Gå til innhold

Jeg kommer til å spise meg i hjel...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå etter at barnet har lagt seg har jeg spist: En 150 gram sjokolade, kjeks og potetgull. Og sånn er det hver forbannade kveld. Jeg blir gal og den dårlige samvittigheten spiser meg opp..

 

Jeg veier 100 kg og har kun meg selv å takke. Spiser egentlig ganske sunt og variert på dagtid, men når kvelden kommer spiser og spiser og spiser jeg...

 

Noen som har noen gode råd for å slutte med denne kveldsmaten /godisen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lykke Fryd ♥

Klarer du å tenke over hvorfor du spiser og hva det er som gjør at du spiser så mye på kvelden?

Er det fordi du kjeder deg, er ensom, at du premierer deg selv eller fordi du rett og slett er veldig sulten?

 

Om du klarer å finne ut hvorfor så kan du kanskje også finne ut hva du kan gjøre med det. Kan du erstatte mat med besøk av venner, spise mer på dagtid, få en hobby el.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp deg!!!

Og slutt å synes synd i deg selv!!

Det er kun du og ingen andre som kan gjøre noe med det.

 

La være å kjøpe den dritmaten og begynn å drikk masse vann, spis sukkerfrie drops og tyggis, grønnsaker.

 

Du må bestemme deg for å bli slank og GJøRE det!!!

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser nok så mye fordi jeg kjeder meg så sinnsykt på kveldene. Har veldig ofte besøk på kveldene av venner, men syns alikevel det er noe som mangler.

 

Jeg bor alene med sønnen min, og mistrives noe helt enormt. Har aldri bodd alene og har funnet ut de siste årene at det passer meg veldig dårlig. Men akkurat det er det ingenting å gjøre noe med.. Kveldene går jo liksom med på å se på tv og spise, og jeg må nok gjøre noe med den vanen om jeg skal kunne bryte spise vanen..

 

Danset en del zumba før. Kanskje jeg skulle prøve å få gjort det i hvertfall tre ganger i uka. Mulig det hadde hjulpet, om det bare holder..

 

hl..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke Fryd ♥

Mistrivsel og kjedsomhet kan ofte døyves med god mat og snop. En rask lykke, på en måte, selv om den svir på ræva.

 

Jeg har ingen gode forslag på hvordan du skal kunne trives bedre, men jeg foreslår igjen at du kanskje funderer litt på hvordan du kan trives bedre i hjemmet ditt, i ditt eget selskap og med det å være alene.

Jeg skjønner at det ikke er enkelt, men å bare si som #2 sier at du kan jo bare slanke deg blir for enkelt, tenker jeg, når det er tydelig at det ligger andre grunner til for at du spiser for mye. "Alle vet at Jeppe drikker, men ingen vet hvorfor Jeppe drikker" er et godt sitat.

 

Håper du finner ut av det og at du kan finne ei vei til å trives med deg selv, uansett om du veier 100 kilo eller går ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du bor alene så er det du som er ansvarlig for hva dere har i hus så slutt å kjøp drittmat.

Da jeg sluttet å røyke bodde jeg tre km unna butikken og bestemte meg at hvis jeg skulle ha røyk måtte jeg gå til å fra butikken. Det virket for meg.

 

Du må ha noe å gjøre på kvelden, kanskje du har råd til videreutdanning og ønsker det. Da kan du studere på kveldene.

Eller håndarbeid hvis det er noe du liker, stikk innom biblioteket å lei noen bøker som du kan lese. Du kan jo trene hjemme på kveldstid også.

 

Jeg har en stygg tendens til å rydde og vaske når jeg kjeder meg. Heldigvis skjer det ikke så ofte.

 

Ta et bilde av deg selv i undertøy å heng det på innsiden av skapdøren eller over hylla der du har godis.

På dagen skjærer du opp grønnsaker og frukt som du legger i vann i kjøleskapet og ordner i stand noe sitronvann. Isbiter kan friske opp vannet litt hvis du synes det blir kjedelig.

 

Uansett, så handler det om å forandre innstillingen din og dine rutiner og det er lett å si, men det første skrittet er fortsatt litt vanskelig. Etter 14 dager så blir det en rutine å ikke spise junk på kveldene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du passer på å spise veldig sunt resten av dagen, kan du jo unne deg bittelitt på kvelden hvis trangen blir for stor. om det så bare er nøtter, druer og grønnsaker med dip.

 

lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk masse te med suketter, det metter en god del. Og noen biter med mørk sjokolade ( best med 70% kakao i)

Får du lyst på noe mer som knasker, så spis riskaker. Del opp grovt knekkebrød,av den tynne varianten, i en skål. Ha taco saus i den andre skålen, dypp knekkebrød bitene ned i taco sausen. Du kan å bruke flatbrød som ikke er fett eller no dritt oppi.

