Gå til innhold

Salmalaks, gravid... er det ok?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har så skrekkelig lyst på sushi og tenker at det tryggeste kanskje er å lage den selv for å være helt 100 % sikker på at jeg ikke får i meg noe drit.

 

På hjemmesiden til salma står det at gravide kan spise den uten videre bearbeidelse.

De hadde vel ikke kunnet skrive dette hvis det ikke er sant?

 

Noen med peiling eller erfaring? Jeg blir gal hvis jeg ikke får det snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I følge både min lege og jordmor er det ikke noe problem å spise sushi laget av laks. Det er de eksotiske fiskene som tunfisk etc man ikke kan spise rå.

Jeg lagde masse sushi da jeg var gravid. Jeg syntes også det var greit å lage selv fordi man da har kontroll på hygienen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Jeg spiste sushi når jeg var gravid, men du skal ikke spise de med tunfisk. Jeg kjøpte, men gikk til noen som jeg har kjøpt av før sånn at jeg veit at det er bra. Men du kan jo sikkert bare lage selv også:)

Kos deg med sushien du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går inn på mattilsynet sine sider, så står det om tilberedelse av rå fisk som gravid (sushi, sild osv..)

Men hoved essensen er at fisken (laksen) skal ha vært fryst i 24-48timer før bruk :)

 

Selv spiser jeg sushi ifra lokale stedet, men har snakket med de og de følger helsetilsynets rettningslinjer mtp nedfrysning og ellers hygieneforhold er gode... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...