Gå til innhold

Er det lov å være litt irritert/frustrert?


Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3

Anbefalte innlegg

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3

Ringte barnehagen nå for å si at sønnen min ikke kom i dag. Det var helt greit, men så måtte de gi meg litt info samtidig. Han har hatt en sovevogn i barnehagen stående en stund nå uten å bli brukt. Jeg har vært sykmeldt, og vi har sovet lengre om morgenene, og han har derfor ikke trengt å sove på dagen. Jeg skal snart begynne å jobbe igjen, og leverer da halv syv, så vi ble enige om at den skulle stå så lenge.

 

Men nå kunne de fortelle at det hadde luktet så vondt i gangen der den har stått en stund, så de begynte å sjekke alt som var der..barnas kler osv. Det viste seg at de hadde glemt en tåteflaske med kumelk i. Denne vogna har ikke blitt brukt på 3 mnd. Den hadde lekket litt, og det luktet fælt av hele vognen. Fikk beskjed om at denne måtte hentes og vaskes, hvis ikke det hjalp måtte jeg kaste den og skaffe ny. Spurte om det var vognposen, men det var visst vognpose, vogn, og regntrekk som luktet. Det går ikke å vaske trekket på vognen i maskin, altså vil jeg ikke få vasket det så godt at 3 mnd melkelukt vil forsvinne. Vognposen og regntrekket og vogna er jo verdi for flere tusen kr. Det virket som om de mente dette var min skyld, ikke en "vi beklager dette altså" eller noe. Krass beskjed om at dette måtte jeg fikse.

 

Det skal sies at jeg bare har sovet 2,5 time i natt, så er nok kanskje litt mer sår enn vanlig :P Men allikevel? Har jeg lov til å bli litt irritert? (hadde jo reagert på måten beskjeden ble gitt på uansett) x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg synes egentlig ikke du har rett til det. Vognen er 100% ditt ansvar, ikke deres, og du kunne jo tatt den hjem når den ikke var i bruk. Men klart at de kunne sagt i fra på en litt mer hyggelig måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lov til å være irritert og frustret, men synes ikke at det er barnehagen sin skyld å stelle/passe vognen din. Det mener jeg at det er ditt ansvar å passe på at vognen holder seg rent og orden.

 

Barnehagepersonell har andre ting å gjøre også, og hvis de skal ta vare på alle vognene, vasker dem osv så har de ikke tid til noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3

Joda, det kunne jeg jo gjort, og jeg hadde sjekket vognen innimellom også hvis den hadde ¨stått i en gang vi foreldre har tilgang til. Og det er jo egentlig ikke "problemet" som irriterer meg, men måten beskjeden ble gitt på. Det er faktisk ikke min skyld at de glemte en flaske melk i vogna, i 3 mnd. Og som sagt, jeg hadde sjekket vogna om den hadde vært tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3

Nr 4 , takk for tips, skal prøve det :) Henter den i dag, og gleder meg ille til sur melkelukt. hehe.. De sa de først trodde det var hundebæsj på sko eller klær..så dette lukter nok digg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, det kunne jeg jo gjort, og jeg hadde sjekket vognen innimellom også hvis den hadde ¨stått i en gang vi foreldre har tilgang til. Og det er jo egentlig ikke "problemet" som irriterer meg, men måten beskjeden ble gitt på. Det er faktisk ikke min skyld at de glemte en flaske melk i vogna, i 3 mnd. Og som sagt, jeg hadde sjekket vogna om den hadde vært tilgjengelig.

 

Misforstod litt, trodde du hadde glemt melken. Da blir det noe annet! Da har du all rett til å være irritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er STOR forskjell på om de har lånt vogna til bruk på feks tur eller til et annet sovebarn og glemt en flaske der, enn om det kun er du og barnet ditt som har brukt den og det er deres flaske!

 

Kjenner jeg blir irritert på dine vegne hvis det er det første. Da er det jo deres ansvar å sørge for at vognen er ren og ryddig etter bruk, når de faktisk har lånt den. Eller om noen av de ansatte bare har lagt en flaske i vogna for så å glemme det, mener dere at det er HI sin feil?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at hvis bhg har glemt en flaske melk i vogna de og den har stått på en plass hvor du ikke har hatt tilgang på den og det har vært en felles forståelse av at den kan stå i bhg så er de til en viss grad ansvarlige.

 

Jeg vil vasket så godt jeg kunne og hvis du må kjøpe ny vognpose hade jeg nok bedt bhg om å betale halvparten. Det er jo ikke din skyld at de har glemt en flaske melk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3

Dette er en vogn som skulle være i barnehagen, vi har en annen vogn hjemme. Det er bare guttungen min som har brukt den til soving, og da har de pleid å gi han en flaske med melk i vogna ved sovetid. Så flasken ble glemt for 3 mnd siden da de tok opp sønnen min etter en lur. Etter det har jo ikke vogna blitt brukt, og jeg har forståelse for at glipper kan skje. Men det er like frustrerende likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de har gitt han flaske og de har glemt å ta den med inn igjen, så vil jeg nå påstå at det er dems feil. Synes du skal si det til daglig leder sånn at han/hun vet om det, også vaske det du kan vaske, og blir det ikke bra, så hadde jeg gått tilbake til leder og prøvd å finne en løsning på hvem som skal betale for hva. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

?? Kan ikke skjønne hvordan dette kan være din feil eller ditt problem!

Ærlig talt, dette hadde jeg tatt opp med dem, både "problemet" og tonen beskjeden ble gitt i.

Fatter ikke at noen her kan mene at du har noe med dette å gjøre i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Enig, det er jo ikke din skyld at DE glemmer en flaske melk i din vogn som du ikke engang har tilgang til...ærlig talt, det hadde jeg aldri gitt meg på! Og at de skal betale halvparten? Hørt sånt TULL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3

Da fikk jeg snakket med avdelingsleder. Husker ikke hva det var hun spurte om, eller akkurat hva jeg svarte, men det som kom da var "Å? Mener du det har skjedd her??"

 

De trodde det var jeg som hadde glemt en flaske nedi der, helt til jeg forklarte at jeg ikke hadde brukt den vogna til noe som helst siden han begynte i barnehagen i august i fjor :P Da ble hun kjempe flau og beklaget noe veldig. Hun sa at de da selvfølgelig skulle vaske den og ordne opp.

 

Ja, barnehagen Åpner 06.15 og stenger 17.15 her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...