkenen med grønt og litt potet/ris/pasta ( 1/3 del av tidligere)

Samt kun èn middagsporsjon

 

Kvelds: 1 brødskive med ost,skinke,salat,tomat / kornblanding/ rester fra middag

 

Innimellom spsier jeg gulrot,jordbær eller vannmelon

 

Drikker daglig 1-2 l vann

 

Fra å ikke røre på meg i det hele tatt har jeg nå begynt med 1-1,5 times gåturer i rask gange 4-5 ganger ukentlig.

 

 

 

Hvor raskt tror dere jeg vil merke resultater hvis jeg klarer å fortsette slik?:)

 

Hei, og velkommen! Lurt å poste med nick her, så klarer vi å holde styr på hvem alle er! Du har nesten samme utgangspunkt som meg! Samme høyde, men jeg hadde et par kilo til. Og ikke fullt så håpløst kosthold ;-) Jeg gikk ned ca 16 kg på et år, og hadde klart enda litt til om jeg hadde vært enda flinkere. Men på det samme året hadde jeg en økning i muskelmasse på minst fem kg, så ihvertfall 20 kg fett borte for å si det sånn! Lykke til, håper du finner et opplegg som funker for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en trist morgen, sto på vekta i morges, den viste 70,3!! :( det er en pluss på 1,7kg :( ååååh.. Nå må jeg skjerpe meg altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går litt opp og litt ned. Ikke gi opp!! Du klarer det :D

 

Sender masse motivasjon til deg :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, i dag var vekta 67,2 så det var sikkert pga en litt hard treningsøkt dagen før?

Men det var ikke noe arig å få en slik overaskelse på badvekta, det gav en oppvekker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja kan være det :D Godt det bare var et lite kortvarig tilbakeskritt :P

 

Hadde selv 75,3 på vekta på lørdag, litt usikker på om jeg har oppdatert det.. Det er bare 300g fra mitt opprinnelige mål om å nå 75 kilo. Og 400g mindre enn det jeg håpte jeg klarte før vi reiser på ferie (10kilo mindre enn da vi reiste i fjor hehe).

 

Jeg har ikke vært så flink etter det så er usikker på om jeg tør å gå på vekta på lørdag :P Skal i tillegg slutte med noka til frokost nå, for å prøve å stabilisere kroppen litt før vi reiser neste uke så det kan jo føre til litt vektoppgang.. Men nå vet jeg at det går og er steinklar for å gå for 73 kilo når jeg kommer hjem fra ferie :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miryks

Jeg gir opp. Vekta har bikka 101 kg, så nå kjenner jeg at jeg ikke gidder mer. Gåturer med tempo, sunn mat og mindre posjoner osv funker ikke, så hva mer er det igjen å prøve? Har ikke penger til noen dietter (noka, nutrilett osv) for en "kick-start" eller noe.

 

Begynner å falle inn i de tankene at jeg er tjukk uansett, så om jeg slutter å slanke meg, så slipper jeg det stresset og det maset. Litt mindre vekt, på en måte. Går jeg opp, så får jeg bare gå opp. Kroppen min har tydeligvis gitt opp uansett.

 

Gidder ikke noe medlidenhets-innlegg eller pep-talks.

Skrev dette for å få ut frustrasjon, og kjenner jeg humørsvigningene mine rett så kommer jeg til å være like naiv i morgen og tro at jeg klarer å bli kvitt mine 40 kg med overvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir opp. Vekta har bikka 101 kg, så nå kjenner jeg at jeg ikke gidder mer. Gåturer med tempo, sunn mat og mindre posjoner osv funker ikke, så hva mer er det igjen å prøve? Har ikke penger til noen dietter (noka, nutrilett osv) for en "kick-start" eller noe. Begynner å falle inn i de tankene at jeg er tjukk uansett, så om jeg slutter å slanke meg, så slipper jeg det stresset og det maset. Litt mindre vekt, på en måte. Går jeg opp, så får jeg bare gå opp. Kroppen min har tydeligvis gitt opp uansett. Gidder ikke noe medlidenhets-innlegg eller pep-talks. Skrev dette for å få ut frustrasjon, og kjenner jeg humørsvigningene mine rett så kommer jeg til å være like naiv i morgen og tro at jeg klarer å bli kvitt mine 40 kg med overvekt.
Jeg gir opp. Vekta har bikka 101 kg, så nå kjenner jeg at jeg ikke gidder mer. Gåturer med tempo, sunn mat og mindre posjoner osv funker ikke, så hva mer er det igjen å prøve? Har ikke penger til noen dietter (noka, nutrilett osv) for en "kick-start" eller noe. Begynner å falle inn i de tankene at jeg er tjukk uansett, så om jeg slutter å slanke meg, så slipper jeg det stresset og det maset. Litt mindre vekt, på en måte. Går jeg opp, så får jeg bare gå opp. Kroppen min har tydeligvis gitt opp uansett. Gidder ikke noe medlidenhets-innlegg eller pep-talks. Skrev dette for å få ut frustrasjon, og kjenner jeg humørsvigningene mine rett så kommer jeg til å være like naiv i morgen og tro at jeg klarer å bli kvitt mine 40 kg med overvekt.

