Gå til innhold

Fortell om morsomme / fine ting som barna deres gjør :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi er 15 måneder og forstår mer og mer av verden rundt. Hun har oppdaget at hun er veldig glad i ost, og at det er noe som heter å hoste, men skjønner ikke helt forskjellen på disse to.

Så når hun setter seg foran kjøleskapet og hoster høyt, så vet vi at det er en osteskive hun håper på :)

 

Og med en gang noen nevner "gå tur," "trille vogna," "gå ut," så er det rett ut i gangen og hente sko og lue og begnne å kle på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når gutten våres fylte 1 år og vi sang bursdagssangen for ham på senga så han bare stort på oss. Når sangen var slutt begynte han å klappe :-) Klapping er tingen så heromdagen trillet vi en tur forbi hestehagen. Der stoppet vi for han ville hilse på hesten. Klappet hesten på snuten et par ganger og så så jeg "var det moro å klappe hesten". Da satte han igang med en liten applaus igjen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er så høflig og god. Hver gang hun får noe, det kan være en kjeks, eller bare mat, eller en kos så sier hun takk! I det lyse tonefallet som viser at hun er faktisk takknemlig. Også sier hun "oos" når hun vil ha kos :) 2 år gammel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er 15 mnd gammel. En ordentlig morroklump og solstråle. Hun skjærer de vittigste grimaser og får oss til å le ! Hun er blitt veldig glad i å gjenta alt vi sier selv om hun ikke klarer å si det 100% da , for hun ser hvor glad vi blir utav det! Smiler såå stolt.

 

Hun er så herlig når hun er med mindre unger eller dyr også. Klapper de så pent på hode og susser dem mens hun sier "åååå"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her setter jeg på "drømmehagen" i blant til ettåringen, noe hun bare er sånn passe interessert i. Bortsett fra hvis den der "karusellen" begynner å blinke, da løper hun bort i full fart for å se dansingen deres. Og begynner å danse akkurat som dem på skjermen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting min datter gjør som er morsomt og fint å se på at er at hun er så mamma. Hun passer sååå godt på dokka si. Legger henne i vogna og sier ssssj, sowa(sove) for nå skal dokka sove.

Også åpner hun bodyen og sier OIOI OOOI!! BÆSJ! :P Så henter hun våt servietter og vasker dokka nedentil og tørker nesa hennes(Olivia selv er forkjølet for tiden og må tørkes av nesa hele tiden). Også legger hun dokka i vugga og vugger henne som bare det og koooser dokka si. Passer på den dokka som en hauk! Skikkelig hønemamma :)

 

Her om dagen lå hun og koste med far sin i senga vår. Også tar hun av dyna på far sin for å sjekke om han har bÆsja i bleia. :P Jeg var på jobb når dette skjedde og da måtte jeg bare le høyt når jeg så mld. Rare de små barna våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi! Morro.

Jenta mi er 17 mnd og finner på mye rart for tiden.

Er veldig glad i å lese pekebøker og finne de tingene jeg spør om. Hun er veldig kosete, og hver gang vi finner en kattepus i en bok, bøyer hun seg ned til siden og koser bildet....smelt

Vi synger en del, men hvis det er "feil" sang jeg begynner på roper hun nei! nei! nei! gjennom hele sangen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesøster på to har ikke vært den mest snakksalige. På et tidspunkt begynte hun å gi seg selv applaus hver gang hun var flink. Etterhvert får vi også applaus hvis hun synes vi er flinke. Feks når jeg har sunget en sang til henne.

 

Hun elsker lillebroren på 5 mnd og pleier å komme ilende til når han griner. Hun passer på at han har smokk og teppe. Vi bruker riktignok bare smokk når han skal sove men støtt og stadig har smokken kommet fra senga og inn i munnen på lillebror. I det siste har hun begynt å leke borte bø med broren. Han sitter på stolen sin og hun gjemmer seg på gulvet for så å sprette opp og rope Bø! Han elsker det og hylflirer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa er 16 mndr, og når vi snakker med bestemor på skype så får hun kos på skjermen..

