Gå til innhold

Soving...


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Jeg har endel spm ang soving...

Når synes dere det er greit og la ett barn ligge og suttre,være sint og rope seg i søvn??

Hvor lenge lar dere de evt ligge før dere går inn?

Hvor lenge lar dere de ligge før dere tar de opp?

Her er det ikke snakk om skriking, men raseri... pga at ønske er og bli bært i søvn....

 

Håper noer kan svare meg og har noen tips til hva mann kan gjøre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lot aldri eldstemann skrike og kommer ikke til å gjøre det med lille jenta vår heller. Skriking er den måten babyer kan si ifra på og å bare ignorere det tror jeg er direkte usunt!

 

Opp ned metoden var noe vi brukte. Du løfter ham opp til han er rolig (men ikke sover) og så legger du ham ned igjen. Han skriker igjen og du gjentar og gjentar og gjentar. For hver gang går det litt mindre tid.

 

Jeg synes disse sidene er gode :

 

http://www.barnogsøvn.com/?page_id=65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men det er det jeg gjør, men han gir seg ikke... enden på visen er at jeg tar han opp den 5 runden og da er han så sliten at han sovner i hendene mine... så da er det jo like langt med opp ned metoden....

 

Han er litt over 5mnd....

prøver og roe han først på sengekanten, det kan fungere, men som oftest ikke.. tar han opp,roer han,legger han ned, raser (av sinne) ikke skriking, tar han opp,legger han ned osv 4 ganger og den 5 sovner han i armene mine... da legger jeg han ned og han sover....

 

Han har i en mnd nå sovnet av seg selv, har bare ligget og snakket og kost seg i sengen å sovnet tilslutt, lakt han våken i sengen, men nå er det ikke aktuelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endel spm ang soving...

Når synes dere det er greit og la ett barn ligge og suttre,være sint og rope seg i søvn??

Hvor lenge lar dere de evt ligge før dere går inn?

Hvor lenge lar dere de ligge før dere tar de opp?

Her er det ikke snakk om skriking, men raseri... pga at ønske er og bli bært i søvn....

 

Håper noer kan svare meg og har noen tips til hva mann kan gjøre....

 

Det er ALDRI greit å la et barn ligge å gråte seg i søvn. Hvor gammelt er barnet ditt? Jeg går inn når han hun gråter, ikke hvis hun bare sutrer litt. Gråt skal aldri ignoreres! Du må lære barnet ditt av denne vanen, ikke bare slutte. Du må ta det litt og litt, du kan ikke regne med å rette opp dette over natten, det er ikke humant. Husk hvor lenge du har vent barnet til dette, du må beregne litt tid for å lære barnet å sovne selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En babay på 5 mnd er ikke rasende. Han trenger noe når han griner slikt, det må du da forstå. Han er ikke gammel nok til å trasse/rase grine enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HALLO! Jeg tar han opp vær gang han raser og roer han ned...

Synes dessvere at du Anonyme bruker kan stå fram med nick når du "hakker" slik på meg, jeg lar han ikke skrike seg i søvn.!!!

En babay på 5 mnd er ikke rasende. Han trenger noe når han griner slikt, det må du da forstå. Han er ikke gammel nok til å trasse/rase grine enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å stikke hodet ditt ned i senga istedet for å ta ham opp og trøste ham slik? Det virket her hos oss, ble bare styr når vi tok henne opp og ned så til slutt trøstet og roet og hysjet jeg rolig nært hodet hennes mens hun fikk klemme og ta på hodet mitt, det hjalp at hun fikk den nærheten for da roet hun seg på lik måte med at jeg tok henne opp i armene. Når jeg nå hysjer på en bestemt måte har hun forbundet det med å roe seg: shhh samtidig som jeg er nær henne, tror hun liker å kjenne pusten min. Hun liker også å ha noe mot ansiktet, en koseklut/bamse. Håper dere finner en måte som fungerer, slitsomt når det er slik. Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLO! Jeg tar han opp vær gang han raser og roer han ned...

Synes dessvere at du Anonyme bruker kan stå fram med nick når du "hakker" slik på meg, jeg lar han ikke skrike seg i søvn.!!!

En babay på 5 mnd er ikke rasende. Han trenger noe når han griner slikt, det må du da forstå. Han er ikke gammel nok til å trasse/rase grine enda.

 

Stå fram med nick? Hallo bli voksen da. Du vet jo uansett ikke hvem jeg er. Tåler du ikke få svar du ikke vil ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe med det... jeg synes bare du angriper meg og påstår at jeg lar sønnen min ligge og gråte seg i søvn, det er ikke tilfelle, og du skriver som og jeg ikke forstår det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver med noe lignende som opp ned metoden for tiden tror jeg. Jeg tar han opp når han skriker ordentlig, da nytter det ikke å trøste han i senga uansett hva jeg gjør. Men om han sutrer bare stryker jeg litt på han. å gå ut og la han ligge alene klarer jeg ikke hverken om han skriker eller sutrer. Jeg går inn til han med en gang jeg er sikker på at det er mer enn sovelyder.

 

Angående det at de gråter fordi de har behov for noe... det de har behov for trenger jo ikke være noe annet enn søvn. Gutten min gråter fordi han er trøtt, men ikke vet helt hvordan han skal klare å sovne. Han vil helst sove med puppen i munnen, men det betyr jo ikke at det nødvendigvis er det beste for han. Han har begynt å bruke lang tid på å sovne på denne måten, våkner ofte og vil ha pupp igjen, og det blir mye magevondt og gulping fordi han rekker å få i seg veldig mye. Da er det jo faktisk bedre at det blir litt skriking før han sovner (forhåpentligvis bare i en overgangsperiode), og at han sover bedre etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å stikke hodet ditt ned i senga istedet for å ta ham opp og trøste ham slik? Det virket her hos oss, ble bare styr når vi tok henne opp og ned så til slutt trøstet og roet og hysjet jeg rolig nært hodet hennes mens hun fikk klemme og ta på hodet mitt, det hjalp at hun fikk den nærheten for da roet hun seg på lik måte med at jeg tok henne opp i armene. Når jeg nå hysjer på en bestemt måte har hun forbundet det med å roe seg: shhh samtidig som jeg er nær henne, tror hun liker å kjenne pusten min. Hun liker også å ha noe mot ansiktet, en koseklut/bamse. Håper dere finner en måte som fungerer, slitsomt når det er slik. Klem.

 

Det er dette jeg også gjør med snuppa mi. Og det fungerer til en viss grad, dvs når hun er rolig før jeg legger henne ned. Men så blir jeg sliten av å stå slik bøyd med hode ned i sengen og sengekanten langt opp i ribbenet (den vondten minner om graviditeten, hehe) så gir jeg opp og un blir urolig. opp og ned metoden fungerer hvertfall ikke. da blir hun bare mer urolig.

 

Men vi har en uro som hun liker veldig godt, og den sovner hun til. Kanskje det kan være en ide å ha noe "lett undreholdning" (en spilledåse eller uro) over sengen? mi jente glemmer å sutre når jeg skrur den på og sovner tilslutt. uten å drive snikreklame ( :P) så har den ene fra fisherprice fungert for oss. den har lyd, lys og uro som kan settes på uavhengig av hverande så blir det ikke for mye stimuli på sene kvelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...