Gå til innhold

Prinsesse Estelle... Hva synes du?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Den lille nyfødte svenske prinsessen skal hete Estelle Silvia Ewa Mary.

Hun skal omtales som prinsesse Estelle. Hva synes du?

 

Vakkert er min mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min første tanke var at det minnet om Estrella, som er potetgull i Sverige. Men når jeg får smakt litt på det... så liker jeg det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns liksom ikke det var noen flyt i navnvalget, jeg da.. Bare en haug med navn på rekke og rad.

 

Har ikke noe å si om det ikke er flyt. Er jo vanlig at de gjør det sånn.

 

Hvis man sier Estelle Silvia med trykk på Silvia så er det faktisk flyt. Da må man også undertrykke litt på e`en i Estelle. Får du det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica

Jeg syns liksom ikke det var noen flyt i navnvalget, jeg da.. Bare en haug med navn på rekke og rad.

 

Har ikke noe å si om det ikke er flyt. Er jo vanlig at de gjør det sånn.

 

Hvis man sier Estelle Silvia med trykk på Silvia så er det faktisk flyt. Da må man også undertrykke litt på e`en i Estelle. Får du det til?

 

 

Undertrykke e-en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars e-en!

 

Hehe ja stakkars e`en. Sorry mente bare at man skal si Estelle på en måte så ikke man legger vekt på den e`en. Dritvanskelig å forklare skjønner`u :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var ei Estelle Bernadotte i sin tid, så det er der navnet kommer fra. Hun var opprinnelig amerikansk, og ble gift med en Bernadotte(altså den svenske kongefamilien).

 

Silvia er den svenske dronningen, og Ewa er etter Daniels mor. Mary vel er vanlig kongelig navn, er det ikke?

 

Kronprinsessen har jo selv 4 navn, så det er nok grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns liksom ikke det var noen flyt i navnvalget, jeg da.. Bare en haug med navn på rekke og rad.

 

I Sverige er det veldig vanlig at man har 2-4 navn, selv når man ikke er kongelig. Det er sjelden flyt i navnerekken, det er bare en rekke med navn som enten er oppkalling eller som foreldrene likte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har stor sans for Victoria og Daniel, men dette navnet kan jeg ikke si er i min smak...jaja. Man venner seg vel til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5 andre

Forresten, det Estelle er ikke verdens fineste navn. Ser for meg en usunn kjederøyker.

 

Var ikke det hun manageren til Joey i Friends? He he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Vi har jo både Isadora, Tallulah og Angelica i nær kongefamilie. De er jo ikke tronarvinger , men dog.

 

Men er enig i at de kunne finnet et mer "kongelig" navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, det Estelle er ikke verdens fineste navn. Ser for meg en usunn kjederøyker.

 

Var ikke det hun manageren til Joey i Friends? He he

 

Jepp! Første jeg tenkte på også;) Hehe, men blir nok vant med det og, blir vel et poppis navn med tiden. Forresten et ølmerke også heter Estrella!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, det Estelle er ikke verdens fineste navn. Ser for meg en usunn kjederøyker.

 

Var ikke det hun manageren til Joey i Friends? He he

 

Jo. Er nok der jeg har det fra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...