 

Og så sier hun kos baby og peker på magen min.. :) (er gravid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min er 18 mnd og sier takk hver gang jeg gir han noe, enten det er mat, en leke, en blomst, en stein.. ja alt :P

 

Han er veldig glad i smokken sin (tutt sier vi her) og når han blir trøtt går han rundt og roper på smokken sin "Tuttii? tutti??". Når han finner den så tar han hendene rett opp til ørene og koser.

 

Han er også blitt veldig glad i baller og roper også på ball om han ikke finner en (har noen sprettballer og en halvstor ball) "ball? balle.. balle.. " hehe. Synes han er så sjarmerende, jeg smelter helt. Og når han finner den "Jaaaa! De'vaan" (der var den)

 

Når han våkner kl 5 på natta og nekter å sove igjen, tar jeg han med meg inn på mitt rom. Jeg nekter å stå opp og sier han må legge seg ned. Jeg skruer ikke på lyset, for ifølge meg er det natt kl 5. Da henger han over meg og sier "mamma.. yyys, yyyyys (lys)" så sier jeg "nei ikke nå, det er natt" så fortsetter han "matt (mat)" "nei legg deg" "melk?" og da tilbyr jeg han vann, men det er aldri godt nok :P Og slik holder han på til vi står opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi M+P, d høres akkurat ut som min 1,5 åring!:-) vi tar han ikke opp når han våkner, men sitter i en stol ved siden av sengen.. Han sitter i sengen og prøver ut hva som fungerer for å stå opp.. Derdi (ferdig), mat, melk, batt( vatn) er noe av det han prøver seg på, får kun tilbud om vatn..

Men ellers var alt likt:-) tutti, koseordet på tutt, finner den og sier mmm mens han trykker kluten inntil øret:-)

Herlig tid med mye spillopper, trass, kos og skravling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

våkna i dag tidlig av en liten gutt som pirka meg i fjeset. klokka var rundt 5, og han hadde funnet ut at han var tørst. så han hadde klatra ut av senga,tusla ut på kjøkkenet,åpne kjøleskapet for å henta melka:P Så når jeg åpna øya da sto han med valpeøynene for å få melk.

 

Han er kjempe flink til å si takk og unnskyld hvis han slår eller gjør ting han ikke skal. Hver gang han er ferdig med å spise reiser han seg på stolen, bukker og sier: takkåmaten.

 

Han holder seg for nesa når han lukter på føtter eller har bæsja. Himler med øynene og sukker åH MAMMA når jeg tydeligvis er helt bak mål :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde gutten holdt på å sette noe i halsen, så jeg dunka han litt i ryggen. Noen minutter senere hoster han litt, og begynner å dunke seg selv- på panna. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta mi har sånn omsorg for dukken sin.. :)

Hun er som datteren til sillyfilly og olivia..

Mater dokka si med saltstenger, kjeks og you name it.

Putter sin egen smokk i munn på dokka.. Legger henne i dukkesengen og sier sova nå.. (Sove nå)

Også bruker hun å trille på dokka til dokka har sovva..

 

Ellers så brekker/øyer hun seg når hun lukter på tåfisene sine.. ;)

å de lukter jo ikke fælt engang :P

 

Ellers når vi sier hun må være god, så legger hun hodet på katten vår å sier ååååååå.. å det samme på oss også.. :)

 

Ellers fikk hun et raserianfall fra hel**** her om dagen.. Hun ble rasende og skulle ha dukken sin... Som var på bildet sammen med hun.. ( 1års bilde av hun med dukken i fanget) Hun fikk jo ikke dukken sin UT av bildet.. å når jeg hentet dukken hennes, så var det ikke riktig dukke.. ;) Forstå den som kan :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...