Gå til innhold

Kan jeg bruke locoid krem i baken


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så sår i baken. Har smurt med zinksalve, men blir liksom aldri helt god. Jeg har en krem som heter locoid som jeg egentlig har fått for hendene mine. Har googlet litt, men er så dårlig i engelsk, men trur jeg er komt frem til at denne også kan brukes i baken. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er et utdrag fra felleskatalogen.no

Forsiktighetsregler:

 

Forsiktighet ved bruk på genital- og rektalslimhinne, i øyet og dets omgivelser (glaukomutvikling), i ansiktet og intertriginøse områder (avpasses etter doseringsform og bruk). Særlig forsiktighet bør utvises ved behandling av barn. Langvarig kontinuerlig behandling bør om mulig unngås, da binyrebarksuppresjon kan forekomme selv uten okklusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det si at jeg kan bruke den med forsiktighet, eller bør jeg ikke bruke den i det hele tatt? Ikke så vant til å lese slike legemiddel-tekster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5 andre

Bør ikke gjøre det uten å snakke med legen. Det finnes de som får kortison utskrevet både til kjønnsorgan og bakende (scheriproct salve for hemoroider inneholder mild kortison). Spørsmålet er jo hvorfor sårheten ikke forsvinner, og det bør du kanskje snakke med legen om. Det kan jo være noe som krever annen behandling enn kortison. I enkelte tilfeller kan jo tilstander forverre seg med kortison.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette:

 

"The uses of Locoid Cream include:

Hydrocortisone is available with or without a prescription. Low-strength preparations (0.5% or 1%) are used without a prescription for the temporary relief of (1) minor skin irritations, itching, and rashes caused by eczema, insect bites, poison ivy, poison oak, poison sumac, soaps, detergents, cosmetics, and jewelry; (2) itchy anal and rectal areas; and (3) itching and irritation of the scalp. It is also used to relieve the discomfort of mouth sores. Hydrocortisone may be prescribed by your doctor to relieve the itching, redness, dryness, crusting, scaling, inflammation, and discomfort of various skin conditions; the inflammation of ulcerative colitis or proctitis; or the swelling and discomfort of hemorrhoids and other rectal problems."

 

Er ikke "itchy anal and rectal areas" det samme som baken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Locoid er en 2 grad kortison salve som skrives ut på resept.

Man burde ikke bruke kremer eller gi piller til barn som ikke er gitt til dem av lege.

Man skal faktisk være litt forsiktig med kortisom krem. Det er liksom ikke noe du bare bruker fordi det ligger i skapet!

Snakk i det minste med legen først !

Så svaret på spm ditt er nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sår i baken. Har smurt med zinksalve, men blir liksom aldri helt god. Jeg har en krem som heter locoid som jeg egentlig har fått for hendene mine. Har googlet litt, men er så dårlig i engelsk, men trur jeg er komt frem til at denne også kan brukes i baken. Noen som vet?

 

Jeg har fått locoid lipid på resept fra lege - for å benytte i baken :) Har brukt den ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sår i baken. Har smurt med zinksalve, men blir liksom aldri helt god. Jeg har en krem som heter locoid som jeg egentlig har fått for hendene mine. Har googlet litt, men er så dårlig i engelsk, men trur jeg er komt frem til at denne også kan brukes i baken. Noen som vet?

 

Jeg har fått locoid lipid på resept fra lege - for å benytte i baken :) Har brukt den ved behov.

 

Takk :) hvor ofte fikk du beskjed om å smøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sår i baken. Har smurt med zinksalve, men blir liksom aldri helt god. Jeg har en krem som heter locoid som jeg egentlig har fått for hendene mine. Har googlet litt, men er så dårlig i engelsk, men trur jeg er komt frem til at denne også kan brukes i baken. Noen som vet?

 

Jeg har fått locoid lipid på resept fra lege - for å benytte i baken :) Har brukt den ved behov.

 

Takk :) hvor ofte fikk du beskjed om å smøre?

 

På salva mener jeg det står 1-2 ganger daglig. Tynt lag. Jeg har slitt med kløe og "sår" bak i maaange år. Kan gå lange perioder uten kløe, og da glemmer jeg det. Men så er det påan igjen. Mye av grunnen er at jeg bruker kun bind, og at det kan irritere litt. Har brukt "stortruse" i mange år også. hehe... Og nå er det påan igjen etter graviditet og manglende mens. jeje.. noe må man vel bare slite med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...