Gå til innhold

*2012* slankerne!


LilleBille:')

Anbefalte innlegg

Da starter veien nedover på vekta!

 

Min vekt er nå 78,5 kilo. Skal ned 15 kilo! Jeg er 1.61.

 

Vi tar veiedager på onsdager, med unntak i morgen (altså neste onsdag)

Skriv gjerne her underveis, om dere vil dele noen erfaringer.

Dette klarer vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mentha & Junior

Jaja kan kopiere svaret mitt inn her og jeg.. Haha, latskapen lenge leve! Nei vent, det var sånn det IKKE var ;)

 

Puh! Nå kjenner jeg jeg blir både motivert og svett her, hehe.. Men ejg SKAL klare det, med hjelp fra dere fantastiske damer :) :)

Jeg veier 80 kg, skal ned til 70.

Problemet mitt er at jeg er alt for glad i mat... Godis kan jeg styre meg for, men mat.... OOoooh.. Så ja, nå begynner begrensningen!

 

Takk for supert initiativ, jeg henger meg på med stor entusiasme! Veiing neste onsdag - gruer meg allerede! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man underveis føler for og "sprekke" kan vi jo bare gå inn her og skrive, så kan vi motivere og hjelpe hverandre med og klare dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miryks

Se der ja, jeg var jo på feil side (er fremdeles på bim, jeg...)

Anywho, stooor jente som vil bli mindre.

Per i dag veier jeg 99,4 kg, er 155 cm høy, så jeg er alvorlig kraftig overvektig.

 

Svømming, mer trim for meg og bikkja på gåturer og mindre og sunnere mat i magen skal være mine hjelpemidler for å bli kvitt 40 kg. Jeg har en lang vei og blir sliten og litt demotivert av å tenke på det, men har innsett at slanking burde være noe som går over tid.

Funker dårlig for meg, mindre tålmodig menneske finnes ikke. Jeg drives av resultater.

 

Gleder meg vilt til å se hvordan dette går, både for meg og for dere andre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miryks: Det handler vel ikke bare om slanking, men om å legge om livsstilen og kostholdet slik at vi kan leve med det i lengden :D

 

Det er ikke en diett eller en slankekur, det er en livsstil.

Du er ikke ferdig når du har nådd målet, du har bare begynt og må fortsette resten av livet med mange av disse endringene.

 

Jeg har gått ned ca 20 kilo og flere str. i klær. Skal ned en plass mellom 5 og 10 kilo til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med :) Men jeg har veie dag om Torsdagene. Har holdt på siden nyttår med dette. Veier no 77,8 (Torsdag) Skal ned til 62.

Her blir det bare litt mindre mat og litt mer bevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er 1.60 høy og veier i dag 68 kilo. 3,5 mnd siden jeg fødte barn nr 2. Før jeg ble gravid veide jeg 55 kilo. Målet mitt er ikke å gå ned til 55 kilo igjen, men gjerne til 58. Jeg har allerede startet slankingen, veide 74 kilo da jeg begynnte.

 

Jeg gjør ikke dette som en slankekur, men ønsker å forandre livsstilen min da jeg dessverre har utviklet et ekstremt søtbehov. Jeg kan spise opp en 200 grams sjokoladeplate uten å legge merke til det. En bit her og en bit der blir mye, det! Jeg er dessuten litt for glad i poteter og saus, pizza og annen fy-fy mat. Jeg har også to kroniske sykdommer som hindrer meg i å være for mye i bevegelse.

 

Jeg har ikke noe mål om NåR jeg skal være nede i en viss vekt da jeg vil gjøre dette på en sunn og skikkelig måte, men ned, det skal jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miryks

Miryks: Det handler vel ikke bare om slanking, men om å legge om livsstilen og kostholdet slik at vi kan leve med det i lengden :D

 

Det er ikke en diett eller en slankekur, det er en livsstil.

Du er ikke ferdig når du har nådd målet, du har bare begynt og må fortsette resten av livet med mange av disse endringene.

 

Jeg har gått ned ca 20 kilo og flere str. i klær. Skal ned en plass mellom 5 og 10 kilo til.

