Gå til innhold

Hvor lang tid brukte dere på å bli gravide?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ei venninne som har prøvd ca 7 mnd nå.. ønsker så veldig at det skal klaffe snart.

Selv blitt gravid med engang, så aner ikke hva de kan forvente før de evt. br kontakte lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble gravid etter tre måneder første gang og to måneder med nummer to. Jeg mener å ha hørt at snittet er seks måneder.

 

Tror ikke det er noen grunn til å kontakte lege før etter et år, med mindre det er noen spesielle årsaker som gjør at venninnen din mistenker at det er noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bli henvist til utredning dersom man har prøvd i ett år uten hell. Håper det klaffer for dem snart!

 

Her prøvde vi ikke aktivt, så det skjedde litt på slump :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte tre år.... Har gått på eggløsningskurer som ikke funket, vært på uttallige undersøkelser uten at de fant ut hva som var gale. Eneste problemet hos meg har rett og slett vært stress som har ført til at jeg ikke har hatt menstruasjon mer enn fire ganger på tre år.

Vi ble gravid med "uhell" da vi endelig ta prøvingen på hyllen for et halvt år tid pga bryllupet vårt :)

 

Når de har prøvd i et år, da får de henvisning videre for utredning. Men de kan likegodt kontakte lege først som sist, for det er ofte lang ventetid på utredning.

 

Masse lykke til til de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med storesøster ble jeg gravid med en gang. Hadde uregelmessig mens med lenge mellom hver mens, men fikk aldri mensen før jeg var gravid.

 

Med lillebror ble jeg gravid på 2. forsøk.

 

De må nok bare prøve en stund til, kommer jo litt an på hvor aktivt de prøver eller om de bare har kuttet ut prevansjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gane ble jeg gravid på andre forsøk. Andre gang tok det faktisk 15 måneder. Siden vi hadde et barn fra før måtte vi egentlig vente 2 år før vi fikk henvisning til utredning. Pga økende menssmerter fikk vi henvisning tidligere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde to år, uten noe form for hjelpemidler. Så fikk jeg beskjeden om at jeg var steril. Gav opp prøvingen og falt ut av sexlivet, da vi først var kommet oss etter sjokket, ble jeg gravid ved første samleie igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Njaa, en akt her hjemme varer vel mellom 20-40 minutter. Så jeg tror nok det er svaret på begge ungene mine.

 

Men ingen av de var planlagt da, men begge hjertelig velkommen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Sluttet på p-pillen fordi jeg gikk tom, skulle kjøpe ny med hadde allerede blitt gravid..

 

Så 2 uker etter pilleslutt tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sex 2 ganger på en helg (samme fyr) etter 6 mnd sølibat, tok angrepille og ble gravid.....

Nesten like sansynlig som å vinne i Lotto.

Og fikk verdens beste premie!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første man satt på første forsøk.

Andre gangen måtte vi prøve to ganger før dt klaffet, men da ble det tvillinger like godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også gravid bare jeg ser en naken mann, er nå gravid med nummer 4 og alle satt på første forsøk :))

 

Min mamma og mormor er også slik, så vi er vel meget så fertile i slekta mi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...