Gå til innhold

Omgangssyken som går nå - hvor lenge sitter den i?


Gjest Sauen og ungene

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen og ungene

Sitter her med en syk 4-åring. Hun spydde kl. 21.30 og 21.45, men har sovet på sofaen siden det. Våknet innimellom med vondt i magen.

Kan det være hun er ferdig å spy allerede eller? Det må da være for mye å håpe på=P

Syns ikke hun er blek lenger, hun var veldig blek isted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erfaren mamma som du er vet du at det varierer;o) Men du har grunn til å håpe fordi vi hadde omgangssyke tidligere i uken og det var to spyøkter og noen ekstremt illeluktende propper å så over :oD Hadde litt vondt i magen og dårlig matlyst et par dager, men det har begynt å gå seg til.

Husk likevel 48 timers regelen selv om barnet virker å være i god form så kan det enda være smittebærende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig på hvilket omgangen virus dette er.

Her i huset har barna kastet opp alt fra kun en gang, til to dager i strekk.

Håper det var nok med to ganger på jenta di :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vi fikk var også kortvarig med oppkast i ca. en times tid. MEN den kom i to omganger, med ca. en ukes mellomrom. Magesmerter varte i hele den uka.

 

Både jeg og poden lå rett ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi midt oppi en ganske heftig og langvarig omgang. Gutten startet å kaste opp i firetiden natt til torsdag og bortsett fra tre timers søvn på formiddagen så kastet han opp ca hvert kvarter/tjue minutt helt til langt utpå ettermiddagen i går.

 

Fikk lagt han til kvelds (litt senere enn vanlig), og han kom seg fint gjennom natta. Brekte seg nå i måres igjen, men var kun slim som kom. Han klarer fortsatt ikke mat og er utrolig kvalm ennå, jeg ser han svelger og svelger og ser ganske utafor ut.

 

Vi skulle egentlig på helgetur denne helgen, med avreise i formiddag. Selv om feber og oppkast er over så er han så redusert og utafor at vi kan ikke dra. Jeg kan ikke huske sist han hadde så heftig omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sauen og ungene

Takk for svar :-) Det ble en gang til i natt, men hun har sovet stort sett hele tiden, og virker i mye bedre form. Vil ikke ha mat, da.

Love my son: Huff, høres fælt ut! God bedring til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar :-) Det ble en gang til i natt, men hun har sovet stort sett hele tiden, og virker i mye bedre form. Vil ikke ha mat, da.

Love my son: Huff, høres fælt ut! God bedring til dere!

 

Takk likens Sauen :) Min pode sitter nå og gjør et ærlig forsøk på å spise litt. Valget falt på popcorn :P De går ned :) Og så får han en blanding av cola og farris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg og mini en gang med oppkast før det var over. Men formen var elendig i to dager etterpå.

Hun andre hadde noen par omganger med oppkast, men formen hennes kom seg etter at hun hadde sovet noen timer. Virket frisk og rask som vanlig nesten, bare uten matlyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille gutt (som ikke er såååå liten lenger ) hadde det i over 1 uke. Men han kunne spy en gang den ene dagen. 1 dag uten oppkast, så kom det alle veier MASSE. Så bare en gang igjen.

Varierte veldig, men det tok over en uke før det var helt borte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok veeeldig forskjellig. De tre yngste har hatt det den siste uken. Eldste av de tre spydde en gang. Var slapp to dager, i tillegg til diare.

Nest yngste spydde en gang, og var i kjempe form rett etterpå.

Yngste spydde 7 ganer, og låg rett ut i 4 dager. Hadde skikkelig diare og feber i tillegg.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok veeeldig forskjellig. De tre yngste har hatt det den siste uken. Eldste av de tre spydde en gang. Var slapp to dager, i tillegg til diare.

Nest yngste spydde en gang, og var i kjempe form rett etterpå.

Yngste spydde 7 ganer, og låg rett ut i 4 dager. Hadde skikkelig diare og feber i tillegg.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på alder på barna, hvor mye de har vært syke fra før(om de har litt immunitet ovenfor omgangssykeviruser/bakterier), hvor mye smitte de har vært utsatt for... osv...

 

Vi har hatt diarè, storebror har holdt det gående en uke, lillebror 4 dager, jeg en dag og minstemann fikk det en dag..

 

God bedring til minsten =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sønnen min kastet opp 2 ganger sent i gårkveld. Har ikke kastet opp i dag, men har hatt lite matlyst og fikk litt feber utover kvelden. Håper han har sluppet unna det verste styret, men man vet jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...