 

Ja, jeg vet det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kopierer jeg over fra den forrige tråden, jeg og :-)

 

Ok, har ikke veid meg, men tror jeg er omtrent 64 kg. 1.63 høy.

 

Skal ned til 55 kg.

 

Gikk fra 73 til 61 ifjor vår, så litt opp. Nå skal idealvekten nås!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1.74 og veier hele 110 kg (pluss minus 1). Skal ned til 74 kg håper jeg , så veien er lang. Kommer ikke til å orke å veie meg kun 1 gang i uka siden jeg har lavt stoffskifte, blir litt deprimerendes med kun 0 eller liiten vektnedgang men planer om 1 dag i hver mnd. Lykke til damer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ dette vil jeg gjerne være med pÅ! Jeg prøver stadig vekk, men har ikke vært sterk nok alene. Med dere som motivatorer sÅ skal det nok bli bra.

 

Har ikke vekt (mÅ gÅ til innkjøp av det), men tipper at jeg veier rett over 80. Jeg er 172 høy.

Jeg har ikke lenger noe mÅl om Å gÅ ned til der jeg var før diverses barnefødsler. Men jeg tenker at jeg ville være fornøyd om jeg gikk ned til 68-70 kg. Og det er vel en vekt jeg ogsÅ kan klare Å holde.

 

Jeg mÅ kutte ut snopet i hverdagen først og fremst, men kan nok ogsÅ trimme mer jevnlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 155 høy, og veier 74 kilo..:/

Fikk jenta mi for 11 uker siden, og veide 50 kilo før det..

Håper på å komme ned til 55 ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mentha & Junior

God morgen damer! Håper entusiasmen fortsatt er like stor over vektreisen vi skal ut på sammen :)

Jeg trenger frokosttips! Det eneste jeg veksler mellom er 2 brødskiver eller en porsjon havregrøt, og jeg begynner å bli litt lei.... Noen som har gode forslag til sunn frokost, evt hvordan jeg kan spice opp havregrøten litt?

 

God dag til dere alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Havregryn med yoghurt/drikkeyoghurt og rosiner, egg i ulike former. Omelett, stekt egg med eller uten skiver.

 

Ev. finnes det jo andre korn blandinger som skal være greie.

Knekkebrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, vi er en (foreløbig) liten lukket gruppe på Facebook som slanker oss og motiverer hverandre

:) Hvis dette høres interessant ut, så er det bare å sende meg en e-post :)

 

Gruppen er lukket, så dine Facebook-venner får ikke sett noe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får jeg være ærlig her.. Har ikke gått så bra hittil, spist litt dårlig mat innimellom.

MEN nå har jeg fått med meg gubben på dette! Han begynte og trene ordentlig i dag, og jeg har nå satt meg opp et program jeg skal følge hver dag. Nå som jeg har fått med meg han, så er ALT som heter sukker, potetgull osv osv gått i søpla. Så nå kan jeg ikke sprekke med noenting. Nå har vi handlet inn mye sunt, så nå har jeg mer trua :)

Har alltid vært vanskelig og se han spise noe usunt når jeg har prøvd og holde meg unna dårlig mat og div.

Så nå backer vi hverandre opp :)

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klart meg forholdsvis greit inntil i går, I går ble det inntak av både sjokolade, vafler og kake. Kan jo nesten ikke dra på besøk til folk lenger, for man blir jo servert noe søtt overalt. Det er egetnlig en uting, det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mentha & Junior

Jeg trente på tirsdag, og så ble jeg sjuk på kvelden hehe, og siden har jeg bare sdufset og hostet, så jeg har nok trøstet meg altfor mye med snop. Vel, ikke så mye egentlig, men det har blitt litt 87% sjokolade og en kveld med litt pottis og godt&blandet. Mannen er veldig glad i godis og tynn som en strek, så han har ingen problemer med å kose seg på kveldstid. Sukk, viljestyrke, ta meg! :P

 

