Gå til innhold

Hva pakket du "sykehusbagen" i?


ST91

Anbefalte innlegg

Er nå 4 dager siden jeg hadde termin og har gått over sykehusbagen flere ganger for å sjekke at alt er husket. For det kan jo skje når som helst.

Men føler at bagen jeg har pakket i er veldig full. Ser at det er noen som har pakket i koffert og noen bag. Hva gjør dere? Og hvor stor er bag/kofferten dere pakker i? Har dere klær til babyen i samme, eller i egen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pakket i en liten bag. En sånn bag man pakker til helgeturen i.

 

Nå pakket jeg minimalt da. Heiv ut alt jeg ikke ville få bruk for og pakket kun ned det jeg trodde jeg absolutt trengte.

 

Jeg hadde forøvrig delt opp sykehusbagen i 2. Alt jeg trengte under fødsel (omtrent ingenting men her lå kamera, mobil, ladere, vannflaske, lypsyl og helsekort) og alt til barsel i bagen.

 

Klær til babyen hadde jeg ikke med. Eller jo.. jeg hadde med ett sett til hjemreisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, for har pakket alt i bag for en helgetur. Men så har jeg jo klær til hjemreise både til meg og babyen. Alt til fødselen, barsel og et skift til pappaen siden jeg ser for meg at han også kan bli litt svett og ønsker ikke reise hjem. Men tror jeg pakker om litt, også kan ting vi ikke trenger til fødselen ligge i bilen slik at pappaen bare kan hente det etter at fødselen er ferdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pakket alt til barsel i en liten koffert. Kun litt klær til meg og hentesett til babyen. Hadde en veke med på føden med kamera, mat osv. Denne gangen har jeg tenkt å ha med litt klær til babyen (bare noen bodyer) siden sykehusskjortene var 4 numer for store og ekle og ta av og på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pakket en weekendbag tenker jeg. Et par skift til meg, og så litt tøy til nyfødt. Denne gangen har jeg lyst å bruke eget tøy til babyen. Helt sikkert ikke nødvendig men har nå lyst jeg :-))

 

I tillegg til klær, undertøy, sandaler og litt toalettsaker, så har jeg pakket ammeinnlegg og egne bind. Jeg foretrakk nattbind fremfor det sykehuset hadde. Ikke helt nødvendig men men jeg vil nå det jeg da :-)

 

Ja så blir det vel å håpe jeg husker mobil og laderen til den ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På apoteket fikk jeg kjøpte noen ekstra store bind som var ekstra lange. De hadde mange typer og velge mellom. Tror nattbindene i butikken blir for små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har pakket i en en sånn liten (eller medium?) helge-trillekoffert.. Den rommer ganske mye for den er dyp med ikke så svær.. Har med stort sett alt i den; klær til baby, meg, skift til pappan, toalettsaker og annet viktig til fødsel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nårtid pakker dere bagen da? er i uke 37 nå og har enda ikke pakket ferdig.. hittil har jeg pakket helsekort, toalett saker, bind, lipsyl, joggedress, en singlett, 2 skift til baby og utedress og lue til baby, kamera..har jeg glemt noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rasket sammen det jeg kom på i en liten weekendbag før jeg skulle på sykehuset for vending. Gidder ikke gjøre om på det, det som mangler får jeg klare meg uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir nok værende fram til utskriving begge to hvis alt går bra og vi får være på hotellet. Det blir for langt å skulle reise hjem for bagateller i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kun ein bag som er aktuell;P

Nokså stor, men det gjer ikkje noko, skal ikkje ha den proppfull akkurat. Den har eit stort hovudrom og 3mindre lommer.

Reknar med det blir babykle i ei lomme, heimreisekle til meg i eine lomma, tøybleier til heimreisa i den siste lille lomma, og resten i hovudburet.

Hadde god plass forrige gong, endå det var mykje unødigt som var kome med i bagen;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ganske stor skinnveske/bag som jeg har begynt å legge klart ting i, etterhvert som tingene blir klare. Er 37 +4 og har født opptil 12 dager før tidligere.

 

Hadde ikke brukt den om jeg ikke skulle på hotellet, i redsel for at den skulle bli stjålet, men så lenge det er hotellet jeg havner på, så regner jeg det for rimelig trygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...