Gå til innhold

*2012* slankerne!


LilleBille:')

Anbefalte innlegg

Synd at du forlater oss hehe men kjekt at du er fornøyd med kroppen din. Jeg synes jeg er tjukk! Føler meg ikke akkurat noe særlig slankere nå enn jeg var når jeg var 100 kg. 21 1/2 kilo tyngre enn det jeg var på søndag.. Synes det er litt dumt! Ser meg i speilet og ser en flodhest! Ei feit jente!

Jeg kan ikke trene noe særlig, så jeg må vel slanke meg resten av livet :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mentha & Junior

Jeg synes du er råflink. Det er helt fantastisk alt du har gått ned, og jeg er sikker på at du egentlig ser kjempeflott ut som du er nå. Det er så dumt, for vi jenter blir omtrent oppfostret med at vi ikke skal være fornøyde med utseende og kropp, og jeg har slitt med det hele livet selv. Det er noe tull egentlig, for vi er vår egen verste fiende :)

Håper bare du ser seieren du har oppnådd ved å gå ned nesten 22 kg, det er vanvittig bra! :)

 

Når du ikke kan trene, så er det utrolig hva du kan gjøre med rett kosthold likevel (det har du vel funnet ut alt). Har f.eks ei venninne som går på Grethe Roede, og hun raser ned i vekt trass i at hun ikke trener og i tillegg har en stillesittende jobb.

 

Masse lykke til videre, jeg skulle ønske jeg hadde din viljestyrke og motivasjon! Men inntil videre får jeg heller kose meg med putemagen og trøste meg med at junior har noe mykt å lene seg på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har fått høre hele livet at jeg er tjukk :(

Fikk spiseforstyrrelser som 14-15 åring pga samboeren til far gikk på Grethe Roede og jeg begynte også å telle kcal.

Har ikke noe spiseforstyrrelse nå, er for glad i mat hehe, men har f.eks problemer med å spise foran hvemsomhelst enda.

 

Jeg håper bare at når alt overflødige fettet forsvinner, etter ferien når jeg har gått ned feriefettet og de kiloene jeg har igjen at jeg synes det er nok. Jeg har jobbet i 2 år for dette. Har jo ikke lyst å føle meg stygg og tjukk når jeg har nådd målet også.

Har faktisk bare 3,8 kilo igjen til mitt første mål og 8,7 kilo igjen til drømmevekta. Men kommer til å rakne i ferien. Kan ikke ha med shake på biltur i Europa i 3 uker hehe :D Men skal huske å ta med hodet i år :P

 

Takk for alle gode ord og lykke til videre :)

Ser deg vel ellers på dib tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

78,2 kg på vekta idag, så det går nedover :)

Var redd jeg hadde gått opp for ble litt for masse middag på torsdag + at jeg skulle hatt mensen nå. (Prøver å hoppe over mensen når vi skal på ferie så jeg begynte bare på et nytt brett på torsdag uten opphold).

 

Blir en prøvelse neste helg med selskap både lørdag og søndag. Men som samboeren min sier, det gjør jo ikke noe om du er like flink som du var sist gang :D Så vi satser på veiing på lørdag før det hele begynner :P

 

Det er jo bare ned 0,5 siden søndag, men må si at jeg ser ikke at lykken finnes bak 3,2 kilo til ned.. Men det hjelper jo, blir ikke verre i alle fall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :D

Denne uken blir ikke jeg å veie meg, dels fordi vekta mi er ødelagt og dels fordi jeg ikke har vært særlig flink! Har både spist masse fløtegratinerte poteter, dumle og is.. jadda, må må jeg skjerpe meg! Skal veie meg den 22. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det hender jeg også hopper over veiinga om jeg ikke har vært flink en stund :P Men nå nærmer det seg ferie så fort at jeg har ikke tid til å spise godteri og dessert :D

 

Jeg har bare 2 1/2 kilo igjen så er jeg 10 kilo mindre enn jeg var ifjor når vi reiste på ferie, så det har jeg skikkelig lyst å klare!! Men da gjelder det å være streng siden jeg ikke kan trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veide meg i dag på jobb.. 68,6kg med klær. Så det vil si opp 1kg siden 31.mai! *skjerpe meg* starter i morgen for fullt! Da blir det ingen snop eller annen unødvendig mat! *grr* er litt sint på meg selv! For jeg VET at jeg fint kunne sakt NEI til den isen jeg spiste i dag.. (er dere klar over hvor mange kcal det er i is?? Det er sykt mange!!). Vi skal på ferie den 21 juli, så håper å gå ned litt til, til da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si det!!! Jeg eeeeelskeeer is :D

Vi reiser natt til 24.juli så tiden går her ja :o

 

Blir lite med stabilisering, men får ta det etter endt kur når vi kommer hjem igjen. Må jo ta opp igjen slankinga når vi kommer fra ferie. Så har jeg jo til neste år og stabilisere, når jeg har kommet ned igjen da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt seint, men jeg vil gjerne henge meg på her!