Enig med deg, perlefisken, hvorfor skal man alltid få servert kaker og søte ting på besøk? Det er selvsagt koselig, men åååh, man kan jo ikke si nei. Vrient det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med! Veier 82 nå, tenker med ned til ca 70 kg, men kommer til å trene endel styrke, så kg blir ikke så veldig viktig! Trening og moderat lavkarbo blir greia her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk det veldig bra i uka, men så ble det totalsprekk i helga:-( Masse sosialt, var borte, og så min egen dumme holdning om at nå hadde jeg jo vært så flink i uka, så da var det vel lov å kose seg litt. Men nå er det striskjorta og havrelefse, så da får vi se hvordan det gårtil onsdagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miryks

I helga ble det litt godter. Potetgull, brus og litt småtterier.

Ble gåtur hver dag også, så tar det ikke så tungt at det havna litt i munnen :o)

Vært på en times gåtur i dag i rask gange med hunden. Herlig for både meg og henne!

 

Har ikke veid meg enda. Prøver å holde meg til en veiedag i uka, ellers blir jeg for oppsatt på hva jeg putter i munnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPPDATERING! Onsdag-Onsdag:

 

Gruet meg til og gå på vekta siden jeg ikke var så flink for noen dager siden. Men vekta viste - 2 kg! :)

Nå ble jeg rimelig glad.. Var ikke så flink til og drikke vann i går så noe av det er vel bare vannmangel sikkert... :P

 

Mål, (gjort over 2 uker)

 

Midje: - 4,1 cm ( sikkert ikke alt fett, spiser mindre enn før, så det er nok grunnen til at midjen ikke lenger er så stor!)

Mage: - 2 cm

Hofter: - 1 cm

Rumpe: - 3 cm

Lår: - 2,7 cm

 

Jeg har brukt rockering, og trent litt styrke hjemme. En tur innimellom med vogn, og i marka med bikkja.

 

Denne uka må jeg være flinkere med maten!

Endret av <3 Jente 2011 <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPPDATERING! Onsdag-Onsdag:

 

Gruet meg til og gå på vekta siden jeg ikke var så flink for noen dager siden. Men vekta viste - 2 kg! :)

Nå ble jeg rimelig glad.. Var ikke så flink til og drikke vann i går så noe av det er vel bare vannmangel sikkert... :P

 

Mål, (gjort over 2 uker)

 

Midje: - 4,1 cm ( sikkert ikke alt fett, spiser mindre enn før, så det er nok grunnen til at midjen ikke lenger er så stor!)

Mage: - 2 cm

Hofter: - 1 cm

Rumpe: - 3 cm

Lår: - 2,7 cm

 

Jeg har brukt rockering, og trent litt styrke hjemme. En tur innimellom med vogn, og i marka med bikkja.

 

Denne uka må jeg være flinkere med maten!

 

Wow så bra! du har vært kjempeflink! Det er alltid kjekt å se resultater!

Jeg slenger meg på denne gruppen jeg for å søke litt inspirasjon og tips, og dele ine erfaringer og resultater :)

 

Jeg har måledag på lørdager jeg. Synes det er greit å ha det på den "vanskeligste" dagen i uka. Jeg synes det er lettere å holde seg fredag når jeg vet at jeg skal måles på morningen etter. Og etter måling så har jeg som regel ikke lyst på noe godt (enten fordi resultatet ble bra, eller fordi resultatet ikke ble så bra, alt etter som. :P ) Da koser jeg meg med litt egenpleie. forrige lørdag laget jeg en hårkur og la meg i badekaret med litt oljer. Både jeg og håret mitt ble silkemykt og bare det ga meg vilje til å fortsette :) Men merker at jeg gruer meg mer og mer til måledagen som kommer snikende. SItter med tankene om jeg har vært flink nok både til trening og kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miryks

Hoppa på vekta, og der stoppa det på 97,7! :D .1,7 kg på 8 dager kan jeg ikke klage på, selv om det er mye vann som har forsvunnet. Det er slik motivasjon jeg trenger. En pangstart :o)

Har vært flink med maten, selv om det ble godter i helga. Unna meg et glass o'boy til frokosten idag (o:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...