 

Ok ingen peptalk, ingen motivasjonråd.

Hvis du vil ned i vekt må det komme fra hjertet og da får du vente til du er klar :) Vi er her og venter på deg. Og vil komme med peptalk og motivasjon om du ønsker det.

 

Min før ferievekt er og blir 75,3.

Vi reiser på ferie nå til uka og jeg er tilbake i slutten av august for å gå ned feriekilo og resten av fettet jeg må for å kunne puste i brudekjolen en hel dag :)

 

ønsker deg en god sommer Miryks!! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg vil gjerne være med i "klubben". ;) Ifjor fridde min kjære til meg, og vi satte bryllupsdato til sommeren 2013. Jeg gikk på vekta og den viste nærmere 100 kilo (98). Da hadde jeg fortrengt vekta ganske lenge. To tette graviditetet, vektøkning under amming (ja, jeg er en av dem), et kronisk sykt barn og mye stress hadde gjort sitt med kroppen. Men med bryllup som "gulerot" begynte jeg på den lange veien mot et slankere ytre (og indre). Så jeg la om til lavkarbo, gikk ned 10 kilo på 2-3 måneder. Gikk ned ytterligere fem etter det, men sprakk utpå høsten en gang, og falt litt tilbake til gamle synder. På vårparten igjen fant jeg ut at nok var nok. Jeg hadde da gått opp igjen 4 av kiloene jeg hadde mistet. Begynte på lavkarbo igjen, og har gått ned igjen de 5 kiloene. Nå går jeg på PSMF fremover for å kickstarte vekttapet igjen, og så blir det å fortsette med lavkarbo etter det. :) Håper jeg klarer det! Jeg veier altså 84 nå, og vil hvertfall ned til rundt 70 før bryllupet. Gjerne 65, men det spørs om jeg klarer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt tull der, gikk opp 5 av dem, og har gått ned 4 av dem igjen. ;) Altså omvendt av det jeg skrev. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Velkommen i kluben Box Fresh! Koselig at du vil være sammen med oss!

Her fikk jeg meg en real oppvekker da jeg sto på badvekta i dag etter ferien. Den viste 69,1kg... Huff.. Men det er kanskje ikke så rart, har levd å spist godt i sverge!

Men, det er vel ikke noe annet å gjøre enn å begynne på igjen.

Mitt første mål er 65kg, å har sakt til meg selv at jeg ikke skal klippe håret før jeg når det målet! (å jeg trenger en hårklipp!!)

Så begynner jeg på nytt Grete Roede kurs den 29. aug. Det blir bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ferien offisielt over for min del, trening- og kostholdsregimet igangsettes herved! Det er ca et år til jeg fyller 30. Dette året skal jeg bruke på å komme i så god form som jeg aldri har vært før. Skal komme dit at jeg kan sprade rundt i bikini i 30-årslaget mitt og føle meg toppfresh! Vekten har nok tippet opp litt i sommer, så ligger nå på ca 80. Det er jo fortsatt for nye for mine 171 cm, men jeg har tenkt å legge meg på et moderat underskudd og heller "bruke" overvekten til å få en rask økning i muskelmasse. Har en kjole jeg skal inn i i slutten av september, så mulig det blir en uke psmf på tampen der, ellers skal jeg holde meg til normalkost ihvertfall frem til november. Så får jeg se hvordan kroppen min reagerer da! Planen er fem tunge styrkeøkter, samt tre kardioøkter i uken. I tillegg sykler jeg til/fra barnehage med sykkelvogn noe som utgjør en mil om dagen ca. Nå skal det bli bra!!!! :)

 

Hvordan går det med formkurven deres jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i gjengen boxfresh! Ser at vi to har veldig mye til felles, både når det gjelder kosthold og kroppslige utfordringer! Gøy å kunne erfaringsutveksle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snoker litt her jeg og, er 160 cm og 66-ish-kg, vil ned til iallefall 60 :)

 

Eller, jeg vil se midjen min igjen :P Iallefall ned til 70 cm rundt, er 77 nå...

 

Nå har treningssenteret åpnet igjen etter sommerstengt (studentsenter), jeg har begynt registreringer på Grete Roede sine sider, og sommer med alt av pils og hvitvin er snart slutt - så nå...! (Igjen ;) )

 

Så nå sitter jeg her støl som fy, og håper dette går fort, lett og bra - jeg er utålmodigheten sjøl.

 

Har lest litt av tråden, dere er flinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig velkomst! :) Jeg har gått bort ifra PSMF nå, og har skrevet ned noen leveregler for meg selv fremover. Håper og tror det skal gå bra! :) Blir spennende, og tror det hjelper masse å få litt oppmuntring og inspirasjon fra dere andre flinke damer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...