Gå til innhold

Fler som sliter med å komme igang igjen med treningen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Før jeg ble gravid og under graviditeten trente jeg styrke og kondisjon tre ganger i uken. Nå er sønnen min 9 mnd og jeg har ikke så mye som tatt sit ups under permisjonstiden... Må bare komme igang og trene, kroppen er blitt så dvask og jeg føler meg helt elendig.... Men hvordan motivere seg etter så langt opphold? Noen treningsfreaker her (eller andre som meg) som kan booste motivasjonen min? Akkurat nå tenker jeg bare på hvor stress det er å legge inn en økt som uansett må være etter at sønnen min har lagt seg kl 19...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har det akkurat som deg. Sier hver dag imorra gjør jeg det imorra gjør jeg det. Hvorfor må det være etter han har lagt seg? Mange treningssentre har barnepass...

 

Tror du må bare ta første steg ut døra og begynne å trene så kommer det etterhvert. Litt godt å si det til noen andre for bør ta mitt eget råd.

 

Jeg får lønn til fredag så da begynner jeg :) men må ta det på dagtid pga jeg er alene og kommer meg ingen vei etter kl 19..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Har aldri vært særlig flink til å trene men nå er jeg bare nødt! Kroppen er virkelig ikke den samme, det henger og slenger både her og der, for å si det sånn :) Lurer på å melde meg inn på sats eller elixia - noen som har erfaring med barnepassen der? Snuppa mi sover kun ute i vogn, så hun kommer jo da til å være våken mens de passer henne. Har de mange barn å se til, er det en max grense feks? Og er de som jobber der vant med barn, eller er det bare "skolejenter" som står der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du først har komt igang, så fortsetter du nok:) jeg løp en time på møllen første gang, og fikk skikkelig motivasjon av det. Er veldig flink til å presse meg selv når jeg trener da, "løper en sang til" når jeg egentlig har tenkt å gi meg:) Ellers hjelper det veldig på motivasjonen at samboeren min er skikkelig treningsfreak! Selvom jeg er trøtt når jeg går på trening, er jeg lysvåken når jeg er ferdig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah... Jeg også tenker hver kveld at i morgen er dagen! Snuppa mi er snart 5 mnd, så er vel på tide nå.

 

Kunne tenke meg en mamma/baby (hvor du har med baby) klasse for å få en soft start, men det har de ikke på min lokale Elixia :(

 

Tenker med skrekk på bikinisesongen som nærmer seg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har meldt meg inn hos spenst i dag, så nå er det bare å komme i gang ;) Har utsatt det og utsatt det i en evighet nå siden jeg er så mye alene med barna, men nå måtte jeg bare.

Mini er snart 7 mnd, så var vel på tide ;)

 

Nå gleder jeg meg til å komme i gang! Blir nok zumba i kveld eller i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har meldt meg inn i treningssenter og sagt til mannen at jeg trener mandag og onsdag. Da føler jeg at jeg "må" dra ut siden mannen ikke avtaler noe disse kveldene siden jeg skal trene. Jeg forhåndsbooker meg også på timer (på mitt senter kan du forhåndsbooke 48 timer før) for da "må" jeg også stille opp (hvis ikke koster det 50kr i straffegebyr). Må lure meg selv litt, men har gått veldig bra.

 

Har nå trent fast to dager i uka siden jul og nå har jeg kommet så godt inn i det at jeg gleder meg til å komme meg ut å få trent. Tok noen uker før jeg var der da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom virkelig i gang før jul, meldte meg inn på Elixia i oktober, og barnepassen der er super! To voksne damer som passer babyene, og gutten min som er litt kravstor av seg har stortrives. Det er muligens forskjellig fra senter til senter, så jeg ville tatt en omvisning før jeg meldte meg inn og observert barnepassen litt først. Var medlem på Sats før, og der var barnepassen elendig.

 

Men nå etter jul har baby vært syk nesten hele tiden, så har vi vært på ferie, og nå har eldstemann vært syk en uke... Får ALDRI trent, og er nok tilbake til utgangspunktet formmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En må ikke absolutt trene på treningssenter dersom man syns det er et ork. Jeg syns treningssenter er DYRT!!! Her har jeg kjøprt meg et par treningsdvder for å få trent litt styrke (kjører disse et par ganger i uka når baby sover). I tillegg er jeg ute å jogger eller går på ski med baby i vogn eller pulk, har satt meg som et krav at jeg skal ut minst fem dager i uka uansett hvordan været er og det går stort sett greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å hoppe i det. Jeg startet når mini var syv uker. Da gikk vi på sats 2 ganger i uken pluss tur hver dag. Når han var 2 mnd investerte jeg i Pt og det var vel verdt det. Nå er det fire økter i uken med eller uten baby pluss pt en gang i uken. Det er knalltøff prioritering av tid men for meg er det viktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg bruker dere andre som motivasjon! Som dere sier, det er bare å sette i gang... Men det var den dørstokkmila. Har jo trillet masse i permisjonen, min 1,5 t hver dag, likevel er formen laber. Orker ikke barnepassen på Elixia, for babyen her er så skeptisk til andre:-) så derfor må det bli etter leggetid! All respekt til dere som er alene og likevel skal klemme inn trening, imponerende. Men nå som vi har fortalt hverandre at vi skal starte treningen, så må vi bruke det som motivasjon til å faktisk gjøre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt:)Snuppa er straks 6 mnd og jeg utsatte treninga lenge,men i begynnelsen av januar satte jeg foten ned og bestemte meg for at dersom jeg skal nå målet mitt om å komme i god form til neste baby kommer(planlegger å bli gravid seinere i år) så måtte jeg bare komme i gang:)

Jeg meldte meg inn på treningsenter der jeg bor og har trena 3 til 5 ganger i uka siden.Noen dager er kjempe tøffe,men jeg drar likevel og gir det jeg har og det føles så godt etterpå.Har gått ned 6-7 kilo siden,blitt mye strammere og har mye mer energi.Når gubben kommer fra jobb havner han oftest utslitt på sofaen mens jeg er som en Duracell-kanin;P hehe.

Bare å komme igang,sett det mål som du klarer og ikke begynn med å trene hver dag.Sett deg mål om å trene så ofte og lenge som du kan gjennomføre.Feks 3 økter i uka på 30 min hver gang.Lykke til:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...