 

Frister sikkert ikke sååå veldig, men jeg skal love deg at etter noen uker UTEN potetgull, kjeks osv. Så smaker knekkebrødbiter dyppet i tacosaus skikkelig snadder!!!! Tacosaus er sundt, det er også knekkebrød. å te med suketter. Da har vi dekket sjokolade trangen med kokesjokolade, og den knasetrangen med knekkebrød og flatbrød.

 

HIlsen ei som var 103 kg, og er nå 78 kg etter 6 mnd :)

 

Lykke til, dette klarer du jaggu!!! STå På!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hvordan du har det HI, har det på samme måte.. Veier også omtrent det samme. Mat har jeg ikke problemer med å holde meg unna. Spiser faktisk ganske lite, og "glemmer" hele tiden at jeg skal spise. Er aldri sulten. Midda lager jeg og spiser kun fordi jeg må spise sammen med barnet. Frokost og lunsj trenger jeg ikke (føler jeg), drikker ofte bare nutrilettshake fordi jeg må få i meg noe. Spiser veldig mye grønnsaker til middagen da.

Men så kommer kvelden, og jeg stapper i meg drit :( Hos meg er det sjokolade som er verst. Er sikker på at om det ikke fantes sjokolade så hadde jeg vært syltynn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte når man spiser fordi man kjeder seg er det en bevegelse som går automatisk. Kjøp mini gulrøtter og si til deg selv at hvis jeg har lyst på masse annet etter denne posen er det greit. mest sannsynlig har du ikke lyst på mer fordi du er mett, og hvis du fortsatt fyser så spiser du kanskje ikke så mye :)

Jeg begynte på Grete Roede kurs og har nå gått ned 10 kilo :) ( i dag faktisk ) Det hjelp meg masse med å finne ut hva som var grunnen til at jeg spiste som jeg gjorde og hva jeg kunne gjøre annerledes:)

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det er ikke lett å komme seg fra stedet hvil om en ikke har motivasjon for det.

Jeg veide 100kilo. Har slanket meg eller mindre halve livet og det gjorde at jeg tilslutt kom opp til 100 kilo. Så var det ei venninne som spurte om vi skulle gjøre det sammen. Jeg var med og grammene forsvant. Etterhvert som gram ble til kilo fikk jeg mer og mer motivasjon til å fortsette. Jeg har vært 2 skritt frem og 1 tilbake. Og det har ikke gått fort, men etter 1 1/2 år hadde jeg gjort mange endringer og gått ned 20 kilo!

 

Det nytter ikke å si at jeg må slanke meg. Det som nytter er å legge om kostholdet og livsstilen. Du må begynne i det små, og gjøre endringer som varer. Om du tenker at det er en slankekur så faller du gjerne tilbake til gamle vaner eller går og venter på at kuren skal være over slik at du kan spise sånn og sånn etterpå. Men du må legge den tiden bak deg og se fremover og finne en livsstil du kan leve med. Etter hvert som du ser at du kan leve med den nye livsstilen og kiloene forsvinner får du motivsjon til å fortsette videre og gjøre flere endringer :)

 

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et valg du gjør!

Begynn å registrer alt du spiser og hvor mye kalorier det er (så har du noe å gjøre). Det virker "oppdragende" på de fleste

(f.eks vektklubb.no)

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ting som kan hjelpe en del hvis du virklig ønsker å endre vanen er for det første å begynne å trene. Skaff deg en spinningsykkel, tredemølle eller et annet aparat som du kan bruke hjemme. Bruk det minst 4 kvelder i uka. Til å begynne med klarer du kansje ikke så lenge, men tren deg opp til å klare en time hver gang. Du kan se TV samtidig.

Du spiser ikke mens du trener og om du passer på å drikke mye (kalorifritt) etterpå tar det ofte mye av behovet for å stappe noe i munnen resten av kvelden også.

 

Det andre tipset er å få deg er håndarbeid. Da holder du hendene opptatt og får ikke lyst til å søle på strikketøyet eller hva du driver med.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kutt tvert!

 

Det er drittøft, men kroppen din er vant til å få all den dritten du dytter i deg på kvelden, og det er jo vitenskapelig bevist at man får samme type avhengighetsforhold til sukker som til sigaretter og dop. Sett opp en liste over det du skal ha i deg i løpet av den neste uken eller to (sunn mat og sunn snacks!!) og tving deg gjennom den. Kroppen din vil venne seg til den nye rutinen og suget etter noe annet vil døyves. Synes ellers de fleste av tipsene over her var gode, så her har du mange forslag å plukke fra.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...