Gå til innhold

mannen er borte..


*first-time-mom*

Anbefalte innlegg

Samboeren min er borte for helgen for å gå i begravelse.. jeg har 3 dager til termin, og er livredd for at fødselen skal starte uten han.

 

Selv om jeg såklart synes det var riktig at han skulle dra, er jeg også innerst inne litt uenig i at en begravelse er viktigere enn din førstefødtes fødsel - dette sa jeg da såklart ikke til han da jeg synes det er et valg han får ta selv.

 

Nå har jeg planer om å ligge stille de to neste døgnene og håpe på det beste - dersom fødselen setter igang er det jo ingenting jeg kan gjøre for å stoppe naturens vilje. Litt kjipt at antatt reisetid vil være rundt 8 timer for min kjære og komme hit jeg er nå - er nemlig utenlands.

 

Noen som har noen trøstende ord ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår absolutt din engstelse. Jeg hadde nok og vært engstelig. Men jeg hadde sagt dette til min mann. Men så kommer det litt an på hvilket forhold man har til avdøde.. Men uansett hadde nok ikke jeg akseptert å blitt igjen hjemme alene, til tross for at han er i en begravelse. Det kan jo oppstå komplikasjoner rundt en fødsel. Men det er viktig å si ifra om slike ting og diskutere det innad i familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke godtatt at min samboer forsvant så nærme termin for å gå i begravelse. Synd å si det, men det spiller ingen rolle for han "i jorda" om han kommer eller ikke. Der i mot spiller det stor rolle for deg viss han ikke er der.

Litt rart at han har reist også synes nå jeg.. Menmen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke satt pris på at min mann reiste vekk så nærme termin. Jeg har gode 14 dager igjen, men han holder seg alikevel hjemme, for å være sikker på at han får med seg fødselen. Det tross alt bare en gang man får første barnet sitt :-)

 

Jeg vil anbefale deg å være ærlig med din samboer neste gang, si det heller som det er, at du ikke vil at han skal reise bort. Så får han velge selv, men da vet han i alle fall hvordan du virkelig føler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...