 

Har de siste årene ligget rundt 61-62 kg og har vært relativt fornøyd med det. De siste ukene og månedene, men eksamenslesing siden apri, mer inn i munn enn vanligl og NADA tid til trening, er jeg nå oppe i en vekt på 66 kg.

 

For meg er det helt pyton!

Alle sommerklærne fra i fjor strammer, virkelig ikke noe behagelig å ha på, og nå er jeg lei å ha vassen mage som begynner å tyte over buksekanten. Dritt lei å føle meg så i dårlig form!

 

Liker å trene, pleier å være i aktivitet 2 - 3 ganger i uka og det skal jeg i gang med i morgen. Har avtalt med ei venninne at vi skal tenke mer på hva vi putter i munn og at vi får trent med jevne mellomrom.

Jeg er forresten 1,65 høy.

 

Målet mitt er 61 kg innen 20. aug(skolestart for meg og jentungen:) og er mer strammere kropp.

Dette skal gjøres ved å spise snop kun i helga og i mindre mengder ( sjokolade er mitt stoooore svakhet!!), ha mer av det sunne på tallerken og mindre av det usunne (karbo). Jeg av avhengig av å spise hver 3. time og spiser relativt sunt, men pålegg og middagssammensetningen kan forbedres.

 

Håper det er greit jeg joiner! Veier meg i morgen mandag, men bytter muligens til en dag midt i uka etterhvert.

 

Flinke er dere - dere motiverte meg ekstra denne kvelden da jeg trengte den ekstra motivasjonen til morgendagens "re - start" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben skal du være :P

Det er alltid kjekt å ha andre til å motivere seg litt og få støtte :)

Jeg bruker denne siden aktivt og er også med på facebookgruppa som er i tråd nr. 2 her inne på slankesidene. Det er godt å vite at det ikke er jeg som vil ned i vekt, ikke bare jeg som ryker og vel så viktig å høre om andres suksesshistorier :D

 

Nå har jeg gått ned 22 kilo totalt, er usikker på hvor masse jeg har igjen. Hadde mål om 75 kilo, men nå er jeg 78,2 og synes jeg har mer enn 3,2 kilo igjen.

 

Jeg gjør en aktiv innsats frem til ferien, vi reiser natt til 24.juli og da blir det pause i hele 3 uker. Har blandede følelser om ferie og pause siden jeg faktisk går på noka. Blir kanskje katastrofe med så kort stabilisering som jeg har planlagt. Så 3 uker over på vanlig mat og restaurant mat (skal på biltur i Europa i 3 uker så å ta med shake er uaktuelt). Men jeg er fullt forbredt på å starte opp igjen når vi kommer hjem og ser for meg at de kiloene er greit å få av igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør dere med slanking/trening på ferie?

 

Jeg går jo på noka og skal prøve å stabilisere litt før vi reiser, men ser jo for meg at jeg nok fyker opp noen kilo likevel pga kort stabilisering.

Skal fortsette på noka når vi kommer hjem så det får bli som det blir. Har ikke lyst å gi blaffen nå og i hele sommer pga at vi skal på ferie og da kan jeg ikke slanke meg så aktivt.

 

I alle fall. Jeg trener heller ikke og tanken er at jeg skal spise reduserte porsjoner og kanskje prøve å spise mer kjøtt, kylling ol. enn ris og pasta. Trenger ikke å spise flere is hver dag og unngå sjokolade hele tiden. Jeg skal også holde meg mest mulig til ligth/max/zero brus da alt dette sukkeret popper seg rundt i kroppen. Og være minst like flink som ifjor til å drikke masse masse vann. Blir alltid masse gåing også når vi er på tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går jo egentlig ikke på noe spesiell diett da, men skal prøve å spise så sunnt som over hode mulig, så skal jeg prøve å gå så mye som mulig. Har som mål å virkelig nyte de utskeielsene jeg får, men holde meg i tøylene. Som en venninne av meg sa:

" Hvis man mister telefon sin i bakken, så plukker man den opp, man står ikke å hopper på den, siden den allerede ligger på marka. Det samme om godisen, når man har spist litt, så er det jo ikke vits å å pakke på med en til pose ostepopp siden man allerede har sprukket"

 

Etter sommeren går jeg tilbake til et stramt Grete Roede kosthold. Så håper jeg å klare å miste 8kg til jul! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornuftig sagt :D

 

I helgen skal vi i selskap til min søster og ha selskap her for samboeren. Så det blir kaker og boller og vafler til de store høyder :o

