Gå til innhold

Huden på min datters kinn- hva kan hjelpe?


Blomsterpiken og tullene

Anbefalte innlegg

Huden på kinnene til min datter er så rødflammete og litt tørr. Jeg smører med div. kremer, men det går ikke bort. Det er på en måte "under" huden, ser ut som tynne blodårer. Noen som har vært borti denne type hudproblem og vet hva som kan hjelpe?post-650587-0-38178600-1329916738_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ut som vanlig barnekinn spør du meg! :)

Men jeg smører med nattkrem og dagkrem hos jenta mi. Å det hjelper.. Bruker Elisabeth Arden krem, fungerer ypperlig :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker den samme kremen som løvemamma her har linket til på mine barn med atopisk eksem. Veldig, veldig godt produkt!! (...og da har jeg gjennom 10 år med atopiske barn prøvd det meste som finnes...)

Ser nesten umiddelbar virkning på minsten på 16 mnd som kommer hjem med tørre og røde kinn etter utetid i bhg.. anbefaler denne kremen på det sterkeste!!

 

Hvis du i tillegg får kjøpt deg en salve av bivoks (anbefaler Mary kay sin "extra emollient nightream") så slipper småtten din garantert unna såre kinn :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke Fryd ♥

Datteren min har også endel utslett rundt munnen. Jeg vasker, tørker og bruker A-krem på kveldene. Det fungerer veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker Allroundkrem fra Dr Greve på slike kinn. Det fungerer fint! Smører morgen og kveld. Mine gutter har litt tendens til atopisk eksem + røde, tørre kinn etter utelek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

som de andre skriver over. Vil legge til ceridal kuldekrem som smøres før hun skal ut. Det er ei tjukk gørr, men den beskytter veldig bra. Min atopiske gutt smøres med denne og canoderm krem fra apoteket ( den lilla )

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... du fikk mange gode tips her. Men vil legge til at du kan forebygge med kuldekrem uten vann/aqua i. Da kan du smøre rett før hun skal ut (andre typer må du vente 20min-halvtime så vannet i kremen fordamper og ikke tørrer huden mer.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...