Gå til innhold

Mensblodet 1 mens etter SA/MA


Lotta27

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Dette er det nok utallige tråder om allerede,meen jeg skyter fart på en ny...

 

Hvordan var deres første mens etter MA/SA?

 

Var blodet forandret?

 

Styrke og varighet?

 

 

 

På forhånd tusen takk til dere som vil svare meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en MA i høst. Embryoet hadde dødd i uke 7 og jeg fikk cytotec i uke 11. Fikk mens igjen 2,5 uke etterpå. Den var litt kraftigere enn vanlig og en dag lenger. Tror blodet var litt annerledes også, mørkere..? husker ikke helt. Men det er helt vanlig med kraftigere første mens da det gjerne er rester igjen som skal ut.

 

Jeg ble gravid igjen i 4.pp og er 7 uker i dag.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er så veldig svak...Virker fodt godt til å være sant?

ganske lyst blod....innimellom litt lysebrunt. Er vant til å ha veldig rødt blod..?

 

Også synes jeg det lukter mer jern enn vanlig..,men kan også være at jeg ikke har lagt merke til dette tidligere?

 

Takk for at dere svarte,begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en sa i januar....spottet 5 dager før ikm.ikm var 3dager forsinket.trodde jeg var gravid igjen men plutselig kom tante rød blødde som vanlig mens første dagen ,andre dagen ble det MYE mindre...utover dagen ble det stopp. og i dag på tredje dagen er det helt stopp. så alt i alt blødde jeg 1 og 1/2 dag.merkelig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm..gav det seg helt etter 1,5 dag? Rart, men så godt da :) hehe.

Min begynte med biiiiittelitt 2 dager, virkelig lite...så kommer det gradvis mer...er nå på dag 6, fortsatt veldig lite,-men mer enn i starten =/ Underlige greier dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..gav det seg helt etter 1,5 dag? Rart, men så godt da :) hehe.

Min begynte med biiiiittelitt 2 dager, virkelig lite...så kommer det gradvis mer...er nå på dag 6, fortsatt veldig lite,-men mer enn i starten =/ Underlige greier dette her...

men er så innmari svimmel i dag har også vondt i hodet....skulle tro jeg var gravid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg reagerte på sterkere jern-lukt første mens etter MA.

Først kom det klumper (rester?) og en god del blankt slim, ikke blod, før det blødde tungt resten av menstruajonen. Den kom også tidligere enn jeg hadde trodd. Sorry for detaljene, men det var skikkelig rart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar,Grynet :) Ingenting å beklage, jeg er "ute etter" detaljer..hehe. Var varigheten på menstruasjonen vanlig lengde, eller kortere/lengre enn det pleier? Husker du om mengden var avtakende eller litt opp og ned?

 

Beklager rare spørsmål...Men jeg synes denne mensen jeg har er aå rar, nyttig å høre hvordan andre har hatt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det kom mye mer blod enn vanlig, litt vanskelig å si når slimet og blodet kommer hver for seg.. (!) Aldri opplevd noe slikt før.

Jeg tror jeg blør middels mye til vanlig, med 2 "tunge" dager og resten greit..

Mener jeg blødde omtrent like lenge, om ikke litt mer.

 

Nå i ettertid (3sykluser) har sykluslengden blitt lengre, og sist mnd blødde jeg bare 3dager, mot normalt 4-5 dager.

Det med sykluslengden kan skyldes at jeg har tyllet i meg en drøss remedier for å bli gravid igjen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grynet:) - Så bra du bare blør ca 3 dager nå da, det må være godt :) jeg blør vanligvis litt først,eså to tunge..så minker det gradvis, men varer som regel alltid i 7 dager. Dette har vært "falsk mens" med p-piller....som jeg har gått på i 9 år. Så jeg vet ikke helt hvordan en "vanlig mens" er for meg nå etter pilleslutt....Har bare hatt èn, men da ble jeg gravid.. Håper jeg kommer raskt i syklus så vi kan begynne å prøve igjen :) Lykke til videre til deg! :)

 

Tingeling<3 - Det var synd at du testet negativt :( Håper den sitter neste gang, Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, tingeling <3 :)

 

 

Har noen av dere slitt med mellomblødninger / spotting nå etter å ha mistet?

( tenker da på tiden etter 1 mens etter SA/ MA , ikke rett etter selve MA/SA)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Masse brun spotting i nesten to mnd før mensen fra helvette! Måtte gå hjem fra jobb da jeg blødde gjennom alt, og det til og med rant ned gjennom buksa og på de hvite converse skoene mine og bak kassa på jobben. Godt jeg eier egen butikk og raskt kunne be noen ta over. Aldri opplevd maken. Hadde MA i august. Hadde også en MA i september i fjor, og det var IKKE som dette. Blødd kraftig siden fredag. Store klumper. Veldig ekkelt det jeg skal si nå : men jeg "fanget" en slik klump, den fylte hele hånden min. Men ble jo nesten redd det var innvollene mine. Var "bare" slim, koagulert blod? Visstnok "normalt", men det føles ikke slik.

 

Anonymous poster hash: e30e3...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en blødning fire uker etter ma og utskrapning. Som en vanlig "mensdag", men litt mindre enn jeg pleier å ha (har pleid å ha veldig kraftig mens med store smerter).To dager senere fant jeg ut at jeg var gravid igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mensen som normalt etter 4 uker, den første natten var det mye, men ellers normal mens. Trodde jeg var heldig som var kommet i gjenge igjen, men den gang ei. 2 uker etterpå, midt i syklusen, så fikk jeg enorme blødninger, det kom i klumper nærmest. Dette varte i 6 timer, og så gav det seg igjen! Fikk vanlig mensen igjen 1 uke etterpå der igjen! Med andre ord, litt styr med syklus de første månedene etter MA :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...