 

Satser på å spise minst mulig. Skal på vekta imorgen før alt begynner da hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gått ned 300g siden sist :) Denne helga har jeg arbeidshelg, så blir vel en ganske grei helg, sånn matmessig. Men neste helg skal vi feire bursdagen til en kompis, så da blir det sikkert en del alkohol.... Men men, blir sikkert en artig helg ;)

I dag var vi i en annen bursdag, så ble 2 kakestykker på meg. =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 78,0 kilo idag. Bare 200g ned siden sist helg. Kjipt, men sånn er det vel når jeg ikke trener og går på de siste kiloene :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 78,0 kilo idag. Bare 200g ned siden sist helg. Kjipt, men sånn er det vel når jeg ikke trener og går på de siste kiloene :o

Men du er jammen under 80 ennå:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada slet lenge med det så håper jeg klarer å holde meg under også. Blir nok ikke så masse resultater før ferien, men ser for meg å ta av feriefettet kjapt og så fortsette. Det går så greit når jeg bare kommer inn i det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh nÅ har det vært lite aktivitet her! Er det ingen som slanker seg om sommeren?? :P

 

Jeg har vært sÅ flink!! Tok en hoppavslaningen dag pÅ søndag. Er litt redd for sparemodus/bluss og hva som skjer nÅr jeg begynner og spise vanlig mat nÅr vi reiser pÅ ferie. Det var bare pÅ søndagen ogsÅ. Var i et selskap pÅ lørdag og da spiste jeg 1 aldeles tynt stk. med ostekake og 1/2 kule is.

 

PÅ søndag hadde vi selskap for samboeren og jeg la i meg nok for Å si det slik! Ikke sÅnn som jeg gjorde før, proppmett og sÅ litt til, men det ble nok. Resultatet var jo litt mageknip dagen etter og mange turer pÅ do i løpet av de 2 neste dagene hehe :D :D

 

Jeg har vært sulten etter det, motivasjonen er ikke som den var før det og jeg spiser nok litt mer middag enn jeg gjorde før. (ikke snakk om masse, men bittelitt bare).

Men jeg holder ut. Holder meg til mine mÅltider, spiste ikke videre pÅ boller eller kake eller gele eller noen ting pÅ mandag. Hadde bestemt meg for Å ikke veie meg til helga, for jeg er jo veldig redd for at jeg har kommet over 80 kilo igjen pga dette. Men har ombestemt meg og tenker jaja jeg fÅr bare vite sannheten!

 

SÅ kjedelige nyheter og en halvsur moota kommer nok og oppdaterer i løpet i helga hva vekten faktisk viste! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er helt ute på kjøret! Klarer ikke beherske meg! Har spist alt for mye søppelmat og har alt for lite struktur på mattidene mine! Skal veie med i dag, kl 20:00 så skal jeg være kjempeflink i en uke, så skal jeg veie meg neste fredag, kanskje jeg får en ny aha opplevelse! Neste helg skal vi i 2x 30årsdag.. så blir vel en del alkohol.... Kommer med ny vekt i kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er helt ute på kjøret! Klarer ikke beherske meg! Har spist alt for mye søppelmat og har alt for lite struktur på mattidene mine! Skal veie med i dag, kl 20:00 så skal jeg være kjempeflink i en uke, så skal jeg veie meg neste fredag, kanskje jeg får en ny aha opplevelse! Neste helg skal vi i 2x 30årsdag.. så blir vel en del alkohol.... Kommer med ny vekt i kveld:)

 

Hvorfor veier du deg ikke på morgenen etter dobesøk før påkledning som anbefalt for å få mest mulig likt utgangspunkt hver gang? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neii, jeg vet egentlig ikke, det var det jeg gjorde før.. Men etter jeg begynte på Grete Roedekurs som var på kvelden, så ble veiinga på også på kvelden.. Så det er vel bare en gammel vane :P

 

Men, da skal jeg veie meg i morgen tidlig får å se hva vekta er da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har falt heeelt ut.. off..

Vil ikke engang si hvor mange kg jeg har gått opp etter jeg "glemte meg" første gangen.. føler meg som en bulimiker, uten å spy..

Merker det begynner å gjøre verre i ryggen.. Burde skaffe meg en bikkje, jeg.. Nei, skjerpings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det å legge om kosthold og livsstil. Har vi kommet så langt ut så er det en tung lang vei å komme tilbake. Men det viktigste er å ikke gi opp. Og litt er bedre enn ingenting :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, man møter vel både lette og tøffe motbakker :)

Syklet til og fra jobb i dag! Det var godt! Ble vel ca 1,5-2mil:D

 

Vekta i morges viste 68,1, så vi følger den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...